Hjælp til valg af switche
Fra : Iceman

Dato : 21-12-09 12:16

Hej

Jeg er i en produktionsvirksomhed, hvor vi skal have udvidet vores
netværk betydeligt.
Første etape består i at få opsat en række antenner til kommunikation
med håndscannere (for lagerstyring/pluk).
Og anden etape består i at få koblet 30 maskiner ind i netværket.

Af hensyn til kabeltræk og -længder opsætter vi 2 under-krydsfelter
(UX1 og UX2), som bliver fiberforbundet. UX1 er desuden fiberforbundet
med hoved-krydfeltet HX1.

Vi har planlagt at placere en 24 port switch i hvert UX.
Og da der er et par defekte porte på vores nuværende swich i HX, står
den også for en udskiftning.

Det er vigtigt, at vores netværk er stabilt og hurtigt. Nedbrud vil
betyde, at fabrikken vil holde stille (det vil være særdeles
omkostningstungt og må ikke ske...).

Vi har stort set besluttet os for Cisco switche, men er i tvivl om vi
kan "nøjes" med Linksys switche eller om vi skal vælge "rigtige" Cisco
switche (og i såfald hvilke)? Og skal vi vælge layer 2 eller 3?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-09 22:02

"Iceman" <iceman.dk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Hej

Jeg er i en produktionsvirksomhed, hvor vi skal have udvidet vores
netværk betydeligt.

Måske er
dk.edb.netvaerk.stort
en bedre gruppe.
Jeg tror, at det er der de mere professionelle administratorer er.

Kurt

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 21-12-09 22:46

On Mon, 21 Dec 2009 11:15:49 -0800, Iceman wrote:

> Det er vigtigt, at vores netværk er stabilt og hurtigt. Nedbrud vil
> betyde, at fabrikken vil holde stille (det vil være særdeles
> omkostningstungt og må ikke ske...).

Mon ikke i skal overveje at få et professionelt netværksfirma til at
foreslå en løsning og støtte det op med en serviceaftale på udstyret?

Også på den trådløse del kan det være fornuftigt at bruge lidt ekstra
penge på undersøgelse af bygninger etc., så i sikrer god dækning alle
steder, så håndskannerne kommer til at virke optimalt.

Udstyr går i stykker fra tid til anden, og så kan det jo godt tage lidt
tid at skaffe en ny kasse, hvis i ikke decideret vil have en ekstra
stående på hylden.

Hvis i allerede kender jeres omkostning ved at holde stille, så bør det
ikke være så svært at regne ud, hvor meget hurtig afhjælpning af fejl må
koste.

--
JÅH

Fra : Steen Suder

Dato : 22-12-09 06:30

On 21-12-2009 20:15, Iceman wrote:
> Hej
>
> Jeg er i en produktionsvirksomhed, hvor vi skal have udvidet vores
> netværk betydeligt.

<KLIP>

> Vi har stort set besluttet os for Cisco switche, men er i tvivl om vi
> kan "nøjes" med Linksys switche eller om vi skal vælge "rigtige" Cisco
> switche (og i såfald hvilke)? Og skal vi vælge layer 2 eller 3?

Hvorfor Cisco, hvis I samtidigt overvejer om Linksys kan være en mulighed?

--
Steen Suder

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-09 13:08

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message
> Hvorfor Cisco, hvis I samtidigt overvejer om Linksys kan være en
> mulighed?

Fordi Cisco nu ejer Linksys, men ja skulle jeg vælge, stod det mellem Cisco
og HP, Linksys er og bliver et comsumer produkt.

--
MVH. N_B_DK