De sa**** lopper!!
Fra : Seerup

Dato : 14-12-09 22:23

Mine 3 "småpiger" og senior er plagede af lopper.

Vi bruger de pipetter, som de skal have i nakken en gang om måneden (ca) men jeg
syntes ikke det hjælper en dyt!

Jeg har også siddet med en tættekam og friseret dem alle, nogle af dem er vilde
med det, andre betragter det som et overgreb. Men lopperne har de stadig, og
især den ene er plaget af det. Hun er snart skaldet ved haleroden.

Hvad gør I andre ved sådant noget kryb?

/S

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-09 22:29

"Seerup" <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og
> især den ene er plaget af det. Hun er snart skaldet ved haleroden.

Vores kat vejer omkring 2,5 kg, men for at krybene dør skal den have en
dosis der ligger en tand over dens vægtklasse. Det middel der får hedder
program VET.

Fra : Seerup

Dato : 15-12-09 05:00

| Vores kat vejer omkring 2,5 kg, men for at krybene dør skal den have en
| dosis der ligger en tand over dens vægtklasse. Det middel der får hedder
| program VET.

Efter at have sovet på det, er jeg kommet i tanke om, at det hedder "Combo Vet",
det vi bruger.|

Fra : Allan F

Dato : 15-12-09 00:38

"Seerup" <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> især den ene er plaget af det. Hun er snart skaldet ved haleroden.

Jeg havde også et hårdt angreb på mine 2 - startede med Frontline i
sprayflaske - dårlig idé. Produktet skal gnides ind i pelsen, og midlet er
opløst i isopropylalkohol. Det var der ingen der var interesserede i. Gik
til dyrlægen, og fik noget der hedder Advocate - kombineret loppe/utøj og
ormekur. Det kostede vistnok omkring 300 kr for 3 doser, men det virkede.
Den ene blev loppefri efter en dosis, den anden måtte have en ekstra. Og det
er nu 3 mdr. siden, og der er ikke set en loppe endnu.

Allan F

Fra : HSLK

Dato : 15-12-09 10:28

Seerup tastede følgende:
> [...]
> vilde med det, andre betragter det som et overgreb. Men lopperne har de
> stadig, og især den ene er plaget af det. Hun er snart skaldet ved

Hejsa

Jeg bruger capstar til at slå levende lopper ihjel med og cyclio til at
behandle med cyklio virker i 3 mrd.

Knus Henriette.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-09 20:11

In news:mn.7a747d9cd620117e.79053@yahoo.dk,
HSLK <bankehytten@yahoo.dk> typed:

> Hejsa
>
> Jeg bruger capstar til at slå levende lopper ihjel med og cyclio til
> at behandle med cyklio virker i 3 mrd.
>
> Knus Henriette.

Det er også det eneste virkeligt rigtige at gøre. Giv hver kat en Capstar,
og du kan næsten se de døde lopper drysse af pelsen inden for meget kort
tid.

Jeg har godt nok ingen erfaring med Cyclio, men bruger Advantage vet., som
er supergodt. Frontline er totalt ubrugeligt, både den almindelige og combo.
Vort dyrehospital er holdt op med at sælge det, da det viste sig at det har
gjort lopperne resistente.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : HSLK

Dato : 16-12-09 10:23

Tove Krieger formulerede tirsdag:
> [...]
> Vort dyrehospital er holdt op med at sælge det, da det viste sig at det har

Hejsa

Cyclio er specialt god til store katte da den dækker katte helt op til
8 kg de flste andre produkter dækker ikke til mere en 3-3,5 kg.
Såvidt jeg husker slå cyclio ikke lopperne i hjel med stopper cyklussen
ved at gøre lopperne indfertile og derfor bliver de ikke resistente
over for cyclio derfor skal man bruge starcap samtidigt til at slå de
levnde lopper ihjel og det er rigtig man kan se dem trille af katten og
ligge døde på gulvet det er mega effektivt.
Jeg havde for mange år siden en mega loppe plage da jeg havde taget en
missmor med 6 nyfødte killinger ind som vi fandt i hækken , de
overlevde alle og fik en godt hjem, og jeg fik bugt med lopperne med
den opskrift og har ikke haft lopper siden ( de små killinger blev dog
behandlet med noget andet).

Knus Henriette.

Fra : Seerup

Dato : 16-12-09 23:56

Cyclio og Starcap lyder absolut som det vi skal have bruge.

Hvor køber jeg det? Frontline har jeg købt på apoteket. Er det også der, jeg
skal købe de andre, eller er det hos dyrlægen?

/S .... *nu ska de sa.... lopper få*....

Fra : HSLK

Dato : 17-12-09 07:34

Seerup formulerede spørgsmålet:
> [...]
> skal købe de andre, eller er det hos dyrlægen?
>

> /S .... *nu ska de sa.... lopper få*....

Hejsa

mener det kan fåes på apoteket og hos nogle dyrlæger.
Ellers på nettet google er din ven

Knus Henriette.

Fra : Seerup

Dato : 17-12-09 09:59

............ google er din ven

DooooH .. Hvorfor tænkte jeg ikke på det?!

Tak for input.

/S

Fra : HSLK

Dato : 17-12-09 16:05

Efter mange tanker skrev Seerup:
> ........... google er din ven
>
> DooooH .. Hvorfor tænkte jeg ikke på det?!
>
> Tak for input.
>
> /S

du har lopper på hjerne derfor

God forhåbetlig loppefri jul

Knus Henriette.

Fra : Seerup

Dato : 19-12-09 16:55

Efter at have trawlet gennem en god portion af de Aalborggensiske apoteker har
jeg konstateret, at det ikke er lagervare...!!

Men nu er det bestilt, så på mandag skal de lopper få en omgang krudt!

/S

Fra : Seerup

Dato : 22-12-09 18:53

Så har vi et hus fuldt af døde lopper - Sejren er sød!!

MEN - de venlige damer på apoteket siger, at CYCLIO ikke produceres mere. Så
hvad filen gør vi nu for at få en langtidsvirkning?? For det "Frontline" biks
vil jeg ikke sætte flere penge i ....... det virker jo ikke!?

/S