Dato??????
Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 05-12-09 18:57

Hei!

Noen som vet hvordan jeg henter inn dagens dato fra PCen som en variabel i
VB?
Skal bruke det til å sammenligne dagens dato med en dato jeg har som vaiabel
og teste om den er lik eller større.
Håper noen kan hjelpe meg.

Ole T.

Fra : Gert Nielsen

Dato : 05-12-09 21:47

Now()

Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 06-12-09 12:32

Tusen takk for hurtig svar men jeg skulle sammenligne på denne måten og du
forstår sikkert problemet.

Private Sub Command1_Click()
Print Now()
If Now() > 06.12.2009 11:22:54 then print "gått ut"
End Sub

Det er noe her som ikke stemmer med formen på den dato og klokkeslett jeg
skrev inn, kan du hjelpe meg igjen?

Ole T.

Fra : michael@notusethis_m~

Dato : 06-12-09 13:14

On Sun, 6 Dec 2009 12:31:37 +0100, "Ole Thomas Sløgedal"
<ole-t.s@online.no> wrote:

> [...]
>End Sub
>
>Det er noe her som ikke stemmer med formen på den dato og klokkeslett jeg

If format(now(),"yyyymmddhhnnss")>"20091206112254" then ...

-Michael

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-12-09 07:37

If Now() > cdate("06.12.2009 11:22:54") then

Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 13-12-09 20:49

Takk alle sammen. Det funker perfekt nå.

Ole T.