Hittekilling
Fra : Johny Pedersen

Dato : 12-12-09 00:36

Hej i Gruppen

Jeg er ikke ny med hensyn til katte, men med killinger er jeg ret
grøn. Her i nat kl. 2 blev vi vækket af en svag miaven. Det viste sig
at være en bette killing - ikke mere end højst 5 uger. Og jeg aner
ikke hvad vi lige stiller op med sådan en størrelse. Vi har godt nok
en neutraliseret hankat, men han er for at sige det mildt -
misfornøjet med situationen.

Er der nogen som kan hjælpe ? Måske nogen sidder med nogen gode råd,
måske endda har lyst til at få den. Vi bor på langeland, så hvis nogen
i nærheden, så sig til.

mvh

Johny Pedersen

Fra : JB

Dato : 12-12-09 09:28

"Johny Pedersen" <johny.p@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at spørge dyrlægen i Snøde

http://www.snødedyreklinik.dk/

Hilsen
Jytte

Fra : Heidi

Dato : 12-12-09 19:38

[...]

Hvis den på nogen måde kan komme til Vordingborg, så kan jeg sagtens tage
den i pleje, og sørge for den får et nyt hjem når den er gammel nok :)

(jeg ved godt det er lidt langt væk, men det kunne være nogle skulle den vej
forbi, og kunne tage den med)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Johny Pedersen

Dato : 12-12-09 15:46

On 12 Dec., 19:38, "Heidi" <zasha_xFJERNDE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> forbi, og kunne tage den med)
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Jeg har sendt dig en email

vh

Johny Pedersen

Fra : Heidi

Dato : 13-12-09 12:35

<klip>Hej
Jeg har sendt dig en email
vh
Johny Pedersen
</klip>

Godt du ringede, for jeg har ikke fået din mail :o

Nu sidder jeg bare og venter på du dukker op med den lille, det bliver
spændende hvad de to andre plejekillinger jeg har pt. siger til en ny
legekammerat :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Johny Pedersen

Dato : 13-12-09 12:54

On 13 Dec., 12:34, "Heidi" <zasha_xFJERNDE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> legekammerat :)
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Puha, det var noget af en tur.. kl 20 var jeg hjemme.. det er altså
sin sag at komme ud og se med DSB (de satans baner) samt Falck ;-(

Den mail jeg sendte dig er sendt via www.dk-fritid-dyr-kat.dk under
din profil - fik ikke lige sagt det i farten, det skulle jo desværre
gå lidt stærkt med at komme ud af døren. Men min mail adr. er
johny.p@gmail.com, hvis du skulle have lyst til at skrive en gang
imellem hvordan det går med det bette pus. Og måske et bette billede
hvis du har mulighed.
Men jeg er overbevist om det var det helt rigtige sted den er havnet
nu. Og nå ja, jeg fik heller ikke nævnt, at jeg har haft kaldt den
"Mini" pga. størrelsen, og da jeg heller ikke fandt ud af om det var
en bette pigemis eller en lille dreng..

Igen tusind tak for at du ville hjælpe det bette pus

vh

Johny Pedersen

Fra : Seerup

Dato : 13-12-09 21:42

Flot at både du, johnny, som finder vil gøre hvad du har gjort, og at du, Heidi,
vil tage dig af den lille.

Det varmer at læse om sådan nogle som jer.

Glædelig jul til jer, og alle andre.

/S

Fra : Kate

Dato : 13-12-09 22:19

"Seerup" <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> wrote in

> Flot at både du, johnny, som finder vil gøre hvad du har gjort, og
> at du, Heidi, vil tage dig af den lille.
>
> Det varmer at læse om sådan nogle som jer.
>
> Glædelig jul til jer, og alle andre.

Kan kun sige "ditto". Rigtigt dejligt at den lille killing blev fundet
af folk med hjertet på rette sted.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-12-09 22:48

In news:4b25518d$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Seerup <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> typed:
> [...]
> du, Heidi, vil tage dig af den lille.
>
> Det varmer at læse om sådan nogle som jer.

Jeg må sige at også jeg er overvældet over al den hjælp der er blevet ydet
til det heldige lille missedyr.

Godt gået begge to.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-09 23:20

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Seerup <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> typed:

> Jeg må sige at også jeg er overvældet over al den hjælp der er blevet ydet

Men man sidder nu og tænker på om der spekuleres i det, altså i det gode
hjerte. Da jeg boede i Tønder fandt jeg en killing I skraldebøtten, hverken
i en sæk eller noget som helst, men en der var sat i den for den skulle
findes. Her hvor vi bor nu hørte man en bil og en dør der blev smækket. Vi
er så langt ude på landet at man registere den slags Og en times tid
senere opdagede vi den sorte kat (hende der løber på bordene), der jo altså
var killing dengang. Nu var ejermanden jo så heldig at Mini blev fundet af
en der gad sørge for at den kom til en plejemor, gad vide hvor mange der
bare ender med at få et spark og så ellers må klare sig selv? Det er i følge
Kattens Værn et betydeligt antal.

Iøvrigt var der også to der skrev nogle råd, men lidt skræmmende så må jeg
skrive deres nicks her i gruppen, da de mente det var "upopulært" at give
den slags råd

Det ene var komme sølvpapir på køkkenbordet og spisebordet når vi ikke var
der, det skulle være rædselsfuldt at bevæge sig på. Det andet var give en
ubehagelig gennemtrængede lyd når den bevægede sig på bordet, lyden skal
gives sådan at katten ikke opdager hvor lyden kommer fra.

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 15-12-09 01:19

Hip-Hip....hurra for mennesker som elsker dyr..) Glædelig jul ))

En smilende hilsen fra Majbritt ))

Fra : Heidi

Dato : 18-12-09 15:15

> Hip-Hip....hurra for mennesker som elsker dyr..) Glædelig jul ))
>
> En smilende hilsen fra Majbritt ))

Tak for de mange søde tilkendegivelser :)

Lille mis, der nu bliver kaldt Pippi, har det rimeligt godt. Hun er
behandlet mod lopper, orm og øremider.
Hun har dog stadig en meget udspilet mave, dyrlægen mener jeg skal se tiden
an, da det kun er 6 dage siden hun fik ormekuren.

Hun er en meget rolig og kær lille pige, der elsker at blive kælet og lille
i arm/skød. hun er super flink til at bruge kattebakken (det tog lige et par
forsøg før den var der) og hun spiser utroligt mange gange om dagen, men kun
ganske få knasere af gangen. Ellers elsker huhn kogt fisk med ærter :)

Der kommer billeder snarest

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor