Hvor meget spam får man hvis man ikke
Fra : Mr. Mox

Dato : 19-12-09 12:31

Jeg har altid troet at man absolut skal finde på et alibi hvis man
skriver i nyhedsgrupper. Her skriver jeg med Thunderbird og bruger en
adresse som slet ikke eksisterer.
Hvis jeg vil svare på et indlæg i Google's grupper skal jeg bruge min
egen adresse.
Risikerer man så ikke at få spam i dyngevis?

Med de bedste julehilsener fra Mr. Mox

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-12-09 12:36

Mr. Mox wrote:
> Jeg har altid troet at man absolut skal finde på et alibi hvis man
> skriver i nyhedsgrupper. Her skriver jeg med Thunderbird og bruger en
> adresse som slet ikke eksisterer.

Hvorved du belaster Stofanets system med mails som ikke kan anbringes.

> Hvis jeg vil svare på et indlæg i Google's grupper skal jeg bruge min
> egen adresse.
> Risikerer man så ikke at få spam i dyngevis?

Nej. Se også mit svar i den gruppe hvor du først spurgte.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-12-09 14:29

Mr. Mox wrote:

> Risikerer man så ikke at få spam i dyngevis?

Meget lidt. Jeg får mere spam til email adresser på mit domæne som aldrig
har været brugt/annonceret nogle steder (som sales@ ...). Eller rettere
"fik", for jeg fjernede vist mit stjerne alias på webhotellet på et
tidspunkt (på grund af falske email bounce beskeder i 1000-vis).

Forklaringen er givetvis at meget få bruger Usenet i dag (trist), og da
mange bruger falske email adresser i strid med Usenet's RFC, er udbyttet
af at høste email adresser fra NNTP headers for beskedent.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-09 22:32

Mr. Mox wrote:
> [...]
> egen adresse.
> Risikerer man så ikke at få spam i dyngevis?

Hejsa,
Jeg har altid dvs. siden 1991 brugt min rigtige email-adresse på
usenet. Det gav på et tidspunkt for nogle år siden en del spam, men nu
bliver næsten alt spam fanget pga. bl.a. greylistning.

Hvis du er den Mr. Mox, så tak for et godt show til kræmmermarkedet
udenfor Hillerød i sommers.

Mvh
Martin

Fra : John V.

Dato : 24-12-09 15:04

"Mr. Mox" <Mr.Mox@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse.
> Risikerer man så ikke at få spam i dyngevis?

Jeg brugte i flere år en fake-mail addr. der dog eksistere men kun aflæses
online. Der kommer i gennemsnit 10 mails på den on ugen, så det er jo ikke
meget. Der hvor spammerene høster mails er på diverse forskellige
hjemmesider, eller især! fra diverse mere eller mindre tvivlsomme steder du
har registreret dig. Dette sidste har jeg også en særlig mail-addr. til, på
den kommer der ikke under 500 mails OM UGEN og så er de endda begrænset til
10KB i størrelsen.
Spammerne handler med hinanden og man kan faktisk købe en CD med millioner
af mail-addresser på.

John V