Optælle antal af afkrydsede poster
Fra : Kurt G

Dato : 26-12-09 22:12

Access 2007.
I min database over mine CD-er har jeg nogle felter, som fortæller hvilken
type musik, den indeholder og samtidig med et tal fortæller, hvilken CD der
er tale om. For at klargøre spørgsmålet skal jeg forklare lidt nærmere om
opbygningen.
Feltnavn : Datatype : Min kommentar
Nr : Tal : Fortløbende individnummer
Titel : Tekst
Indhold : Notat
Klassisk : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Pop : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Film : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Opera : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Danske sange : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Kor : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori
Blandet : Tal : CD-ens fortløbende nummer i denne kategori

Det er de sidste 7 felter, det drejer sig om:
Jeg vil gerne i formularvisning ud for kategorierne have et 'felt', der
fortæller hvad det største tal i denne kategori indtil nu er, så jeg ikke
kommer til at bruge det samme nummer flere gange.

Kan man det?

Hvis det kan gøres, vil jeg regne med, at der skal bruges noget med makroer,
men har ellers ingen ide om, hvordan det gøres (heller ikke om makroer).

Mvh Kurt