Tallinn-Riga-Vilnius-Kaliningrad
Fra : Jon

Dato : 16-12-09 03:59

Hej

Kunne tænke mig at lave følgende tur til sommer:

Fly Kastrup - Tallinn

Tog Tallinn-Riga
Tog Riga-Vilnius
Tog Vilnius-Kaliningrad

Fly Kaliningrad - Kastrup

Hvor finder jeg info om toge i Balkan?
DSB's hjemmeside viser intet.

Nogen erfaringer med at rejse med tog i området?

Mvh. Jon

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-12-09 12:30

Jon skrev:

> Kunne tænke mig at lave følgende tur til sommer:

> [...]

Prøv at søge på Baltikum (eller de baltiske lande)
i stedet for Balkan

--
Herluf :·)

Fra : Jon

Dato : 16-12-09 08:47

On 16 Dec., 12:30, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Prøv at søge på Baltikum (eller de baltiske lande)
> i stedet for Balkan
>
> --
> Herluf :·)

Det hjalp
Tak Herluf

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-12-09 17:27

Jon skrev:

> Det hjalp
> Tak Herluf

Fortæl endelig, hvis du finder noget. Jeg har haft atlasset
fremme. Det kunne da være rart med en togforbindelse
hele vejen langs Østersøen, fra fx Lübeck til Tallinn. Men
det ser ikke ud til at der er ret meget sammenhængende
- endnu.

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-12-09 22:54

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Fortæl endelig, hvis du finder noget. Jeg har haft atlasset
> fremme. Det kunne da være rart med en togforbindelse
> hele vejen langs Østersøen, fra fx Lübeck til Tallinn.

Hvorfor? Ville du da køre hele strækningen uden at stige af undervejs?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-12-09 23:33

Uffe Kousgaard skrev:

> Hvorfor? Ville du da køre hele strækningen uden at
> stige af undervejs?

Du har ret. På en ferierejse vil da gerne gøre ophold
nogle steder undervejs, fx i de byer Jon nævner. Så
gør det jo ikke så meget at sporvidden også skifter
nogle gange.

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-12-09 23:55

> Du har ret. På en ferierejse vil da gerne gøre ophold
> nogle steder undervejs, fx i de byer Jon nævner. Så
> gør det jo ikke så meget at sporvidden også skifter
> nogle gange.

Lübeck - Riga kan jeg finde her:
http://www.bahn.com/i/view/DNK/da/index.shtml

Men Tallinn virker ikke lige....?

Fra : henningn

Dato : 16-12-09 09:04

On 16 Dec., 11:58, Jon <jon.fo...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg info om toge i Balkan?
> DSB's hjemmeside viser intet.
>
> Nogen erfaringer med at rejse med tog i området?

Der er ikke mange tog i Baltikum. Busser er bedre. Prøv f.eks. på
Eurolines.ee

vh
Henning

Fra : Jon

Dato : 16-12-09 14:16

On Dec 16, 5:26 pm, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> [...]
> hele vejen langs Østersøen, fra fx Lübeck til Tallinn. Men
> det ser ikke ud til at der er ret meget sammenhængende

Der er noget med, at da landene var en del af Sovjet lavede man
togbaner med forskellige bredder for at undgå
invasion ad den vej. Derfor bruger man busser mellem de tre lande i
dag istedet for tog.