Windows 7 andre computere
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-09 15:51

Hej

Jeg har fået en bærbar med Windows 7,men jeg kan ikke se de andre computere
på netværket på den.
På de andre computere på netværket kan jeg godt se den bærbare.
Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Henning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-12-09 17:24

"Holst" <holst(snabela)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en bærbar med Windows 7,men jeg kan ikke se de andre
> computere på netværket på den.

Hvis de andre PC'er kører XP eller lign. så skal du måske have opsat
netværksgruppe m.v.

Windows 7 er jo egentlig bare en lidt forbedre Vista, så mon ikke denne
guide kan give et par tips - jeg har ikke lige en Win7 pc ved hånden
(kun XP'er) så jeg kan ikke afprøve om det er til megen hjælp

http://www.helgec.dk/xpnet.html

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-12-09 11:31

Holst skrev:
> [...]
> på netværket på den.
> På de andre computere på netværket kan jeg godt se den bærbare.

Højreklik på ikonent denne computer
Vælg egenskaber og derefter avancerede indstillinger og klik på
fanebladet computernavn
Her kan du se den netværksgruppe som win7 har valgt.
Du kan nu ændre denne gruppenavn ved at klikke på Skift og sætte navnet
op som de andre computere kører på.
Efter genstart af win7 skulle du kunne se de andre computere.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-09 16:43

Jeg har sat den samme netværksgruppe op og slået deling til på alle ,men kan
stadig ikke se de andre computere på den bærbare med win 7.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 12-12-09 07:29

Holst skrev:
> Jeg har sat den samme netværksgruppe op og slået deling til på alle ,men kan
> stadig ikke se de andre computere på den bærbare med win 7.
>
> Hos mig virkede det med det samme, Win7 fandt de andre computere med det
samme og jeg skulle ikke gøre noget, så der må være noget andet i vejen
hos dig.
Vi må håbe at der er nogle kloge folk som kan hjælpe dig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-12-09 22:09

"Holst" <holst(snabela)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har sat den samme netværksgruppe op og slået deling til på alle
> ,men kan stadig ikke se de andre computere på den bærbare med win 7.

Du kan prøve at oprette brugernavnet fra de andre PC'er som bruger på
din Win7 PC og/eller åbne for gæstekontoen (under brugere) ?

Det burde dog først kunne have betydning, når du er kommet ind på de
andre PC'er mht rettigheder.

Hvis du slet ikke kan se de andre PC'er, så er det ikke løsningen.

Nu har jeg kun XP'er i øjeblikket, og der er selvfølgelig ingen
problemer - så jeg kan ikke lige prøve - men jeg kørte en overgang med
Win7 på den ene PC - og der havde jeg det modsatte problem - Win7 PC'en
kunne godt se og bruge de andre PC'er med XP - men ingen af XP'erne
kunne komme ind på Win7 maskinen ;-(

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 11:30

Jeg har fundet fejlen ,tcip var ikke markeret under IPX/SPX protokollen.
Tak til alle der havd interresse for mit problem.

Hilsen Henning