Opgradering
Fra : Peter

Dato : 09-12-09 11:45

Hej NG!

Min kone og jeg har Office-pakken på hver vores PC, h.h.v. 2000 og 2003. Jeg
har tænkt på at købe en opgraderingspakke af Office 2007. Vil vores
nuværende Office 2000 / 2003 udgaver som nu har hvert sit produktnummer,
efter en opgradering lige pludselig have sammen produktnummer eller hvad ?

På "markedet" findes en Office til hjem og studie, som må placeres på 3
maskiner. Er det det samme når man opgraderer 2 "fulde" Office-versioner med
et opgraderingprodukt ?

hilsen
Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-09 12:43

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> [...]
> maskiner. Er det det samme når man opgraderer 2 "fulde" Office-versioner med

Jeg har aldrig set en Office 2007 til hjem og stufiet opgradering. Og
det er nok ikke helt tilfældigt;

http://office.microsoft.com/en-us/products/FX101754511033.aspx#1

: Office Home and Student 2007 $149.95/NA Upgrade not applicable.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter

Dato : 09-12-09 13:11

> [...]
>

> --
> "I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall

Hej igen!

Jeg har nok ikke udtrykt mig helt klart!

Må man, med en opgraderingspakke opgradere Office som ligger på 2 maskiner ?
Får begge Office-pakker samme nummer ?

Produktet "Office til hjem og studie" (fuldversion) tillader Microsoft at
den placeres på 3 maskiner. Gælder det også ovenstående sutiation ?

hilsen
Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-09 18:38

x.posted til:

dk.edb.programpakker.ms-office
dk.edb.windows.server

Ingen followup-to. Brug din sunde fornuft.

> Hej igen!
>
> Jeg har nok ikke udtrykt mig helt klart!
>
> Må man, med en opgraderingspakke opgradere Office som ligger på 2 maskiner ?
> Får begge Office-pakker samme nummer ?

Der er som sagt ikke nogen opgraderingspakke som hedder "Office 2007 til
hjemmet og studiet". Ellers, ja til det sidste; der er kun den ene
produktnøgle i pakken og den er så "god" for 3 samtidige installationer.

Men det har ikke noget at gøre med en opgradering. Du skal lave backup
inden du installerer Office 2007 til hjemmet og studiet. Der følger
heller ikke nogen Outlook med. Der er Word 2007, Excel 2007, Powerpoint
2007.

Bemærk der sælges to versioner af Office 2007 til hjemmet og studiet.
Den i "fold-eæsken" er en FPP og vil kunne flyttes (slet et sted,
installerer den igen på en anden computer).

Den anden version ligger i en "DVD-agtig æske" og har noget rødt tekst
på forsiden. Det er en OEM version og vil ikke kunne flyttes når den
først er installeret og aktveret på computeren.

> Produktet "Office til hjem og studie" (fuldversion) tillader Microsoft at
> den placeres på 3 maskiner. Gælder det også ovenstående sutiation ?

Ja, selvfølgelig.

Men jeg er selv lidt i tvivl om hvad der sker når man installerer Office
2007 til hjemmet og studiet på en (Windows Home) Server.

Jeg har min WHS sat op (ved at pille lidt i Local Permissions) så der
kan være to (og med Administrator kontoen, tre) brugere logget på
samtidig. Æder den installation så alle 3 licenser i en Office 2007 til
hjemmet og studiet pakke, eller tæller den kun som een installation?

Bliver det kontrolleret ved aktiveringen?

Sagen er, at WHS er (naturligvis) OEM. Jeg har to Office 2007 til
hjemmet og studiet, en FPP og en OEM. Burde jeg så installere OEM
versionen på min WHS?

For udover der, så har jeg brug for mindst een Office 2007 til, på min
Macbook, hvor jeg har installeret 64-bit Vista i FPP versionen under
Apples Bootcamp.

Hvis det kun tæller som een licens, at lægge Office 2007 til hjemmet og
studiet på min (flerbruger) WHS, så vil jeg osse kunne benytte Office
2007 til hjemmet og studiet i FPP udgaven på WHS og så evt skaffe mig af
med OEM versionen.

Fra : Peter

Dato : 09-12-09 19:03

Hej igen igen!

Jeg kan se at jeg stadig bliver misforstået - Jeg prøver igen!

Kan/må man, med en opgraderingspakke (Office Small Businees 2007) opgradere
2 "fulde" Office-versioner (hhv. Office 2000 + Office 2003) som ligger på
hver sin maskine ?
Vil begge Office-install. herefter have samme nummer ?

hilsen
Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-12-09 22:47

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ligger på hver sin maskine ?
> Vil begge Office-install. herefter have samme nummer ?

Om man kan skal jeg lade være usagt, men der medfølger kun 1 licens, og det
fremgår at man kun må bruge den på en pc.

Kurt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-09 23:33

Post til dk.edb.system.ms-windows.server fjernet.

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen

Jeg tro det er dig der ikke gør nok ud af at forklarere.

Nej. Og det ka' du heller ikke med en Windows Upgrade. Du skal anskaffe
to opgraderinger, hvis du vil opgradere to Windows installationer. Det
samme gælder naturligvis for Office i almindelighed.

> Om man kan skal jeg lade være usagt, men der medfølger kun 1 licens, og det
> fremgår at man kun må bruge den på en pc.

Det eneste tilfælde jeg kender - udover Office 2007 til hjemmet og
studiet - hvor man kan installere Office på flere computere med kun een
produkt nøgle, er Office Xp (2002) Profesionel, Academic - med hele
svineriet inkl Access og Publisher. Sådan een har jeg og den ligger på
henhv en stationære og en bærbar. Licensaftalen lå i æsken. Man sendte
et skema med undervisningsinstitutionens stempel og underskrift til MS i
Holland og fik nogle CD'er tilbage med begge produktnøglerne - een Word,
Access etc, og een til Publisher.

Og ingen af de to - hverken Office Xp Pro eller Office 2007 til hjemmet
og studiet - er opgraderinger.

Jeg håber det er klart nok.

Fra : Jens

Dato : 03-01-10 18:10

> [...]
> ligger på hver sin maskine ?
> Vil begge Office-install. herefter have samme nummer ?

Hvis Office 2007 er installeret med nøgle på én PC og registreret til denne,
så kan du ikke installere på en anden PC uden den vil brokke sig, og bede
dig om at kontakte Microsoft.
Det er kun medmindre at nøglen er en volume licens nøgle....

Men det har du sikkert fundet ud af nu.....

Jens