Meget STOR 'julegave'
Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-09 09:12

Hej.

Normalt bringer Twix kun nogle 'små' gaver i form af mus og småfugle, men da
det er 24/12, syntes han åbenbart jeg skulle have en _noget_ større gave.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=11339
man lurer lidt, når der ligger sådan en inde i huset, og ikke mindst hvordan
f** han har fået slæbt den gennem kattelemmen.

Af hensyn til størrelsesforholdet har jeg stillet en træsko str. 42 ved
siden af (Som han i øvrigt ihærdigt prøver at få til at passe i poterne,
som det kan ses .

Desværre har jeg ikke noget billede af Twix når han prøver mine træsko, men
det ser rimeligt sjovt ud, nå han ligger med hver sin forpote i hver sin
træsko

Stig Johansen

Fra : Margit Wulff

Dato : 24-12-09 09:55

> [...]
> det er 24/12, syntes han åbenbart jeg skulle have en _noget_ større gave.

Jeg er rigtig glad for, at Thomsen er indekat, når jeg ser det billede.

Jeg skal hilse fra hende og mig selv og ønske jer alle en glædelig jul. :)

Med venlig hilsen
Margit Wulff
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-09 23:09

Margit Wulff wrote:

> Jeg er rigtig glad for, at Thomsen er indekat, når jeg ser det billede.

Jeg vil lige tilføje, at jeg tvivler stærkt på det er en, han selv har
nedlagt.

Uden for kattelemmen er der et 'skur', hvor der er 4-5 m til et lille hul i
en port, og der er intet tegn på slåskamp hverken indenfor eller udenfor,
så jeg tror det er en død due han har fundet, og gerne ville have med hjem.

Men overrasket bliver man, nå der ligger sådan en indenfor.

> Jeg skal hilse fra hende og mig selv og ønske jer alle en glædelig jul. :)

Tak, og i lige måde.

Stig Johansen

Fra : Allan F

Dato : 24-12-09 10:40

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men
> det ser rimeligt sjovt ud, nå han ligger med hver sin forpote i hver sin

De kan bære mere end man lige tror. Mine forældre fandt en fuldvoksen hare
(i god foderstand, ikke trafikdræbt, stadig varm - men død) under deres
seng. Vel at mærke på førstesalen. Den blev lagt i en balje i baggangen, og
der blev låst. Katten (en burmeser) prøvede hundredevis af gange at springe
på håndtaget for at åbne døren. Indtil han fik den geniale idé at YDERdøren
måske kunne åbnes. SLAM ud gennem kattelemmen og så blev bagdøren angrebet.

En dag overraskede en af mine katte mig med en plasticpose fyldt med bøger.
Den havde ligget på en bænk på et værelse, men den blev båret ind i stuen.
Med bøgerne i - mindst 3 kilo.

Allan F

Fra : Seerup

Dato : 25-12-09 11:29

Bøger har vi aldrig fået. Men er righoldigt sortiment af fugle i varierende
størrelse (og tilstand) plus div mus og - ja - rotter! Selv en gråspurv kan i
øvrigt fylde rigtig meget, når den bliver skildt ad af en kat .......

Som regel bliver kadaveret (eller det levende individ) slæbt derhen i huset,
hvor vi andre er - man vil jo gerne prale og roses Men belært af erfaringen,
at vi tager byttet, og smider det ud, er de begyndt at holde deres jagttrofæer
til kælderen. Så engang imellem er det den rene "Lid de' parade" dernede.

Fra : Kim2000

Dato : 25-12-09 11:55

"Seerup" <seerup@spoerg_mig.dk> skrev i meddelelsen
> Bøger har vi aldrig fået. Men er righoldigt sortiment af fugle i
> varierende
> størrelse (og tilstand) plus div mus og - ja - rotter! Selv en gråspurv
> kan i

Jeg har engang fået en af katten placeret midt i sengen. da jeg ville flytte
den baskede den pludselig op og fløj forvirret rundt, så i bedste Rachel
stil i gang gryde og grydelåg

Fra : Kate

Dato : 25-12-09 11:55

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?pic
> owner=Twix&picnumber=11339

Ja, det var da noget af en julegave. Nu har mine kun den indhegnede
have at boltre sig i, og den er ikke stor, så jeg får aldrig gaver. Jeg
har vidst kun fundet 2 døde fugle og begge gange er jeg sikker på at de
er blevet slæbt ind for at blive spist, men katte (som jeg er ret
sikker på er Mowgli) har opgivet sit forehavende. Og jeg er også sikker
på det er fugle der er døde selv for fuglene har lært ikke at lande i
indhegningen. Jeg tror faktisk de synes det er eddermorsomt at sidde i
nabotræet 4-5 meter oppe og råbe efter kattene. det er mere end en gang
begge katte har siddet og stirret stift op på fuglene, som sad og
føjtede provokerende
Mus bliver konsekvent spist, helst i soveværelset, men intet andet en
galdeblære og blodplet er tilbage.

--
Kate

gerne ældre.