Gigaset modem
Fra : pctossen

Dato : 21-12-09 20:27

Hej gruppe
Er der nogen her der kan fortælle mig IP-adressen user name samt password
til et Siemens Gigaset SE565 modem fra TDC?
På forhånd tak.
Kaj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-09 14:06

On 21 Dec., 20:27, "pctossen" <kaj(snyd)@mailboks.eu> wrote:
> Hej gruppe
> Er der nogen her der kan fortælle mig IP-adressen user name samt password
> til et Siemens Gigaset SE565 modem fra TDC?

Da det er et modem/bridge har den ikke nogen IP adresse, så det bliver
nok lidt svært.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-12-09 07:41

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> crashed Echelon writing news:6326dc0d-
42da-4fa0-b695-50deac7bb8f5@j14g2000yqm.googlegroups.com:

> Da det er et modem/bridge har den ikke nogen IP adresse, så det bliver
> nok lidt svært.

Og hvad så med TDCs tidligere modems/bridges?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-12-09 07:45

"pctossen" <kaj(snyd)@mailboks.eu> crashed Echelon writing

> Er der nogen her der kan fortælle mig IP-adressen user name samt password
> til et Siemens Gigaset SE565 modem fra TDC?

Via en google søgning kom der en manual frem som måske kan give lidt hint,
selvom den er på hollandsk.

Medens modemmet ikke er tilsluttet DSL linjen, skulle IP 192.168.254.254
være muligt.

Brugernavn: login
Password: admin

http://kortlink.dk/79v5

--
Bjarke Andersen

Fra : pctossen

Dato : 22-12-09 14:13

Hej
Jeg har prøvet de givne råd, men det gav mig ikke adgang, jeg har reset den.
Kan sådan en karl være låst af TDC?

Fra : KsNa

Dato : 22-12-09 15:10

"pctossen" <kaj(snyd)@mailboks.eu> skrev i meddelelsen
> Hej
> Jeg har prøvet de givne råd, men det gav mig ikke adgang, jeg har reset
> den.
> Kan sådan en karl være låst af TDC?

Ja, det vil jeg tro, Tdc bestemmer jo hvilke forbindelser der er i de
forskellige LANporte.

Hvad vil du opnå?

Mvh
Kim

Fra : pctossen

Dato : 22-12-09 15:48

Jeg vil ændre den til "bridge" for at kunne styre alt fra min router.

Fra : KsNa

Dato : 22-12-09 20:28

> Jeg vil ændre den til "bridge" for at kunne styre alt fra min router.

Øh! Du har da en offentlig IP ud af porten til surf, der er da ingen
begrænsninger, sæt bare din egen router på.

VoIP og TVoIP(hvis du har det) tror jeg ikke du kan bestemme over, det gør
Tdc med hård hånd.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-12-09 06:48

"pctossen" <kaj(snyd)@mailboks.eu> crashed Echelon writing

> Jeg vil ændre den til "bridge" for at kunne styre alt fra min router.

Er den ikke allerede dette?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-12-09 15:19

"pctossen" <kaj(snyd)@mailboks.eu> crashed Echelon writing

> Jeg har prøvet de givne råd, men det gav mig ikke adgang, jeg har
> reset den. Kan sådan en karl være låst af TDC?

Det tror jeg. Jeg har set SS4100 som også har været låst.

--
Bjarke Andersen

Fra : skibber

Dato : 23-12-09 10:58

On 21-12-2009 20:27:18, "pctossen" wrote:
> [...]
> Er der nogen her der kan fortælle mig IP-adressen user name samt password
> til et Siemens Gigaset SE565 modem fra TDC?

Prøv dette.

To do a hard reset of the APE, just press the reset button with a ballpoint
pen, keep it pressed as you plug the APE into a power outlet. Don't let go of
the reset button until the APE's green light quickly flashes 3 times (about
10 seconds after you plug it in).

/fb

Fra : skibber

Dato : 23-12-09 11:00

> [...]
> Er der nogen her der kan fortælle mig IP-adressen user name samt password
> til et Siemens Gigaset SE565 modem fra TDC?

Efter reset.

Open a webbrowser (e.g. Internet Explorer, Firefox or Opera). Enter the IP
address of your router in the address bar of the browser and press enter. The
IP address of your router is by default 192.168.254.254

You see a box asking your username and password.
By default the username and password for your Siemens Gigaset SE565 router
are both admin Enter your username and password and click the log in button
to continue.

/fb