2 feriekatte
Fra : MFN

Dato : 15-12-09 21:35

Vi har en han og hun kat, 6 år gamle, er vant til at komme og gå ind og ud
som vi nu lukker op for dem. Er meget sociale og sover med i sengen og på
sofaen De trives fint sammen. Leger dog sjældent sammen og sover heller
ikke sammen.

Nu skal hele familien så på ferie i 16 dage og vi er ikke helt klar over
hvad der vil være det optimale. Kattepension er udelukket, vi er overbevist
om at det vil stresse dem mere end godt er. Vi har arrangeret en kattepasser
der kommer dagligt og fodrer, leger og nusser dem. Vedkommende bliver dog
ikke i timer ad gangen. Har muligvis en passer mere på hånden der kan komme
en kort tur om dagen.

Vores største dilemma er om de skal holdes inde døgnet rundt. Frygten for at
de "flytter" er til stede. Omvendt er det måske dyrplageri at de pludselig
ikke kan komme ud 16 dage i træk, og hvem ved om de pludselig begynder at gå
i kødet på hinanden pga. "inde-stress" ? De vil få 260 kvm. at rende rundt
i.

En anden mulighed er måske at låse kattelemmen op igen, så de selv kan gå
ind og finde "helle", men ikke selv kan smutte ud, med mindre kattepasseren
lukker døren op når hun er her.

Aarrg, det er svært, og lidt bekymrende at skulle forlade dem. Er der nogen
der har erfaring eller gode råd ?

/Michael

Fra : MFN

Dato : 15-12-09 22:01

Kom til at tænke på .... vi har en overdækket terrasse på ca. 20kvm som jeg
hurtigt kunne indække med noget hønsenet. Gennem et kældervindue kunne
kattene få adgang til denne, og ville frit kunne gå ud og trække lidt frisk
luft. Det var måske også en mulighed.

/Michael

Fra : Allan F

Dato : 15-12-09 22:29

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattepasseren lukker døren op når hun er her.
>
> Aarrg, det er svært, og lidt bekymrende at skulle forlade dem. Er der

Mine forældre har 4 indekatte, og bruger ofte løsningen med pension
(sognegården i Ryslinge). Kattene ser ikke ud til at tage nogen skade af
det. Og hvis de skal passes i eget hjem, så kan de sagtens være indekatte i
et par uger, uden det bliver problem. Jeg har prøvet at have 2 udekatte til
låns i en 60 kvm lejlighed, mens ejeren lå i flytterod. Det tog et par dage,
så fandt de sig i det.

Den optimale løsning, synes jeg, er at de passes i eget hjem. Og bliver
holdt inde så længe. Når jeres kattepasser så kommer, så kan vedkommende
godt regne med at være centrum for et par meget kærlige katte - det er jo
dagens lyspunkt, når der kommer et menneske.

Allan F

Fra : Ditte

Dato : 16-12-09 07:48

> Aarrg, det er svært, og lidt bekymrende at skulle forlade dem. Er der nogen
> der har erfaring eller gode råd ?
>
> /Michael

Hej Michael

Du kender ikke en der trænger til "ferie"?
Måske en der trænger til at se en anden bolig for en kort periode. på
den måde er der nogen hjemme i længere perioder.

Hilsen Ditte