Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvorfor betale kirkeskat?
Fra : Philippe

Dato : 24-12-09 03:42

Har du overvejet hvorvidt dit bidrag til kirkeskatten vejer mere end
din egen privatøkonomi?

Er du opmærksom på, at du betaler ca. 200-400 kr. om måneden til
Folkekirken?

Kirkeskat er en valgfri skat, som 83% af danskerne betaler.
Familieadvokaterne har udregnet at en typisk person med en indtægt på
340.000 kr. om året kan spare 155.000 kr. i løbet af sit liv ved at
melde sig ud af folkekirken. Det svarer til 227,- om måneden!

I finansloven for 2010 er kirkerne, primært præsters lønninger,
beskåret med 225 millioner kroner. Det betyder et hul i kirkernes
budget, som kun kan lukkes ved justeringer på den kommunale kirkeskat.
Derfor vil vi med nogen sandsynlighed se stigninger i kirkeskatten i
2010 eller 2011.

Du kan læse flere detaljer om, hvad kirkeskatten går til, og
information om hvordan du melder dig ud her:
http://www.gaeldshospitalet.dk/fokus/kirkeskat.htm (Gældshospitalet)

Mvh.
Philippe

Fra : alexbo

Dato : 24-12-09 12:26

"Philippe" skrev

>Kirkeskat er en valgfri skat, som 83% af danskerne betaler.

Det er ikke rigtigt, 81% er medlem af folkekirken de fleste af dem indmeldt
ved dåb, af dem er en stor del ikke skatteydere.

>Du kan læse flere detaljer om

Det er en reklame for din egen side, jeg ville også overveje om jeg har brug
for råd om økonomi fra en mand der ikke kan gennemskue en simpel statistik.
Formentlig en glimrende side hvis man ønsker at komme dybere i gæld.

At du så har valgt juleaften er enten rigtig god humor, eller en fuldstændig
manglende sans for ordentlig opførsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan F

Dato : 14-03-10 18:39

> [...]
>2010 eller 2011.
>
>Du kan læse flere detaljer om, hvad kirkeskatten går til, og
>information om hvordan du melder dig ud her:

Hvorfor er der et hul i kirkekassen, når præsternes lønninger NEDSÆTTES med
225 millioner?

Fra : jos

Dato : 24-03-10 20:29

Allan F wrote:

> Hvorfor er der et hul i kirkekassen, når præsternes lønninger
> NEDSÆTTES med 225 millioner?
Når de ikke kan få nok af staten, må de vel ty til kirkebøssen øh
undskyld: kirkekassen
undskyld, - jeg kunne ikke ....