Kombinere fast text og værdi fra tabel i
Fra : Michael Sørensen

Dato : 20-12-09 23:05

Hej.

Jeg får vist en værdi fra en database i en TDBText.

Hvordan er det nu, at jeg i stedet for værdien X kan få en fast tekst
efterfulgt af værdien X.

Fx. tabellen har nogle priser (100, 125, 200, 250).

I min TDBText vil jeg så gerne have vist eksempelvis "Pris: X" hvor X er
værdien fra tabellen.

På forhånd tak.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-12-09 07:34

"Michael Sørensen" <Spam@nej.tak> wrote in message

> I min TDBText vil jeg så gerne have vist eksempelvis "Pris: X" hvor X er
> værdien fra tabellen.

Placer en label "Pris:" lige foran feltet med TDBText.

Eller lav et "calculated field".

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-12-09 19:02

Uffe Kousgaard skrev:
> "Michael Sørensen" <Spam@nej.tak> wrote in message
>
> Placer en label "Pris:" lige foran feltet med TDBText.
>
> Eller lav et "calculated field".

Hej Uffe.

Ja det mest simple ville være det første med labelen. Grunden til, at
det ikke blev valgt, var pga. placeringen skal være relativ afhængig af
TDBText'objetets størerlse. Det hele er højrejusteret og labelen vil
have forskellig placering afhængig af, om værdien i TDBText er 10 eller
1.000.000.

Jeg havde på calculated field, men ledte efter en properti, hvorman
kunne skrive ala "Pris: " FELTNAVN eller lignende.

Eller er det i onCalcField eventen det skal klares.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-12-09 23:20

> Eller er det i onCalcField eventen det skal klares.

Det er længe siden jeg har anvendt calculated field, så du må igang med
hjælpen.