NAS - erfarringer?
Fra : Jens

Dato : 01-12-09 10:50

Hej

Jeg har købt et nyt NAS kabinet (Mini Turbo NAS fra "embedded systems") på
ebay. Har ikke modtaget den endnu, men har nu læst "manualen".

I den står der i et FAQ afsnit står der:

Q: Any limitations for Turbo NAS file name length?

A: The limitation of length of file folder is 12 bytes.

Er der nogen der har gjort bekendtskab med denne NAS og kan bekræfte at
fil-navne kun kan være 12 bytes lange - det lyder som en joke og er jo det
samme som et ubrugeligt produkt! Godt nok er den billig, men dog så ny at
den kan streame medier til en Xbox og indeholde en Bittorrent klient - så
ældgammel kan den jo ikke være.

Mvh

Jens

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-12-09 20:47

Jens skrev:
> [...]
> den kan streame medier til en Xbox og indeholde en Bittorrent klient - så

Som jeg umiddelbart læser det, er det kun mappenavne der kun må være på
12 bytes (12 almindelige tegn).

Det burde vel være til at leve med?

Desuden kan jeg ikke se hvordan en bittorrent klient ville kunne fungere
med den begrænsning...

- Chano Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-09 01:56

On Dec 1, 8:47 pm, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Som jeg umiddelbart l ser det, er det kun mappenavne der kun m v re p
> 12 bytes (12 almindelige tegn).
>
> Det burde vel v re til at leve med?

Det er det da ikke hvis man vil have lidt system i sine film:

Ringenes.Herre.3.200X Så er man allerede langt over.

--
Christian

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-12-09 01:05

Christian B. Andresen skrev:
> Det er det da ikke hvis man vil have lidt system i sine film:
>
> Ringenes.Herre.3.200X Så er man allerede langt over.

Men eftersom hver film (Normalvis) kan være i en fil, så kan filnavnet
jo være hvad som helst, der stod jo kun mappen.. Mapperne kan være
genrene og så er man ude over problemet?

Det er et spørgsmål om at finde et system der er tilpasset de
begrænsninger man har. :P

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 06-12-09 22:28

Fra : N/A

Dato : 03-12-09 01:05

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-09 02:57

On Dec 3, 1:05 am, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Men eftersom hver film (Normalvis) kan være i en fil, så kan filnavnet
> jo være hvad som helst, der stod jo kun mappen.. Mapperne kan være
> genrene og så er man ude over problemet?

Nej du kan ikke få en ordentlig sortering hvis du fx. har 500 film.
Du bør ikke købe en NAS med sådan en begrænsning.

> Det er et spørgsmål om at finde et system der er tilpasset de
> begrænsninger man har. :P

Jo, men der er jo ingen grund til at give sig selv nye begrænsninger.

--
Christian

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-12-09 22:28

Christian B. Andresen skrev:
> Nej du kan ikke få en ordentlig sortering hvis du fx. har 500 film.
> Du bør ikke købe en NAS med sådan en begrænsning.

Kommer såmen an på hvor kreativ man er. ;)

> Jo, men der er jo ingen grund til at give sig selv nye begrænsninger.

Men hvis man har købt noget der har begrænsninger, så er man vel nødt
til det?

- Chano Andersen