Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SKAT...
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 16:37

Hej

Jeg skal have lavet min forskuds opgørelse for første gang efter længere
ophold i udlandet...

nu er jeg lidt i tvil om hvordan med fradrag på pension....

på min lønseddel bliver ulykkefors. + ATP bidrag + Pension bidrag og
invalide fors. trukket fra min indkomst inden AM-bidrag, og først derefter
får jeg min skattepligtige A-indkomst...

skal jeg så sætte min indkomst på forskuds opgørelsen som min realle løn *
12 og sætte pensions bidraget ind under fradrag? eller skal jeg sætte min
indkomst på forskud opgørelsen til løn-pension * 12 og ikke sætte dem som
fradrag?

Hvad med de andre forsikringer skal de ind på forskud nogle steder?

Jeg kan se der er noget heltids ulykkeforsikring både før og efter skat...?
+ en gruppeliv efter skat ?

Mvh
Kasper

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-09 22:43

Kasper skrev den 14-12-2009 16:36:

> [...]
>
> Hvad med de andre forsikringer skal de ind på forskud nogle steder?
>
> Jeg kan se der er noget heltids ulykkeforsikring både før og efter

nej, forsikringer er i som udgangspunkt private udgifter.

Hvis du får forsikringer gennem din arbejdsgiveradministreret
pensionsopsparing, så vil de blive oplyst, når året er omme. Ofte ca.
1200-1500 kroner eller mindre. Det højeste jeg har set har været på 2500
kroner, men der var netop noget udenlandsdækning med i den forsikring.

I bund og grund kan du tage din almindelige løn....gange med 12.
Alle mellemregninger med pension, feriepenge osv osv. giver så små
udsving, at det ikke har nogen væsentlig betydning, når du er almindelig
lønslave.

Når du så kommer til efteråret fx september-oktober, så har du større
overblik over din reelle løn og så redigerer du forskudsopgørelsen igen.
Har du betalt for meget, så får du "overskydende skat" i form af et
højere personfradrag. Den lille difference som måtte opstå frem til
årets slutning, hvis der altså er en...jamen det vil jeg tro at du også
kan overkomme frem til marts året efter, når årsopgørelsen foreligger.

Ovenstående er naturligvis min helt igennem private holdning.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 22:50

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> overkomme frem til marts året efter, når årsopgørelsen foreligger.
>

> Ovenstående er naturligvis min helt igennem private holdning.

Jae.. selvom det måske er 1500kr/md jeg kan få ekstra er det også penge,
skal gerne nå at spare så mange penge sammen som muligt til juni, derfor
bliver det jo 9.000kr jeg sagtens kunne bruge istedet låne til skat, men vil
helst heller ikke skylde dem penge

Kasper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-12-09 01:28

"Kasper" skrev i en meddelelse
> [...]
> derefter får jeg min skattepligtige A-indkomst...
> Hvad med de andre forsikringer skal de ind på forskud nogle steder?

Det har som en anden nævner ikke nogen kæmpe-betydning i det lange løb -
og for den sags skyld heller ikke i det korte løb

Skriv din samlede forventede indtægt alt incl. som indtægt

Forsikringer: Forsikringer er ikke fradragsberretiget

A-kasse/fagforening er dog fradragsberrettiget

Pension: Hvis du selv betaler, så kan du trække den fra

Derudover skal du oplyse forventet gæld, formue og renter af begge samt
evt kørselsfradrag

Mere er normalt ikke nødvendig medmindre du har nogle specielle ting.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 16:22

> Pension: Hvis du selv betaler, så kan du trække den fra

Hej,

Tak for svar begge :)

det er lige her med pension det går galt... jeg betaler jo det hele selv..
pånær de 2/3dele arbejdsgiver betalt.

betaler selv... hmm, de står på min lønseddel før der bliver trukket skat...
både den 1/3 der er bestemt af nogle andre, og en slat jeg betaler mere..
alt sammen bliver trukket fra min løn inden skat...

Hvad er min indkomst jeg skal skrive og hvad med fradrag??

jeg er klar over jeg ikke kan trække dem fra min indkomst inden skat og
sætte dem på som fradrag :), men skal det på som fradrag eller nedsat
indkomst??

Kasper