Snapshot fra DVD film
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-09 15:27

Findes der et program der kan lave "screendumps" fra en DVD film? På en tidligere
PC kunne DVD afspilningsprogrammet gøre dette, men den maskine er død og min aktuelle
PC har en version af PowerDVD uden denne facilitet.

--
http://rutluk.blogspot.com (kultur, mest film & musik)
http://aviskritiker.blogspot.com (aviser og tal)

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-12-09 15:34

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min aktuelle
> PC har en version af PowerDVD uden denne facilitet.

Prøv Windows Media Player Classic , under forudsætning at du kører windows

Mvh anders

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-09 19:49

On Sat, 5 Dec 2009 15:33:32 +0100, "Anders Houmark" <no@email.available.dk> wrote:

>Prøv Windows Media Player Classic , under forudsætning at du kører windows

Min Media Player kalder sig 10.00.00.4074 og har ingen screendump kommando
jeg kan finde.

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-12-09 02:01

> Min Media Player kalder sig 10.00.00.4074 og har ingen screendump kommando
> jeg kan finde.

Jeps, du er selv helt på rette spor, WMP i alt andet end version "classic"
(som vist er 6,4) er ubrugelige og poppede.
Find WMP Classic f.eks. på google
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=windows+media+player+classic&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=windows+media+player+classic&fp=2bb83b239f6112df

Så er det bare at gå i "file" og vælge "save image as". Nemt.

VLC kan garanteret også...

Begge afspillere er gratis.. Du kan endda få dansk sprog i VLC. Den kan du
også finde på google, ved blot at skrive... VLC.

Mvh Anders

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-12-09 16:47

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

> [...]
> er død og min aktuelle PC har en version af PowerDVD uden denne facilitet.

Kan du ikke standse filmen i fuldskærmsmode og bruge Print Screen? Det
skulle lægge en kopi af hele skærmen på Clipboard. Så kan det kopieres
ind i et billedbehandlingsprogram:

http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TheNuttyProfessor.jpg

Det er min kemibog fra skolen

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-09 19:55

On Sat, 5 Dec 2009 16:47:29 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

>Kan du ikke standse filmen i fuldskærmsmode og bruge Print Screen? Det
>skulle lægge en kopi af hele skærmen på Clipboard. Så kan det kopieres
> [...]

Det får jeg kun et sort billede ud af. Man kan se knapperne og lignende, men
filmen er sort.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-12-09 18:17

Jesper Lauridsen wrote:
> [...]
> PC kunne DVD afspilningsprogrammet gøre dette, men den maskine er død
> og min aktuelle PC har en version af PowerDVD uden denne facilitet.

Min PowerDVD 8 kan da godt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-12-09 22:16

On Sat, 5 Dec 2009 18:16:34 +0100, "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Min PowerDVD 8 kan da godt.

Jeg hentede den aktuelle version (9), og den kan også.
Desværre er det en 30-dages trialversion, så VLC player
bliver min løsning.

Fra : Kim2000

Dato : 05-12-09 20:35

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> min aktuelle
> PC har en version af PowerDVD uden denne facilitet.

VLC player er din ven.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-12-09 22:14

On Sat, 5 Dec 2009 20:34:51 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i meddelelsen
>>

>VLC player er din ven.

Ja det kan jeg se.

Ikonet virker bekendt. Jeg tror jeg har haft fat i det program for
år tilbage, og afvist det. Men nu virker det forrygende.

Fra : Jesper

Dato : 06-12-09 03:03

Har du prøvet VLC ? http://www.videolan.org/
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on