palma de mallorca - lufthavnen
Fra : Søren Christensen

Dato : 19-12-09 15:38

hej gruppe
har bestilt en bil til afhentning ved ankomst til mallorca.
Firmaet hedder:holiday autos
Er der nogen der har erfaring med dette firma ?
Og er det svært ved ankomst at finde firmaet?
Håber meget en der kan hjækpe
hej fra Søren

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-09 19:37

Jeg mener at kunne huske, at man kunne bestille bilen til levering i
lufthavnen, alternativt bestille shuttle-bus til kontoret. Det sidste er
mindst stressende ved ankomst, og det gik ganske hurtigt. Samtidig fik man
via shuttle-bussen en ide om, hvordan man kom i den rigtige retning fra
lufthavnen. Der stod folk i ankomsthallen med navn på kunderne - og et stort
skilt med navnet på, så man kunne henvende sig til den rigtige. Firmaet
følger med i ankomst-tiderne, så de er klar over eventuelle forsinkelser.

Inger

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-12-09 00:30

"Søren Christensen" <pensionisten63@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Firmaet hedder:holiday autos
> Er der nogen der har erfaring med dette firma ?
> Og er det svært ved ankomst at finde firmaet?
Vi lejede bil hos dem i sommer med afhentning i Barcelona lufthavn. Det
viste sig så, at den skulle hentes hos Europcar samme sted.
Så man skal nok være opmærksom på, at de har samarbejdspartnere som måske
hedder noget andet.
På vores bestillingsseddel stod der, i hvilken terminal vi kunne finde
kontoret, så det var let nok.
Bilen var udemærket og både afhentning og aflevering forløb smertefrit.

Kurt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 20-12-09 14:41

Hej

Holiday Autos lejer ikke biler ud. De formidler kontakten til et andet
firma. Dvs., at det kan være at din bil er fra Avis, Alamo, Hertz eller et
helt 4. firma. Det fremgår af de papirer du har fået, hos hvilket firma du
skal afhente bilen,

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-12-09 16:24

hej
fik set i papirerne og kennet og pernille - det er rekord mallorca vi skal
leje bil af. -tak for hjælpen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-12-09 17:00

On 20 Dec., 16:24, Søren Christensen <pensioniste...@gmail.com> wrote:
> hej
> fik set i papirerne og kennet og pernille - det er rekord mallorca vi skal
> leje bil af. -tak for hjælpen

> - Vis tekst i anførselstegn -

Record er et ganske billigt firma og med hæderlige biler og service -
til prisen. Men husk på at standarden i Spanien ikke er som herhjemme.
Det er ikke sikkert at bilen er gjort ren når du modtager den. Det er
også helt almindeligt at bilen har en bule eller et par småskrammer.
Insistér på at få alle skrammer og fejl skrevet på lejekontrakten,
også selv om de siger, at "det betyder ikke noget".
I din bestilling vil der stå et givent bilmærke - eller tilsvarende.
Dette "tilsvarende" kan ofte være et ret så subjektivt skøn. Og hvis
du ikke føler, at den bil du får udleveret er "tilsvarende" det du har
bestilt, så insistér også her på at få hvad du har bestilt.
Du vil uden tvivl blive udsat for en emsig sælger, der forklarer dig,
at du for blot 5 euro om dagen kan opgradere til en meget bedre bil.
Hold fast ved, hvad du har bestilt, for det er velsagtens velovervejet
hjemmefra.
Dernæst skal du være indstillet på at skulle forhandle om ekstra
forsikringer. Selv om du har tegnet fuld forsikring - måske endda uden
selvrisiko, vil du opdage at denne forsikring ikke dækker undervogn,
dæk og glas.
Endelig blev jeg sidste gang overrasket over deres nye brændstof-
praksis. Jeg fyldte vognen op lige inden tilbagelevering ved
lufthavnen - for derefter at opdage, at jeg allerede havde betalt for
en tankfuld benzin, så bilen skulle afleveres med tom tank.
Og tror du jeg kunne få refunderet pengene?
Så der røg lige 400 kr.

Smart træk - de tanker op forinden (selvfølgelig til en pris der
ligger væsentligt over dagsprisen), og hvem kan egentlig køre en bil
helt tom.

Go tur.

Fra : Ivar

Dato : 22-12-09 23:18

Ole Damgaard skrev:

> Go tur.

Af det du nævner, kan jeg kun genkende det med de bulede og ridsede
biler. Der har ofte været så mange ridser og små buler, at det er
umuligt at skrive op præcist, hvad der er. Det har dog aldrig givet
problemer. Jeg har flere gange fået opgraderet uden ekstra
omkostninger.
Jeg har kun erfaringer med Avis.

Ivar Magnusson