Data og antenne i samme rør?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-12-09 03:24

Hejsa og glædelig jul

Jeg står for en større ombygning af stueetagen, og derfor skal jeg
have trukket nye antenne- og datakabler til krydsfeltet på 1. sal.

Min tanke er at sætte fire-fem stykker af dem her:

http://www.elvvs.dk/category.2079.article.32315

rundt omkring i stueetagen.

Så er spørgsmålet om det er ok at trække 20mm flexrør, og så trække
både pds- og antennekabel i det samme rør? Eller vil det give støj og
forstyrrelser? Det ville jo være nemmere at trække ét 20mm rør,
istedet for to 16mm

(Postet i både dk.edb.netvaerk og dk.teknik.tv+video)
Mvh
Morten Nielsen

Fra : Jens

Dato : 01-12-09 15:27

"Morten Nielsen" <roenning82@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>både pds- og antennekabel i det samme rør? Eller vil det give støj og
> forstyrrelser? Det ville jo være nemmere at trække ét 20mm rør,

Jeg har ingen problemer med det, mit coax løber sammen med mit RJ45 kabel.
Men sørg for at det er kabel af god kvalitet. Dvs. dobbeltskærmet coax
kabel..

Ovenstående er til husbehov og jeg kan ikke se forskel på billedet eller
mærke pakketab eller lign. på netværket.

Jens

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-12-09 16:46

Jens wrote:

> [...]
>
> Ovenstående er til husbehov og jeg kan ikke se forskel på billedet eller
> mærke pakketab eller lign. på netværket.

Og helst 7mm coax med mindst 100dB dæmpning for indstråling ved UHF,
der sælges en del der højst er 75dB eller mindre
(eller slet ikke specificeret).

Fra : Ulrik

Dato : 13-12-09 19:09

Frank Damgaard wrote:
> Og helst 7mm coax med mindst 100dB dæmpning for indstråling ved UHF,
> der sælges en del der højst er 75dB eller mindre
> (eller slet ikke specificeret).

Hvor finder man sådanne kabler? Det eneste sted, jeg har kunnet finde,
hvor dæmpningen var angivet, var den under 30 dB.

Mvh
Ulrik

Fra : Arne Keller

Dato : 04-12-09 20:10

For at fremtidssikre lidt ville jeg trække 2x20mm rør

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.