Bedste nye film du har set i år?
Fra : Zeki

Dato : 17-12-09 12:41

Hvad er din favorit?

'District 9' er min.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 17-12-09 14:12

"Zeki" <zeki@nej.dk> wrote in
news:4b2a18dc$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

Nu er jeg til "Space SciFi", så den sidste nye Star Trek film.
Ikke siden First Contact har der været så god en film i den serie.

--
Henrik Laursen

Fra : Zeki

Dato : 22-12-09 22:27

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <zeki@nej.dk> wrote in

> Nu er jeg til "Space SciFi", så den sidste nye Star Trek film.

I så fald er 'Moon' oplagt som en af årets bedste:
http://www.imdb.com/title/tt1182345/

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-09 11:09

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i meddelelsen

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> I så fald er 'Moon' oplagt som en af årets bedste:
> http://www.imdb.com/title/tt1182345/

Det er en meget overset film. Umiddelbart kunne jeg heller ikke finde nogle
danske anmeldelser af den.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-12-09 15:45

Zeki skrev:

> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

Jeg ved det ikke rigtig. Måske "The Reader" eller "Jeg har elsket dig så
længe", som begge havde dansk premiere i år. Ellers måske "Mænd der hader
kvinder".

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 17-12-09 16:58

Zeki <zeki@nej.dk> wrote:

> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

Jeg vil reservere min holdning til jeg har set Avatar
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Steen

Dato : 17-12-09 18:48

> Jeg vil reservere min holdning til jeg har set Avatar

Den har jeg også store forhåbninger til, især 3D-udgaven.
Er der noget med, at man ikke bruger blå/røde briller til denne film,
men nogle briller med klare glas?
--
Steen

Fra : Jesper

Dato : 17-12-09 22:13

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Den har jeg også store forhåbninger til, især 3D-udgaven.
> Er der noget med, at man ikke bruger blå/røde briller til denne film,
> men nogle briller med klare glas?

Nej, man bruger polariserede briller.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-12-09 17:36

On 17/12/2009 18:48, Steen wrote:
> Den har jeg også store forhåbninger til, især 3D-udgaven.
> Er der noget med, at man ikke bruger blå/røde briller til denne film,
> men nogle briller med klare glas?

Ja, der er noget med det. Man bruger ikke briller hvor hvert glas har
sin farve.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Zeki

Dato : 30-12-09 16:14

> Jeg vil reservere min holdning til jeg har set Avatar

Har lige set den. Fed 3D-oplevelse, men selvom Avatar har kostet ca 100
gange så meget som District 9 og naturligvis er større i skala, så synes jeg
bestemt stadig at 'District 9' var bedre rent innovativt.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-12-09 17:35

On 17/12/2009 12:41, Zeki wrote:
> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

"Charlie Wilson's War".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-12-09 17:44

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

Netop den kom frem på nethinden da jeg læste emnet. Dejlig film.

sniper_Nolight

Fra : Morten Steen

Dato : 18-12-09 23:55

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er din favorit?
>
> 'District 9' er min.

Synes det har været et godt filmår. :)

Avatar var fantastisk.
The Hurt Locker ligeså.
Star Trek var fed.
District 9 afgjort.
Inglourious Basterds genial.

Shit, der var mange. :)

Morten

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-12-09 18:55

On 18 Dec., 23:55, "Morten Steen" <morte...@SLETfilm.dk> wrote:

> Synes det har været et godt filmår. :)
>
> Avatar var fantastisk.
> The Hurt Locker ligeså.
> Star Trek var fed.
> District 9 afgjort.

Årets bedste film var da Watchmen.

Bedste sci-fi film i år mener jeg er Star Trek og Surrogates på en
delt førsteplads (eller andenplads, hvis man anser Watchmen for en sci-
fi. Jeg kategoriserer den som en superhelte-film).

Men nu ser jeg næsten også kun nye film i de fantastiske genrer.

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 22-12-09 21:11

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> delt førsteplads (eller andenplads, hvis man anser Watchmen for en sci-
> fi. Jeg kategoriserer den som en superhelte-film).

Har du slet ikke D9 med i dine overvejelser?
Surrogates var også god, synes jeg

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-12-09 01:47

On 22 Dec., 21:11, "Mr. D" <si...@detiparantesemail.dk> wrote:

> Har du slet ikke D9 med i dine overvejelser?

Jo, den glemte jeg åbenbart lige. Den er også fantastisk - jeg gav den
9 ud af 10! (Har ikke givet nogen sci-fi film 10 ud af 10 siden Matrix
Reloaded i 2003. Men der har da været en pæn håndfuld 9'ere...)

> Surrogates var ogs god, synes jeg

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 23-12-09 20:06

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

D9 og Surrogates er nok mine favoritter.
Men jeg synes også at have set mindre "larmende" film, som fascinerede mig.
Jeg skal se, om ikke jeg kan komme i tanke om dem. Lige nu kan jeg komme på:
In The Electric Mist of State of Play, som jeg synes gjorde det rigtigt
godt.
Simon

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-09 17:54

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er din favorit?

Jeg fik først set Wall-E i år, så det blev min favorit med flere længder
endda.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-09 05:13

Kim2000 skrev:

> Det er en meget overset film. Umiddelbart kunne jeg heller ikke finde nogle
> danske anmeldelser af den.

Den har heller ikke haft almindelig biografpremiere. Den skulle vist
udkomme på dansk dvd i det nye år. Anmeldelser kan man dog finde,
f.eks.:

http://www.information.dk/218973