Hund bange for krudt.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-09 22:47

Hej

Har en hund der er bange for lyde og lysglimt fra krudt og kugler.
Som I nok kan gætte, så er tiden fra nu af og et par dage ind i det nye år
ikke særlig sjov for hunden.
Hvad gør I andre og hvordan reagerer jeres hunde?
Det skal lige siges at Dino er internat-hund med en anslået alder på 7 år.
Synes også hun er blevet mere bange for lydene
De sidste 2 år har hun fået piller.
Det er ikke lykken at se en dopet hund, men bedre end at se en mega-skræmt
hund

PS. Dino er en lille men meget vagtsom hund.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-09 00:18

Uffe Bærentsen formulerede fredag:
> [...]
>
> Har en hund der er bange for lyde og lysglimt fra krudt og kugler.
> Som I nok kan gætte, så er tiden fra nu af og et par dage ind i det nye år

Persienner ned og lyd på tv e.l.

Gåture: bil og så et øde distrikt / sommerhus.

> og hvordan reagerer jeres hunde?

Med forfærdelse!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim2000

Dato : 19-12-09 08:44

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Uffe Bærentsen formulerede fredag:

Holder hunden i snor fordi man ellers risikere den løber hen til
fyrværkeriet.

Molly reagerer med total ligegyldighed, i løbet af natten begynder hun vist
at blive irriteret over al den larm og går ind på badeværelset.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-09 11:33

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Holder hunden i snor fordi man ellers risikere den løber hen til
> fyrværkeriet.

Dino er altid i snor, hvis vi er ude.
Tør næsten ikke skrive hvorfor her i gruppen.
Men her kommer det.
Dino er en meget asocial hund.
Når Dino møder en anden hund, så foregår det med en glad viften med halen
når hundene er langt fra hinanden.
Når de kommer tættere på så vender Dino på en tallerken og begynder at
snappe efter den anden hund
Det er totalt ligemeget hvor stor den anden hund er, en stor rotte kunne
lige pludselig hoppe baglæns af forskrækkelse.
Dog skal det siges at hvis Dino får 10-15 minutter til at vænne sig til den
anden hund,
så går det meget bedre, men den anden hund må dog ikke komme helt hen og
hilse på.
Dette er et træk hun har haft i al den tid vi har haft hende.

> Molly reagerer med total ligegyldighed, i løbet af natten begynder hun
> vist at blive irriteret over al den larm og går ind på badeværelset.

Dino går også ud på badeværelset, hvor udsugningen jo larmer en lille bitte
smule.
Hun har også fundet ud af at fryseren larmer lidt på siden, så den er god at
lægge sig opad.

Men ellers har det været begrænset hvor meget hun har kunnet bevæge sig de
andre nytårsaftener.
Det er ikke sjovt at se en forskræmt, dopet hund prøve at få styr på de ben
der absolut ikke kan lystre, grundet dopingen

Dette er hvad vi fik at vide da vi fik Dino:
At hendes mennesker havde været et ældre par, der ikke var mere.
Vi fik 2 hunde samtidig, de havde altid været sammen.
Den ene hund (Daffy) viste sig at være en damp-hund.
Desværre fik Daffy en diskusprolaps og efter samråd med dyrlægen blev hun
aflivet
Det var ikke let, da Daffy helt klart var _min_ hund (eller jeg var Daffys
menneske)...................
Derefter var det som om Dino livede helt op og faktisk blev en helt anden og
mere 'levende' hund.
At Daffy næsten havde undertrykt Dino er nok det nærmeste vi kan komme det
med en kort beskrivelse.

Fra at være en hund der lå en stor del af tiden i sin kurv gik Dino til at
være nærmest vagthund
Hun er alt i alt en glad stor hund der er gemt i en lille indpakning

--
Uffe Bærentsen

Fra : jopa

Dato : 19-12-09 11:16

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvad gør I andre og hvordan reagerer jeres hunde?

Min er bedøvende ligeglad

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-09 11:34

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Min er bedøvende ligeglad

Dino er kun bedøvet

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 19-12-09 11:49

jopa, skrev:

> Min er bedøvende ligeglad

Han er vel stokdøv og stæreblind

Min tæve er også ligeglad, meget nervefast dame
Hver nytårsaften går jeg ud sammen med hende i haven
og ser de skyder ind kl 24, det er hun helt frisk på.
Min hanhund bryder sig derimod ikke om det,
vil ikke sige panisk bange, men han bliver utryg.
De første par år gav jeg ham nogle beroligende piller,
det har han dog ikke fået de sidste 5-6 år og klarer
nytårsaften fint alligevel.
Han ligger så meget inde i sin hundehule som jeg byggede
til ham da han var hvalp, der føler han sig tryg.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-12-09 12:53

Pwh skrev:

> Han er vel stokdøv og stæreblind

Han nyder fyrværkeriet.
Når vi smider fyrværkeri hen af jorden vil han apportere dem
Skal så siges at jeg sikrede mig en nervefast hvalp da jeg købte.
Havde ham fra ganske lille med ude og skyde skadereder ned så han er
vant til skyderiet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-12-09 14:42

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hund
>
> PS. Dino er en lille men meget vagtsom hund.

Hej Uffe

Ja jeg glæder mig over, at Molly ikke er mere, på den her tid af året.
Ellers normalt savner jeg hende... For hun var suveræn....
Men lige nu glæder jeg mig så over, at alle fire ser ud til at være
bedøvende ligeglade.... Jeg var lidt spændt på Jack, da han jo er et
plejebarn, så vi vidste ikke rigtigt, hvordan han ville reagere...
Men der er åbenbart ikke noget....
Men det er rigtigt træls at se på... Min Molly var virkeligt skræmt
fra vid og sans, når hun så det mindste...
Ellers var hun skudfast, og lod sig normalt ikke skræmme..
Hun blev 11 år gammel, og det blev aldrig bedre..

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-09 20:53

Benny Mortensen udtrykte præcist:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Uffe
>
> Ja jeg glæder mig over, at Molly ikke er mere

Var hun Blackies mor?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-12-09 11:48

> Benny Mortensen udtrykte præcist:

> Var hun Blackies mor?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Nej nej da, Fie lever i bedste velgående.... Hun er da kun 8? år gammel.
Så hun har forhåbentligt mange gode år tilbage endnu....
Molly var min gamle Schæfertæve.... Men kors hvor var hun bange for
fyrværkeri.... Men pudsigt nok, hverken skud, geværer eller F16 fly,
kunne forunderligt nok, ikke bringe hende ud af fatning....
Ja det må jo så blive Ca 9 år siden, Molly blev aflivet, 11 år gammel,
da Fie så kom ind, som Molly's afløser, både som hund nummer to,
og selvfølgelig, selskabshund for Centa....

Vi havde vidst i nogen tid, at Molly havde kræft, så vi havde god tid,
til at vænne os til tanken... Ikke fordi det hjalp... Det var sgu lige så
svært at sige farvel, som det altid har været.....

Det var et par Fantastiske hunde Molly & Centa.....

Blackie's mor & far, kan du finde her...

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7170

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-12-09 17:39

Benny Mortensen udtrykte præcist:

> Nej nej da, Fie lever i bedste velgående....

Godtså

> Blackie's mor & far, kan du finde her...

De hænger skam på køleskabet i forvejen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-12-09 12:39

> Benny Mortensen udtrykte præcist:

> [...]

Altså, hvor uretfærdigt....

De ville hellere kigge dybt i det ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 12:53

Benny Mortensen forklarede den 21-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Altså, hvor uretfærdigt....
>
> De ville hellere kigge dybt i det ))

Ja, så slægter sønnen dem ikke på; han holder en streng diæt

Løftede ham op forleden (det kostede kun et mindre hold i ryggen )
; han vejer omkring 33 kg nu; dét er ca. 5 kg. mere end da han kom til
os; og der er overhovedet ikke tale om fedt!

Han har fastet lidt de sidste par dage; vi var 16 til bords d. 19 og
han fik bl.a. den overskydende kaffefløde; så ka man godt gå lidt på
diæt bagefter

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-12-09 11:59

> [...]
>
> Han har fastet lidt de sidste par dage; vi var 16 til bords d. 19 og han
> fik bl.a. den overskydende kaffefløde; så ka man godt gå lidt på diæt

Tja, lige nu, ligner hans far nærmest en hungersnød....
Medens mor ligner lidt af årsagen )
Men selvfølgelig, han har jo også en 2 årig søn hjemme,
som man er nødt til, hele tiden at holde til ilden....
Han skulle jo nødigt glemme....

" Who's The Boss "

Medens Sønnike ( Jack ) Bliver flottere og flottere....
Og jeg tror faktisk, det har styrket hans selvtillid ganske betragteligt,
at han har gået sammen med far i vel 5 mdr nu.... Han virker langt
mere selvsikker nu, end da han kom.... Hvor han godt kunne ligne
en smule dårlige nerver... Hvilket også tyder på at være på retur...

Så alt i alt, har han vist haft gavn af at komme herop....

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-12-09 12:14

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> en smule dårlige nerver... Hvilket også tyder på at være på retur...
>
> Så alt i alt, har han vist haft gavn af at komme herop....

Okay

Hans
www.zofiaoghans.dk