Køb af halsmanchet.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-12-09 17:44

Hej.

Jeg skal købe en halsmanchet, på gummifabrikken.dk. Men jeg kan se at der
findes flere forskellige modeller.
Heavy duty +1mm.
normal
flexible
kort model
konisk.
Hvilken en skal man vælge?

Lige en ting mere. Handsker til tørdragt, er det godt med der ringsystem? Nu
er der bare håndledsmanchetter på.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jan Birk

Dato : 06-12-09 16:19

> Jeg skal købe en halsmanchet, på gummifabrikken.dk. Men jeg kan se at der
> [...]

Hvad har du nu? og er du glad for det?

> Lige en ting mere. Handsker til tørdragt, er det godt med der ringsystem? Nu
> er der bare håndledsmanchetter på.

Det fungerer fint og når man først har prøvet det, vil man ikke tilbage
til våd-handsker

/Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-12-09 16:57

"Jan Birk" <none@invalid-domain.null> wrote in message

> Hvad har du nu? og er du glad for det?

Det er en brugt tørdragt, som jeg har købt. Jeg har ikke prøvet at dykke med
den, så jeg ved ikke hvad der er bedst.

> Det fungerer fint og når man først har prøvet det, vil man ikke tilbage
> til våd-handsker

Ok, det lyder som om det er en god idé

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 07-12-09 16:45

Alle Havbasser for nær en bruger HD fordi når du trækker den over hovedt så
ruller kanten IKKE lige som på en alm. halsmanchet, samt at man bedre kan
dreje hoved end på en konisk.
SI TECH ringsysten er godt men deres nye Glove Lock QCP er endnu bedre, det
er med baronetfatning og "falder ikke af" som på de første. (nr. 60520)

Sten

Fra : Jan Birk

Dato : 07-12-09 17:31

> Alle Havbasser for nær en bruger HD fordi når du trækker den over hovedt så
> ruller kanten IKKE lige som på en alm. halsmanchet, samt at man bedre kan
> dreje hoved end på en konisk.

Det er et super godt argument som jeg vil følge næste gang jeg skifter.

/Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-12-09 18:14

"Sten Nordstrøm" <stenn@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> SI TECH ringsysten er godt men deres nye Glove Lock QCP er endnu bedre,
> det er med baronetfatning og "falder ikke af" som på de første. (nr.

Mange tak for dit svar, nu ved jeg hvad jeg skal gå efter

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 11-12-09 12:59

Hej Jørgen

Prøv også at se "dykker-forum.dk" der står også en del og du kan spørge her
også.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-12-09 17:31

> Hej Jørgen
>
> Prøv også at se "dykker-forum.dk" der står også en del og du kan spørge
> her også.

Hej Sten.

Det vil jeg også prøve. Tak for det ;)

Fra : TT

Dato : 21-12-09 08:18

> [...]
> SI TECH ringsysten er godt men deres nye Glove Lock QCP er endnu bedre,
> det er med baronetfatning og "falder ikke af" som på de første. (nr.

Stjæler lige lidt her

Er der nogle der har lykkedes med at pille oringen ud af Qcp systemet, det
kan jeg ikke greje hvordan man gør og Sitech svarer ikke...Manualen
beskriver at man skal trække gumi og plastikringen baglæns, men den sidder i
et fræset spor, og jeg er sikker på den knækker hvis man bar trækker til ??

Mvh. Torben

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 21-12-09 18:30

Man kan bruge en af de stænger andlægen bruger til at rense tænder med, man
skal bare lige stibe den lidt så den ikke er skarb, det er ikke svært, man
skubber også gummiet væk så er åbningen støre.
Men hvorfor vil du have den af ?

Sten

Fra : TT

Dato : 21-12-09 18:45

Jeg vil gerne kunne smøre den og rense den.

-Torben

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 21-12-09 19:32

Jeg giver mine lidt WD40 men forsigtigt og kun gankste lidt og det virker.

Fra : TT

Dato : 21-12-09 08:19

> [...]
> SI TECH ringsysten er godt men deres nye Glove Lock QCP er endnu bedre,
> det er med baronetfatning og "falder ikke af" som på de første. (nr.

På billedet ser HD halsmanchetten da ud til at være konisk ?

-Torben

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 21-12-09 18:23

Nej det hedder flaskehalsmanchet.

Fra : TT

Dato : 21-12-09 18:42

Den koniske står der er en håndledsmanchet ??

-Torben

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 21-12-09 19:38

Undskyld jeg sagde forkert.
Det kan godt se ud som de er konisk der fordi de er lagt sammen men når
sætter den "op" på dragten eller et bord så kan du se den overhoved ikke
konisk.

Sten

Fra : TT

Dato : 23-12-09 07:44