DSN og MSSQL
Fra : Martin

Dato : 09-12-09 11:33

Hej!

Jeg prøver at connecte til min MSSQL server udefra...

Management, der skriver jeg
IP\Database i feltet servername
og auth vælger jeg SQL Server Auth. og skriver mine credentials i
felterne nedenunder.

Desværre kan jeg bare ikke logge ind
Fejlen lyder:
"Cannot connect to IP\Database"
"Der opstod en netværksrelateret fejl...."

Skriver jeg derimod
localhost\Database
så kører det hele.

Jeg har været inde i min router og forwardet portene
1433 og 1434 til computeren

Inde i Security > Logins > min bruger
synes jeg ikke jeg kan se om det er fordi at min bruger er bundet til en
bestemt host eller lign. (sådan er det nemlig i MySQL

Så er der noget jeg har misset eller hvordan?

Mit mål er at jeg skal kunne connecte til min database fra en anden
server, da jeg skal lave noget intregration fra en webshop til en MSSQL
server.

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-12-09 20:27

Martin wrote:

> Jeg prøver at connecte til min MSSQL server udefra...
>
> Management, der skriver jeg
> IP\Database i feltet servername
[snip]
> Skriver jeg derimod
> localhost\Database
[snip]
> Jeg har været inde i min router og forwardet portene
> 1433 og 1434 til computeren

Jeg mener ikke det er nødvendigt at forwarde port 1434, da den vist kun er
til at 'browse' for servere, og vistnok UDP.

> Inde i Security > Logins > min bruger
> synes jeg ikke jeg kan se om det er fordi at min bruger er bundet til en
> bestemt host eller lign. (sådan er det nemlig i MySQL

En bruger er ikke bundet til en host, men til databaser.

> Så er der noget jeg har misset eller hvordan?

Ud fra ovenstående er det lidt svært at gennemskue hvad du gør, og hvor.
Hvis du på din egen maskine bruger din offentlige IP adresse, skal du sikre
dig, at routeren understøtter loopback, ellers havner trafikken ikke på din
server.

Lidt afhængig af hvad du gør, hvor, skal du tjekke hvordan MS SQLServeren er
sat op mht authorization.

Hvis den kun er sat til NT authorization, kan det tænkes den accepterer en
lokal logon, men ikke en remote.

Den der fejl med netværket, kan du ikke regne med.
Jeg kan huske, at hos en af mine kunder, fik jeg fejl (general network
error) hvis man havde stoppet serveren.

> Mit mål er at jeg skal kunne connecte til min database fra en anden
> server, da jeg skal lave noget intregration fra en webshop til en MSSQL
> server.

Så håber jeg du husker at bruge parameterized queries, da MS SQLServer er
noget mere kapabel(og dermed mere sårbar) end mySQL.

Stig Johansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-12-09 13:32

Martin skrev

> Jeg prøver at connecte til min MSSQL server udefra...

Kan du forbinde til databaseserveren på det lokale netværk fra en
anden PC?
Hvis ikke så tjek network configuration
http://support.microsoft.com/kb/914277

> Mit mål er at jeg skal kunne connecte til min database fra en anden
> server, da jeg skal lave noget intregration fra en webshop til en MSSQL
> server.

Hmm hvorfor ikke bruge webservices eller lign teknologi?

- Peter