Rejseforsikring?
Fra : Lars

Dato : 09-12-09 23:47

Hej, hvad kan I anbefale af rejseforsikringer, der dækker EU lande ??

--
Best regards

Lars

Fra : Jes

Dato : 10-12-09 03:17

Jeg vil anbefale at du taler med dit forsikringsselskab (der hvor du
har familieforsikring). De vil typisk tilbyde dig et tillæg til
familieforsikringen, der koster mellem 4-600 kr. om året for hele
husstanden (med standarddækning).

Jes

Fra : jimmi1311

Dato : 12-12-09 11:59

On 10 Dec., 11:17, Jes <j...@bastholm.dk> wrote:
> [...]
> har familieforsikring). De vil typisk tilbyde dig et tillæg til
> familieforsikringen, der koster mellem 4-600 kr. om året for hele

Eller få dig et mastercard.

Fra : Jes

Dato : 14-12-09 02:13

> Eller få dig et mastercard.

Det kommer dælme an på hvilket Mastercard.... for hver udbyder har
sine egne regler for dækning - hvis der overhovedet er rejseforsikring
inkluderet..

Jes

Fra : jan@komarna.dk

Dato : 16-12-09 02:05

On 14 Dec., 10:13, Jes <j...@bastholm.dk> wrote:

> Det kommer dælme an på hvilket Mastercard.... for hver udbyder har
> sine egne regler for dækning - hvis der overhovedet er rejseforsikring
> inkluderet..
>
> Jes

Min erfaring er, at hvis man skal tegne en separat rejseforsikring er
Europæiske den billigste - alt andet lige.
En forsikring for et år der dækker både EU og andre lande i Europa
koste 199 kr.

vh, Jan
http://www.komarna.dk/

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-12-09 10:14

jan@komarna.dk skrev:

> Min erfaring er, at hvis man skal tegne en separat rejseforsikring er
> Europæiske den billigste - alt andet lige.
> En forsikring for et år der dækker både EU og andre lande i Europa
> koste 199 kr.

Bare lige et indspark:
Ved bestilling af rejseforsikring er det vigtigt at være opmærksom på,
om rejsen er 100% privat.
Indeholder den blot et gran af erhvervsformål - hvis man f.eks.
tilfældigvis besøger en kunde/leverandør/udstilling undervejs - kan man
komme i gevaldige grænsestridigheder med forsikringsselskabet.

Bl.a. derfor tilbyder nogle udbydere (herunder 'Danmark') en
rejseforsikring der dækker uanset formålet med rejsen.

Fra : N/A

Dato : 16-12-09 10:14

Fra : N/A

Dato : 16-12-09 10:14

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 23-12-09 07:56

On 16 Dec., 10:14, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:

> [...]
>
> Bl.a. derfor tilbyder nogle udbydere (herunder 'Danmark') en
> rejseforsikring der dækker uanset formålet med rejsen.

Hvis du får dig et godt kreditkort, så dækker forsikringen også begge
typer rejser. Men det er dog rigtigt at de billigste forsikringer kun
dækker privatrejser. Der er stor forskel på forsikringerne som følger
med kreditkortene, men til privatrejser i Europa er de fleste dog
ganske udemærkede. Ellers "opgrader" til et guld- eller platinkort,
hvor forsikringerne ofte er langt bedre.

Europæiske kan også anbefales - ligesom den IHI-forsikring som
"Danmark" tilbyder.

Det er dog meget individuelt, hvordan man vil dækkes - og der er meget
stor forskel på dækningen på de forskellige forsikringer, så læs
vilkårene godt.

Min egen rejseforsikring er via et Mastercard Platin og det er den
bedste jeg har fundet til prisen. Den dækker også medrejsende
familiemedlemmer og for både privat og erhverv. Desuden er de summer
den dækker for ved bagage, forsinkelse m.v. langt bedre end de fleste
andre rejseforsikringer. Men igen det afhænger af behovet, så der er
ingen vej udenom at læse vilkårene godt og sammenligne de forskellige
udbydere.