xmail mail komando
Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 17-12-09 15:04

Hej,

Jeg har på min debian etch afinstalleret xmail med dpkg -P xmail, da
apt-get beklagede sig over, at pakken ikke var korrekt installeret.
Jeg har derefter reinstalleret xmail med apt-get install xmail og
installationen kørte fint igennem og apt-get beklager sig ikke mere,
men nu mangler jeg komandoen "mail". Til gengæld har jeg komandoen
"sendmail" men parametrene til denne er ikke de samme.

Nogen idé til hvordan jeg får min "mail" komando igen?

Venlig hilsen
Robert

Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 17-12-09 15:14

Robert Vilhelmsen skrev:
> [...]
> men nu mangler jeg komandoen "mail". Til gengæld har jeg komandoen
> "sendmail" men parametrene til denne er ikke de samme.

duh.. det hjælper at installere mailx!

/robert

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 17-12-09 15:16

Robert Vilhelmsen <robert@rovi.dk> wrote:

> Nogen idé til hvordan jeg får min "mail" komando igen?

Installer en af pakkerne bsd-mailx eller mailutils

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"My glasses are fogged up," said Tom optimistically.