HD Recording af TV Streaming ? Ubuntu
Fra : Knagsted

Dato : 04-12-09 12:50

Har i et par dage ledt efter et program til min Ubuntu 9.10 der kan
håndtere at recorde tv streaming fra f.eks DR1 på feks http://wwitv.com..
?

Mhv
Knagsted

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 04-12-09 22:21

Knagsted wrote:
> Har i et par dage ledt efter et program til min Ubuntu 9.10 der kan
> håndtere at recorde tv streaming fra f.eks DR1 på feks http://wwitv.com.
> ?

Der er mange muligheder.
http://all-streaming-media.com/record-video-stream/all-streaming-video-recording-software.htm

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-12-09 22:32

On Fri, 04 Dec 2009 21:20:45 +0000, Jørgen wrote:

> Der er mange muligheder.
> http://all-streaming-media.com/record-video-stream/all-streaming-video-recording-software.htm

Vil du kommentere lidt på den af dem du har prøvet?

Mvh.

--
"Few things are less comforting than a tiger who's up Adam Sjøgren
too late." asjo@koldfront.dk

Fra : N/A

Dato : 05-12-09 14:39

Fra : N/A

Dato : 05-12-09 14:39

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 00:17

On 4 Dec., 22:32, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

> [...]
>
> --
>  "Few things are less comforting than a tiger who's up        Adam Sjøgren

Det vil jeg også gerne læse lidt samt måske egne efaringer i Ubuntu ?

Mhv
Knagsted

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-12-09 11:40

Knagsted wrote:

> Det vil jeg også gerne læse lidt samt måske egne efaringer i Ubuntu ?

Jeg har prøvet VLC: http://www.videolan.org/vlc/
VLC virker udmærket.
Jeg har ikke Ubuntu, men VLC kan sikkert installeres i Ubuntu med apt-get.
Jeg optager film fra forskellige TV-kanaler og gemmer optagelserne på DVD.
Det kan gøres i Linux, men en DVD-optager med harddisk er meget bedre.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 03:20

> [...]
>
> --
>  "Few things are less comforting than a tiger who's up        Adam Sjøgren

Det kunne jeg også godt tænke mig at læse lidt om samt måske egne
erfaringer ?

Mhv
Knagsted

Fra : N/A

Dato : 05-12-09 11:40

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 03:53

On 5 Dec., 11:40, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Jeg optager film fra forskellige TV-kanaler og gemmer optagelserne på DVD.
> Det kan gøres i Linux, men en DVD-optager med harddisk er meget bedre.

Hej Jørgen

Er det capture funktionen du andvender og i hvilken Linux Dist bruger
du vlc. ?
Jeg er på ubuntu danmarks hjemmeside blevet anbefalet at sætte tv
streaming om med mplayer måske skulle jeg lave det om til vlc og bruge
capture funktionen hvis det er den du anbefaler for nogen egen record
funktion er ikke fundet ?

Mhv
Knagsted

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-12-09 14:39

Knagsted wrote:

> Hej Jørgen
>
> Er det capture funktionen du andvender og i hvilken Linux Dist bruger
> du vlc. ?
Det er længe siden jeg har brugt VLC så jeg kan ikke huske hvordan, og
jeg har ikke VLC mere.
Jeg har Mandriva.
På Google har jeg fundet:
VideoLAN Streaming Howto
http://www.videolan.org/doc/streaming-howto/en/streaming-howto-en.html

> [...]
> streaming om med mplayer måske skulle jeg lave det om til vlc og bruge
> capture funktionen hvis det er den du anbefaler for nogen egen record
Det er sikkert helt fint at bruge Mplayer, så følg bare Ubuntu's vejledning.

Med Google har jeg fundet dette:
dr.dk TV ("Det vil jeg se") i Linux
http://www.leopold.dk/~martin/DanmarksRadio.html
Der henvises til:
VLC + MediaPlayerConnectivity
http://www.leopold.dk/~martin/DanmarksRadio.html#vlcmmc

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Frank Damgaard

Dato : 05-12-09 15:21

Jørgen Heesche wrote:

> Det er sikkert helt fint at bruge Mplayer, så følg bare Ubuntu's
> [...]

Det var i gamle dage, pt. virker gecko multimediaplugin bedre med DR.dk's sider
men man må prøve sig frem, de laver hele tiden om hos DR....

http://kdekorte.googlepages.com/gecko-mediaplayer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-09 12:10

On Sat, 5 Dec 2009 02:52:34 -0800 (PST)
Knagsted <knagsted51@gmail.com> wrote:

> [...]
> streaming om med mplayer måske skulle jeg lave det om til vlc og bruge
> capture funktionen hvis det er den du anbefaler for nogen egen record

Har du prøvet kaffeine?
http://thedarkmaster.wordpress.com/2007/02/28/dital-tv-record-with-kaffeine-and-mpg2avi/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 05:09

On 5 Dec., 12:10, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> Har du prøvet kaffeine?http://thedarkmaster.wordpress.com/2007/02/28/dital-tv-record-with-ka...
>
> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussenhttp://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
> windows.

Nej men jeg vil godt tænke mig at læse lidt om egne
erfaringer ?
Jeg har lige prøvet at implementere vlc i Mozilla stedet for den
mplayer jeg havde implemrenteret i browseren.
Vidste godt at kaffine existrede men stillede spørgsmålet fordu jeg er
intresseret i andres erfaringer ubuntu forslår en opsætning til
medieplaying med mplayer som jeg kører efter og det kører knald godt
til alt medie problemmet er at det ikke kan recorde.

Mhv
Knagsted

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 11:28

On 5 Dec., 15:20, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> Det var i gamle dage, pt. virker gecko multimediaplugin bedre med DR.dk's sider
> men man må prøve sig frem, de laver hele tiden om hos DR....
>
> http://kdekorte.googlepages.com/gecko-mediaplayer

Tak for alle svar jeg kom et skridt videre lige nu.Jeg bruger
MediePlayerconnectity sammen med mplayer og vlc som giver en god
gengivelse når jeg bare streamer. Men skal jeg optage fodrer jeg VLC
med linket og optager derfra.
Jeg undersøgte om der var pluging til min firefox med kaffeine eller
VLC og kunne ike finde noget.
Lige nu har jeg noget brugbart men lidt for omstændigt , så jeg
forsøger videre ..........men en af dagene.
til at se tv brugte jeg en løsning jeg fandt på Ubuntu danmark forum
med netop mplayer og vlc men uden mulighed for record , i den
opsætning var vlc menvcoder som jeg ike rigtig ved hvad
er.............endnu

tak og Mhv
Knagsted

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-09 20:10

On Sat, 5 Dec 2009 10:28:07 -0800 (PST)
Knagsted <knagsted51@gmail.com> wrote:

> Jeg undersøgte om der var pluging til min firefox med kaffeine eller
> VLC og kunne ike finde noget.
Ubuntu burde have disse: mozilla-plugin-vlc, kaffeine-mozilla

> opsætning var vlc menvcoder som jeg ike rigtig ved hvad
> er.............endnu

Mener du ikke: mencoder - MPlayer's Movie Encoder

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 12:32

On 5 Dec., 20:10, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> [...]
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open

Sorry og Ja der skulle stå mencoder. skal det forstås i denne cmd-
streng: "sudo aptitude install mplayer mplayer-fonts mozilla-mplayer
mencoder vlc" at der installeres både MPlayer's Movie Encoder og
vlc eller MPlayer's Movie Encoder som er vlc ?
Er lidt i tvivl ?

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 05-12-09 12:57

On 5 Dec., 20:31, Knagsted <knagste...@gmail.com> wrote:

> [...]
> mencoder vlc"   at der installeres både MPlayer's Movie Encoder og
> vlc  eller MPlayer's Movie Encoder som er vlc ?

Glemte:

Jeg kunne ikke finde andet i min mozilla-firefox under plugin til vlc
end et fransksproget plugin på experimental plan:

--------------------------------

VLCWatcha af mp3butcher Skærmbillede af VLCWatcha
Ikke bedømt endnu 781 downloads pr. uge

Opdateret 12. september 2009
Lad mig installere denne eksperimentelle tilføjelse. Hvad er det?

Tilføj til Firefox

Cet extension est une utilisation pratique du plugin mozilla du
fameux lecteur de médias VLC (http://www.videolan.org). Il permet
de ...

--------------------------------
Og ikke andet end VLC i min søgning under connoncial software.

Mhv
Knagsted

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-09 21:46

On Sat, 5 Dec 2009 11:57:08 -0800 (PST)
Knagsted <knagsted51@gmail.com> wrote:

> --------------------------------
> Og ikke andet end VLC i min søgning under connoncial software.

Du skal have community repositories aktiveret. Se efter universe og
multiverse.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-09 21:47

On Sat, 5 Dec 2009 11:31:50 -0800 (PST)
Knagsted <knagsted51@gmail.com> wrote:

> streng: "sudo aptitude install mplayer mplayer-fonts mozilla-mplayer
> mencoder vlc" at der installeres både MPlayer's Movie Encoder og
> vlc eller MPlayer's Movie Encoder som er vlc ?
Alle pakker installeres, med mindre de er i konflikt med hinanden.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-12-09 07:33

Den Sat, 05 Dec 2009 11:57:08 -0800 skrev Knagsted:

http://www.ranunkelvej.com/vejl.php

for opsætning af VLC

--
Karl Erik.