Username variabel i VB script
Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 03-12-09 04:35

Hej,

i forbindelse med installation af netværksprintere i min virksomhed,
har jeg labet et VB script, som installerer disse baseret på brugerens
gruppemedlemsskaber i AD. For at undgå at scriptet kører hver gang, at
brugeren logger på, så kopierer jeg en fil til c:\windows, og hvis
denne fil eksisterer, så springer scriptet installationen af printerne
over.

Dette betyder dog, at scriptet kun kører én gang uafhængigt af hvilken
bruger der logger på, så jeg villle gerne have mulighed for at kopiere
filen ind under brugerens profil (C:\Documents and Settings\%USERNAME
%), men VB kender tilsyneladende ikke denne system variabel, så er der
en anden måde hvorpå, at jeg kan opnå dette i VB script?

Mvh
Ronnie

Fra : Jens

Dato : 03-12-09 14:46

Du skal bruge %USERPROFILE%

Se i øvrigt: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc749104(WS.10).aspx

Jens

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 03-12-09 07:17

On 3 Dec., 14:46, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:
> Du skal bruge %USERPROFILE%
>
> Se i øvrigt:http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc749104(WS.10).aspx
>
> Jens

Jeg har nu prøvet med både

If objFSO.FileExists("%USERPROFILE%\DelPrint.txt") Then
Else
objFSO.CopyFile "\\servernavn\netlogon\DelPrint.txt" , "%USERPROFILE%"

og

If objFSO.FileExists("%USERPROFILE%\Dokumenter\DelPrint.txt") Then
Else
objFSO.CopyFile "\\servernavn\netlogon\DelPrint.txt" , "%USERPROFILE%
\Dokumenter"

men intet af det virker fra mit VB script. Kan I evt. se, hvad der er
galt?

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 04-12-09 11:18

> [...]
>Else
>objFSO.CopyFile "\\servernavn\netlogon\DelPrint.txt" , "%USERPROFILE%"

prøve denne

set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WScript.Echo WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%USERPROFILE%\DelPrint.txt")
WScript.Echo WshShell.ExpandEnvironmentStrings("C:\Documents and
Settings\%USERNAME%")

eller kig på

set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
strDesktop = WshShell.SpecialFolders("Desktop")
wscript.echo strDesktop

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/0ea7b5xe(VS.85).aspx

mvh

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 03-12-09 07:27

On 3 Dec., 15:16, Ronnie Ziegler <ronnie.zieg...@gmail.com> wrote:

> [...]
> \Dokumenter"
>
> men intet af det virker fra mit VB script. Kan I evt. se, hvad der er

Jeg kan godt bruge variablen i mine batch filer, men det går ikke
i .vbs filen. Jeg har prøvet at bytte variablen ud med et specifikt
brugernavn for at teste, at det ikke skyldes manglende rettigheder,
til at skrive i brugerens mappe, og det er ikke dette, som var
problemet. Findes der overhovedet en variabel for brugerens mappe i VB?

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 07-12-09 05:50

On 4 Dec., 11:17, "Thomas Bøjstrup Johansen" <to...@tooms.dk> wrote:

> [...]
>
> mvh
>
> Thomas Bøjstrup Johansen- Skjul tekst i anførselstegn -

Hmm- hvordan bruger jeg lige det i praksis?