dch dum
Fra : Morten P

Dato : 13-12-09 15:00

Jeg har netop skabt en changelog og når jeg forsøger at opdatere
versionsnummeret med 'dch -i' bliver det ikke inkrementeret men istedet
sættes 'ubuntu1' på [1]

Har været man igennem men synes ikke jeg kan finde noget der...

Hvorfor gør den det?

[1]
sandbox (1.0-1ubuntu1) hardy; urgency=low

*

-- www-test <email> Sun, 13 Dec 2009 14:57:43 +0100

sandbox (1.0-1) UNRELEASED; urgency=low

* Initial release. (Closes: #XXXXXX)

-- www-test <email> Sun, 13 Dec 2009 14:39:44 +0100

Fra : Sune Vuorela

Dato : 13-12-09 16:15

On 2009-12-13, Morten P <spam@spam.spam> wrote:
> [...]
> sættes 'ubuntu1' på [1]
>

> Har været man igennem men synes ikke jeg kan finde noget der...

Jeg gætter på du kører ubuntu, og de har patchet nogle af
debian-udviklingsværktøjerne til at gøre 'det mest fornuftige' i deres
situationer.

dch i debian gør hvad du ønsker.

/Sune

Fra : Morten P

Dato : 13-12-09 16:21

> Jeg gætter på du kører ubuntu, og de har patchet nogle af
> debian-udviklingsværktøjerne til at gøre 'det mest fornuftige' i deres
> situationer.

Aha
I de ther tilfælde får jeg jo så ikke inrementeret changelog som jeg ellers
angiver med '-i' så det er da helt galt. (Jeg må fejlbetjene programmet!)

> dch i debian gør hvad du ønsker.

Og det er den jeg er vant til. Kan man installere den i stedet for ubuntus?

Fra : Hekatombe

Dato : 13-12-09 17:33

On 13-12-2009 15:00, Morten P wrote:
> [...]
> sættes 'ubuntu1' på [1]
> Har været man igennem men synes ikke jeg kan finde noget der...

Hvad sker der hvis du bruger "dch -iU"? Gør den så hvad du vil havde den
til?

Fra : Morten P

Dato : 13-12-09 20:56

"Hekatombe" <hecknospam@gmail.com> wrote in message

> Hvad sker der hvis du bruger "dch -iU"? Gør den så hvad du vil havde den
> til?

Øj! Du er min bedste ven nu

Tak!