Vejsituationen gennem Jylland mod Lübeck i~
Fra : Heidi

Dato : 17-12-09 19:33

Vi kører efter planen mod Lübeck i morgen middag, fra Midtjylland (vi
skal ned og opleve julemarkederne, og har bestilt hotel for længe
siden) - og jeg er noget bekymret for hvordan vi skal regne med det er
at komme frem pga. sneen.
Der har været snak om at E45 har været næsten lukket syd for Vejle i
dag - er der nogen derude der kan bekræfte om det er så slemt som det
lyder?
Det skal siges at vi kører i en god tung bil, har vinterdæk på og
gemalen er en meget rutineret bilist, så jeg er ikke bange for at ryge i
grøften - det er mere om vejene simpelthen er spærrede, eller om der vil
være lange køer undervejs så vi kommer til at sidde i bilen længe uden
at bevæge os (men afgang omkring middag burde vel ikke være det værste
tidspunkt mht. trafik).

Nogle inputs?

--
Heidi

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-12-09 20:45

Heidi skrev:
> [...]
> være lange køer undervejs så vi kommer til at sidde i bilen længe uden
> at bevæge os (men afgang omkring middag burde vel ikke være det værste

Start med dmi.dk og trafikken.dk.

Ud over vejr- og vejmeldinger er der også web-kameraer fra de fleste
motorvejsstrækninger. Lige nu ser det meget pænt ud ved Vojens, men
check i morgen formiddag.

Og husk: Ekstra tøj, gummistøvler og en sneskovl, så kommer man langt.

Go tur!

Fra : ABJ

Dato : 18-12-09 01:16

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> køer undervejs så vi kommer til at sidde i bilen længe uden at bevæge os
> (men afgang omkring middag burde vel ikke være det værste tidspunkt mht.

Jeg ville nok vælge at køre tidligt, hvis I starter midt på dagen kommer I
sikkert i myldretidstrafik mellem Flensburg og frakørsel 15 (Nemünster syd)
hvor I drejer fra ad B205 mod Lübeck.
I skal endelig ikke rette jer efter GPS hvis den siger I skal dreje fra
tidligere (Nemünster nord), den vej er kortere, men sender jer gennem byen.

God tur, det er et meget godt marked, der plejer at være et kunsthåndværker
marked i Heiligen Geist Hospital, det er værd at besøge.

Hilsen Aksel

Fra : Heidi

Dato : 18-12-09 06:46

ABJ wrote:

> [...]
> I skal endelig ikke rette jer efter GPS hvis den siger I skal dreje
> fra tidligere (Nemünster nord), den vej er kortere, men sender jer

Vi har lige et barn der skal have fri fra skole først, så det tidligste
vi kan komme afsted vil være ca. kl. 11. Men vi vil forsøge at huske dit
råd mht. frakørsel

--
Heidi

Fra : Allig8or

Dato : 28-12-09 11:02

> [...]
> køer undervejs så vi kommer til at sidde i bilen længe uden at bevæge os
> (men afgang omkring middag burde vel ikke være det værste tidspunkt mht.

Hej....
Kom I afsted...?
Vi havde bestilt en overnatning på Hotel Aquamarin om Torsdagen,
men aflyste,da politiet opfordrede, til at blive hjemme,på grund af
snefygning.,her på Fyn....

venlig hilsen
og Godt Nytår...
Henning Holm

Fra : Heidi

Dato : 28-12-09 14:45

Allig8or wrote:
> [...]
> Vi havde bestilt en overnatning på Hotel Aquamarin om Torsdagen,
> men aflyste,da politiet opfordrede, til at blive hjemme,på grund af

Ja det gjorde vi! Nu har jeg også en mand der kun synes det er sjovt med
snevejr og lidt glatte veje, så han var på ingen måde afskrækket.
Vi kørte fra Viborg kl. 10.30, og det værste var en voldsom snebyge nede
omkring Kolding, og på nogle af de tyske veje var der rigtig meget
glat - næsten isslagsagtigt. Vi holdt helt stille på motorvejen en
enkelt gang i nogle få minutter, og generelt gik det selvfølgelig ikke
derudaf med 180 i timen, men alt i alt gik det meget bedre end jeg havde
turdet håbe på. Der var ikke store snedriver på vejene, og bortset fra
en bil eller to der lå i rabatten med bunden i vejret, så vi heller
ingen uheld.
Vi gjorde holdt ved Citti i Flensburg i en times tid, og ankom til
hotellet i Lübeck ca. kl. 16, så det var ca. 4½ times effektiv køretid.
Hjemad om søndagen gik det meget bedre - vi kørte ca. kl. 8.30 og ankom
ved første stop 50 km syd for Viborg kl. 11.15. Der var vejene bedre
ryddede.

Ærgeligt for jer at i ikke kom afsted - det gav en rigtig god stemning
dernede med sneen og den kolde næse man automatisk fik efter en god
gåtur

--
Heidi