Min bedste ven
Fra : Margit Jensen

Dato : 12-12-09 17:36

Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.

Hilsen Margit

Fra : jopa

Dato : 12-12-09 19:01

Margit Jensen skrev:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.

Ja det er trist, men desværre har vi dem kun på lånt tid.
Har også mistet nogle stykker i mit lange liv og har da heldigvis rigtig
gode minder om dem alle.
Du må have en ny

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-12-09 23:41

In news:4b23c691$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Margit Jensen <hassellunden@mail.dk> typed:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.
>
> Hilsen Margit

Du kan tro at jeg føler med dig. Det er så utrolig svært at miste et
kæledyr, der jo nærmere har været som et elsket familiemedlem altid.

Når du er kommet igennem sorgen, er der sikkert en dejlig hund et sted, som
lige netop venter på dig. Vi har desværre vore dejlige dyr i alt for kort
tid.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-12-09 05:31

Margit Jensen wrote:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.

Sørgeligt, men alligevel er det godt, at du har fået den aflivet. Mange
dyreejere lader ders kæledyr lide i al for lang tid, og det synes jeg
først er rigtig slemt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Pwh

Dato : 15-12-09 22:48

Margit Jensen, skrev:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.

Kondolerer da herfra.
Men med fare for at lyde kold og kynisk undres jeg en smule
over hvad jeg skal bruge den slags postings til.
Så vidt jeg kan se har Margit ikke på noget tidspunkt deltaget
i debatten i gruppen, og kan derfor ikke forvente at vi har noget
som helst "forhold" til hendes hund, så hvad skal vi bruge det til ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-12-09 23:03

Pwh skrev:

> Men med fare for at lyde kold og kynisk undres jeg en smule
> over hvad jeg skal bruge den slags postings til.

Nogle mennesker har faktisk ikke nogen at lette sit hjerte til så derfor
måske

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-12-09 23:15

jopa, skrev:

> Nogle mennesker har faktisk ikke nogen at lette sit hjerte til så
> derfor måske

Helt ok med mig.
Men igen kan jeg ikke forholde mig til den aktuelle situation.
Var det feks Milo der var død og borte kunne jeg jo forholde
mig til det på en mere eller mindre ubehagelig måde

/Jens (som self ønsker Milo mange gode år endnu)

Fra : jopa

Dato : 15-12-09 23:31

Pwh skrev:

> Helt ok med mig.
>
> Var det feks Milo der var død og borte kunne jeg jo forholde
> mig til det på en mere eller mindre ubehagelig måde

Nu ville jeg jo nok selv komme rimeligt let over det.
Værre med konen.
Milo er jo primært min tyverisikring og potensforlænger, og jeg har
snart sagt farvel til en del.
Det kan næsten blive en vane og så må man jo finde en erstatning.
Men selvfølgelig er det trist at sige farvel til en god kammerat.

Vi har alle forskellige forhold til vores dyr og vi ved at vi har dem
til låns

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-12-09 23:42

jopa, skrev:

> Nu ville jeg jo nok selv komme rimeligt let over det.
> Værre med konen.

Du ville nok ikke bryde dig om at jeg i den situation sad og lavde sjov.

> Vi har alle forskellige forhold til vores dyr og vi ved at vi har dem
> til låns

Det har jeg så heldigvis til gode, har kun aflivet guldfisk

/Jens

Fra : Margit

Dato : 15-12-09 23:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig til det på en mere eller mindre ubehagelig måde
>
> /Jens (som self ønsker Milo mange gode år endnu)

Hej Pwh
Det er der jo nogen, der ikke føler for, men
hvis Milo er din hund, ja så bliver det jo også jeres tur en dag
For øvrigt kan jeg ikke indse, hvad det har med den øvrige debat at gøre.
Bare spring indlæget over, hvis det støder dig.

Hilsen Margit

Fra : Pwh

Dato : 15-12-09 23:56

Margit, skrev:

> [...]
> For øvrigt kan jeg ikke indse, hvad det har med den øvrige debat at
> gøre. Bare spring indlæget over, hvis det støder dig.

Hej Margit, godt du gider deltage lidt mere
Milo er ikke min hund men Johns (Jopa)
og jeg hedder ikke Pwh, men Jens, så er det på plads.

Dit indlæg støder mig ikke det mindste, men fortæl mig venligst
hvad jeg skal bruge det til, ved da godt at mine hunde dør en dag.

Hvis du havde villet noget med dit indlæg havde du skrevet en ordentlig historie
om sygdomsforløbet og hunden som sådan.
Forstå mig ret, du er fremmed for gruppen, så giv os noget at forholde os til.

Så ud af busken, og skriv frit fra leveren, det koster intet

/Jens

Fra : Margit

Dato : 16-12-09 16:54

> [...]
> til.
>
> Så ud af busken, og skriv frit fra leveren, det koster intet

Undskyld forvekslingen med navnet. Jeg så på afsenderen.
Jeg har i tidens løb fået mange gode råd herinde fra
venlige mennesker. Bl.a. vedr. hendes opdragelse.
Og det lykkedes til fulde. Hun blev et herligt
eksemplar af en golden retriever.
For øvrigt måtte vi aflive hende p.g.a. inkontinens el. lign.
Hun var i hvert fald våd konstant.
Jeg er da ked af, hvis i ikke kender mig. Men værst for jer.
Hilsen Margit

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-12-09 07:21

"Margit" <hassel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For øvrigt kan jeg ikke indse, hvad det har med den øvrige debat at gøre.
> Bare spring indlæget over, hvis det støder dig.

Hej Margit....

Tja, det er jo lidt træls og skulle give slip på dem, men det er jo
betingelserne, når man sådan har forskellige livslængder.... Så lige nu,
skal jeg jo nok ikke være for kæphøj, da mine 3 jo er 8½, 7½ Samt 5½ år
gamle..... Men jeg håber da de alle opnår at blive lidt mere end 9 år
gamle..... Så er der jo lige for tiden, et plejebarn, en kun 2 år gammel
hanhund..... Men han bliver jo den, der først ( forhåbentligt ) volder
problemer.... For hans ejer kommer jo hjem igen, her omkring April / Maj...
Og hun kunne være lusket nok, til at ville have ham igen ) Så du må på
jagt efter en ny hund.... For hund, det skal man jo have...

M.V.H....Benny..

Fra : HSLK

Dato : 16-12-09 11:41

Margit Jensen kom med følgende:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.
>
> Hilsen Margit

Hejsa

jeg kondolere det er aldrig sjovt at miste sin bedste ven.
Godt du får din sorg afleveret et sted det er vigtigt.

husk at din beste ven venter på den anden side af regnbuebroen.

Knus Henriette der også lige har mistet sin bedste ven verdens bedste
missekat.

Fra : Margit

Dato : 16-12-09 16:30

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> husk at din beste ven venter på den anden side af regnbuebroen.
>
> Knus Henriette der også lige har mistet sin bedste ven verdens bedste

Hej Henriette
Ja man er nok lidt frustreret i situationen og regner med, at i dette forum
må der nok være nogle lidelsesfæller. Folk, der ikke selv har haft dyr
forstår
det jo ikke. Nej Mille var min 5. hund, så nu må det være slut. Jeg har
det bedre nu og kan i dag tænke på hende uden at græde. For hvor har vi
da mange dejlige timer med vores dyr-
Hilsen Margit

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-09 00:27

Margit Jensen forklarede:
> Min gode gamle retriever blev aflivet i går på grund af sygdom..
> Det er svært at miste sin bedste ven gennem 9 år.

Vi fik aflivet en Golden for godt 2 år siden, tror jeg det var; han fik
fransk hjerte/lungeorm.

Vi ville ikke ha hund igen!

Nogen dage efter skrev jeg om aflivningen hérinde hvorefter Benny
Mortensen (som osse skriver i denne tråd) tilbød os Blackie som han
havde fået tilbage.

Et par dage efter var vi i Nordjylland og hente ham (altså ikke Benny)

Vi har ikke fortrudt at vi fik en ny igen, og jeg oplever at Blackie er
faldet til og er glad for at være her (han opfører sig i hvert fald som
om han ejer det hele!)

Anyways: min kone græd ½ eller et helt år efter at Bamse var død; det
er noget man skal igennem og ikke over...

Når Blackie engang slipper håndtaget får jeg nok et par klumper i
halsen...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : qfha

Dato : 26-12-09 03:07

On 16 Dec., 16:53, "Margit" <has...@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hilsen Margit
>

> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg føler med dig. Der er stor fustration i ikke at kunne hjælpe sin
hund og tilsidst må tage den tunge beslutning, at skulle aflive den.
Du har taget den rigtige beslutning og din hund har fået fred.
Du gør helt rigtigt i at komme af med din sorg og skrive om den her i
forummet, hvor du kan møde andre som kender til savnet. Hvis det var
din eneste hund, må du tænke på at få en ny golden vaps. Kig på
Goldens hvalpeliste.
Med venlig hilsen
qfha