Hvordan ville I bygge dette program?
Fra : Morten P

Dato : 22-12-09 19:31

Jeg skal styre en række projektorer med IR signaler.
For at vide om de er tændte eller ej har jeg en lysfølsom kontakt sluttet
til seriel porten.
Der sender jeg et signal på tx og kan jeg modtage det igennem relæet og ned
i rx så er projektoren tændt.

Nu er det jo sådan at en projektor tager en 5-10 sekunder om at starte op.

Jeg skal således sende et IR signal, og måle de næste max 10 sekunder om den
tændte.

De skal alle tænde på klokkeslet (bookinger) så jo flere projektorer der
skal styres, jo længere tid går der før jeg kommer til den sidste i kæden.

Det skal jo løses

Hvad med at have et motherprogram der brækker et barn af for hver projektor
der skal tændes?

Er der bedre måder at løse det på?

Og hvordan identificerer man om der allerede er forket så man ikke sidder og
spawner 10 processer hvis den første hænger/er igang?

Fra : Morten P

Dato : 23-12-09 19:30

> Jeg skal styre en række projektorer med IR signaler.

Nu bliver flowet således:

- Find alle projektores ønskede tilstand
- Mål alle projektorers nuværende tilstand
- Send tænd/sluk-signal hvis forskellig
- Sov i 30 sekunder
- Start forfra

Og så med noget error handling hvis jeg x gange i træk ikke har det
forventede resultat.

Mon ikke det bliver ganske udmærket?