Udskiftning af grub.
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-12-09 19:47

Hej Gruppe.

Ubuntu 9.10 installere en grub version 1.97 beta4.
Den spiller ikke helt. Er ca 45sek om at finde stage1.5
og komme op med startmenuen. Samtidig er der ikke
en menu.lst at rette opstartsrækkefølge ect. Ikke der
hvor den plejer at være.

Jeg vil gerne afinstallerer den version af grub og installere
den version som Ubuntu 9.04 bruger, men er stødt på et
problem. Problemet er jeg ikke ved hvordan. Har Googlet
uden at finde noget jeg kunne forstå.

Har nogen i denne gruppe et hint til hvordan?

mvh
Henning

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 11-12-09 21:02

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> wrote:

> Jeg vil gerne afinstallerer den version af grub og installere
> den version som Ubuntu 9.04 bruger, men er stødt på et
> problem. Problemet er jeg ikke ved hvordan. Har Googlet
> uden at finde noget jeg kunne forstå.

Du skal have fat i pakken grub - Jeg vil gætte på at du har grub2
installeret nu.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Just being a SysOp qualifies you for the Butterfly Nets."

Fra : Søren A Christensen

Dato : 11-12-09 21:27

Hej

Du lader grub være ... du kan ikke være helt sikker på at de
afhængigheder grub pakken fra 9.04 har opfyldes korrekt på 9.10 !!

Og så opdaterer du din 9.10 med ALLE patches / updates via
Updatemanageren ... mon det så ikke går væk ?

/SAC

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 11-12-09 21:39

Den Fri, 11 Dec 2009 19:46:34 +0100 skrev Henning Præstegaard:

> [...]
> jeg ikke ved hvordan. Har Googlet uden at finde noget jeg kunne forstå.
>
> Har nogen i denne gruppe et hint til hvordan?

Du har fucket et eller andet up under installationen - eller i BIOS.

Min "rene" nyinstallation af 9.10 på en 200GB disk, er under 20 sek. om
at være klar fra jeg trykker power knappen.

--
Karl Erik.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-09 11:52

"Karl Erik Christensen" <> skrev i meddelelsen ...

> Du har fucket et eller andet up under installationen - eller i BIOS.

A tvivler. Det er jo en automatisk installation, hvor bruger ikke har ret
meget
indflydelse på hvad der sker. Især når man hælder installationen på en
harddisk
for sig selv.

Har kikket lidt rundt på nettet. Jeg er ikke den eneste der
har netop de problemer. Det er forresten en ren installation af 9.10
ikke en opdate fra 9.04.

> Min "rene" nyinstallation af 9.10 på en 200GB disk, er under 20 sek. om
> at være klar fra jeg trykker power knappen.

Hvor mange harddiske har du installeret. Kan se fra andre at der kan være
problemer med flere harddiske.

mvh
Henning

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-12-09 16:19

Den Sat, 12 Dec 2009 11:52:00 +0100 skrev Henning Præstegaard:

> Hvor mange harddiske har du installeret. Kan se fra andre at der kan
> være problemer med flere harddiske.
>
> mvh
> Henning

1 (en) harddisk på 200GB.

Min anden pc som er opgraderet fra 9.04 - jeg købte en 500GB. disk og
lagde 9.04 på den, inden 9.10 blev frigivet.
Den gamle disk, stadig med 9.04 på, bruger jeg at sætte i en "skuffe" når
jeg skal bruge noget fra den.

Normal boot fra 1 disk, hvor Windows XP også er på, giver self. valg
mellem Ubuntu 9.10 og WinXP.

Når jeg sætter den "løse" disk i og booter, kan jeg vælge mellem ver.
9.10, ver. 9.04 eller Windows XP

Elementary, dear Watson

--
Karl Erik.