Fax-boks, der kan SIP direkte?
Fra : Steen Suder

Dato : 15-12-09 21:01

Jeg leder efter - og kan ikke finde - en boks, der kan aggere
SIP-baseret fax-til-email-gateway.

Jeg forestiller mig en boks, der kan virke som klient til en SIP-baseret
VoIP-PBX. Den skal kunne modtage indkommende fax'er og sende dem som
email (PDF el. lign.) til en given email-adresse.

VoIP-leverandøren har ikke en tilsvarende service, men garanterer til
gengæld at fax vil virke.
Vi ønsker dog bare ikke at printe fax'erne, derfor email.

Alternativt en ready-to-run VMware-appliance (evt. Zen).

Hvad findes der?

--
Mvh.,
Steen Suder

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-09 00:26

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi ønsker dog bare ikke at printe fax'erne, derfor email.
>
> Alternativt en ready-to-run VMware-appliance (evt. Zen).

Har du overvejet om det er besværet værd?
Har en del kørende på ipfax.dk og til den pris de tager gad jeg egentlig
ikke selv bikse ret meget med det.
Deres kundeservice kan til tider være lidt svær at råbe op (som i
overhovedet at få dem til at svare på mail eller tage telefonen...), men
produktet fejler ikke noget.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : Jens

Dato : 16-12-09 09:58

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vi ønsker dog bare ikke at printe fax'erne, derfor email.
>
> Alternativt en ready-to-run VMware-appliance (evt. Zen).

Jeg har godt nok bokset meget med FAX og SIP. Det eneste måde jeg har fået
det til at virke er ved at tilslutte en alm. fax eller et faxmodem til en
VoIP boks, som f.eks. Linksys.
Havde håbet at få dette software der kører under Windows til at virke
http://www.3cx.com (Er iøvrigt gratis i den mindste version, perfekt til
fax).

Jens

Fra : Steen Suder

Dato : 17-12-09 08:16

On 16-12-2009 09:57, Jens wrote:
> [...]
>
> Jeg har godt nok bokset meget med FAX og SIP. Det eneste måde jeg har
> fået det til at virke er ved at tilslutte en alm. fax eller et faxmodem

Godt. Ved du eller nogen om man kan få en fax med POTS som kan sende
email i stedet for at printe?

> Havde håbet at få dette software der kører under Windows til at virke
> http://www.3cx.com (Er iøvrigt gratis i den mindste version, perfekt til
> fax).

OK.

--