Skærme
Fijala 3554
Xerox skærm
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 21:37

Hej,

Jeg har en Xerox 17" 4:3 alm...

Jeg vil gerne have en monitor mere så jeg har 2 skærme...

jeg vil dog gerne matche højden på de 2 så godt og vel... men de mål jeg kan
finde på de nye skærme er lidt "mærkelige"..

JEg har kun kunne finde højde inkl. fod:

XM7-22WD = 404,1mm
XM7-20WD = 421mm

min 19" er = 430,2 når den står ca. lodret...

Nogle der kunne måle en af de 2 andre for mig?

jeg kunne også få en 19" magen til, men måske det var smart nok at få en
wide, også fordi jeg skriver en del program kode og der er lange linier jo
fint :)

MEn er der andre fordele / ulemper ved en wide?

Kasper

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-12-09 11:06

Kasper skrev:
> [...]
>
> jeg vil dog gerne matche højden på de 2 så godt og vel... men de mål jeg
> kan finde på de nye skærme er lidt "mærkelige"..

Hvis det ikke er et stort problem, så ville jeg personligt, bare købe 2
nye skærme samme mærke og model, så er du helt sikker på det passer.

Alternativt så tag din gamle skærm med ned til en forhandler, og bed om
en der matcher i højden.

I øvrigt er det min erfaring at det er langt vigtigere at skærmbilledet
er i samme højde, end at de fysiske skærme har samme størrelse. I hvert
fald når der er tale om anvendelsen af skærmene, at det andet ser godt
ud på skrivebordet, kan der dog ikke være nogen tvivl om. ;)

- Chano Andersen