Sammenføring af katte
Fra : Vibeke

Dato : 16-12-09 06:08

Hejsa,
jeg har lige brug for lidt gode råd.
Jeg har 4 katte; 2 huskatte på 9 år, 2 mco's på hhv 4 og 6 år. Nu skal
vi så have tilført endnu en kat - en huskat også på 9 år.
Tidligere er de to mco's blevet tilført, men det var som killinger så
det var uproblematisk.
Men har I nogen gode råd til hvordan man skal gribe det an?
Huskatten har boet alene de sidste 6 år, men har tidligere boet med
andre katte.
De er alle ude/indekatte (kattelem).

Jeg forestiller mig at den nye skal holdes inde de første 14 dage
minimum, men hvordan skal man introducere dem for hinanden? Skal de
gamle have lov at komme ud?

Mvh
Vibeke

Fra : Allan G

Dato : 16-12-09 22:46

"Vibeke" <vibeke1@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Æv Undskyld Vibeke jeg fik vist trykket på besvar istedet for svar til
gruppe,
Det sker igen sålænge jeg bruger OE

Her er hvad jeg skrev.

Ikke fordi jeg har et svar, men jeg følger med, for det er da lidt af et
godt spørgsmål du kom med der.

Jeg har kun sammenført hankastrater, og det på den hårde måde.
Dvs. lukke den nye ud, og så efter lidt larm blev de venner for livet.

Hvis deres adgang til udelivet er indhegnet, Så ville jeg lukke den nye ud i
flokken og lade resten have adgang til det indhegnede område.
Hvis der ikke er indhegnet ved jeg ikke hvad jeg ville gøre.

Men jeg har jo kun sammenført MCO hankastrater og det er nemt.

Så det var ingen hjælp herfra, men jeg følger med

Mvh Allan