Skærme
Fijala 3554
Hvordan finder jeg ud af min skærmstørrels~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 24-12-09 14:14

Hvordan finder jeg ud af hvilken skærmstørrelse jeg har ?

måler jeg diagonalt ?
og er det kun skærmen eller skærmen med ramme ?

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 24-12-09 14:20

Steen Mikkelsen skrev:

> Hvordan finder jeg ud af hvilken skærmstørrelse jeg har ?
>
> måler jeg diagonalt ?
> og er det kun skærmen eller skærmen med ramme ?

Glemte at skrive at jeg har bestilt en
Dell UltraSharp U2410 24"

og har nu en Dell 2005FPW

Fra : Esben

Dato : 25-12-09 00:19

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> og har nu en Dell 2005FPW

Det er en 20,1" wide skærm (16:10)

--
Esben

Fra : Mads

Dato : 25-12-09 13:15

On Thu, 24 Dec 2009 14:13:49 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Hvordan finder jeg ud af hvilken skærmstørrelse jeg har ?
>
>måler jeg diagonalt ?
>og er det kun skærmen eller skærmen med ramme

Man måler det diagonalt og kun selve billedet
( på en fladskærm altså )

På en ældre skærm med billedrør (CRT) er det størrelsen på
billedrøret, men da det yderste af det er skjult under skærmens
ramme vil billedet være lidt mindre end den opgivne størrelse.

Med en fladskærm får du altså mere af hvad du har betalt for.

mvh Mads

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 26-12-09 11:27

Mads skrev:

> [...]
> ramme vil billedet være lidt mindre end den opgivne størrelse.
>
> Med en fladskærm får du altså mere af hvad du har betalt for.

Hej Mads

og kan du være behjælpeig med at forklare hvilke type en
Dell UltraSharp U2410 24" er ?

PS ved ikke spor om skærme

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 12:19

Steen Mikkelsen skrev:

> Hej Mads
>
> og kan du være behjælpeig med at forklare hvilke type en
> Dell UltraSharp U2410 24" er ?
>

> PS ved ikke spor om skærme
Du slår den op på enten flatpanels.dk eller prad.de

Fra : Mads

Dato : 26-12-09 14:59

On Sat, 26 Dec 2009 11:26:54 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>og kan du være behjælpeig med at forklare hvilke type en
>Dell UltraSharp U2410 24" er ?
>

>PS ved ikke spor om skærme

En fladskærm er kun få cm tyk. En skærm med billedrør
rager 30-40 cm bagud. Det er meget nemt at se forskel på
de to typer.

Men slår man din Dell op på Google kan man se at det
er en fladskærm. ( En LCD skærm )

mvh Mads

Fra : awul.dasfilshabeda

Dato : 13-01-10 15:34

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rager 30-40 cm bagud. Det er meget nemt at se forskel på
> de to typer.
>
> Men slår man din Dell op på Google kan man se at det

lol.
--
ad