Access app. konvertering
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 01-12-09 06:25

Jeg har overtaget en fungerende database, som kører på MS SQL Server
2008. Jeg vil gerne åbne .mdb i MS Access 2003, og har sat den til at
starte formularen "Switchboard", hvorfra jeg har forskellige muligheder
for at trække data.

Det fungerer perfekt i MS Access 2007, men i 2003 får jeg flere fejl bl.a.

"Advarsel! Usikkre udtryk er ikke blokeret."

Dernæst

"Denne fil er muligvis ikke sikker, hvis den indeholder kode, der har
til hensigt at beskadige computeren. Vil du åbne denne filen eller
annulere handlingen?"

Mest alvorligt er at jeg ikke kan åbne formularen "Switchboard".

Jeg er helt ny på denne bane og har forklaret det så godt jeg kan. Hvis
der er behov for flere oplysninger, så sig til.

Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre. Opgradering til Office 2007
er ikke en mulighed

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-12-09 20:44

Martin /Helsingør skrev:
> Det fungerer perfekt i MS Access 2007, men i 2003 får jeg flere fejl bl.a.

Er den gemt i Access 2007 format, eller i 2003 format?

> Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre. Opgradering til Office 2007
> er ikke en mulighed

De fleste af de fejlmeldinger du nævner, er blot sikkerhedsfunktioner i
office pakken. Prøv at se om du kan finde et sted at fjerne
sikkerhedsfaciliteterne.

Det er noget tid siden jeg selv har brugt office 2003, så jeg kan ikke
lige sige hvor du finder det.

- Chano Andersen

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 02-12-09 21:10

Chano Andersen skrev:

> Er den gemt i Access 2007 format, eller i 2003 format?

Den er gemt i 2003 format.

> De fleste af de fejlmeldinger du nævner, er blot sikkerhedsfunktioner i
> office pakken. Prøv at se om du kan finde et sted at fjerne
> sikkerhedsfaciliteterne.

Jeg har nu ændret sikkerhedsniveau for makroer til lav. Det hjalp på
fejlmeldingerne. Tak for det!

Jeg kan dog stadig ikke få applikationen til at starte. Formularen
"Switchboard" åbner stadig ikke

Mvh.

Martin

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-12-09 01:01

Martin /Helsingør skrev:
> Jeg kan dog stadig ikke få applikationen til at starte. Formularen
> "Switchboard" åbner stadig ikke

Kommer der overhovedet ingen fejlmeldinger? I så fald lyder det som om
problemet er med forbindelsen til serveren hvor data skal hentes fra.
Access viser vist ikke formularen før den har hentet de data der skal
fyldes i den.

Har du prøvet andre formularere i databasen? Hvad med eventuelle
forespørgsler? Eller tabeller?

- Chano Andersen

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 03-12-09 17:00

Chano Andersen skrev:

> Kommer der overhovedet ingen fejlmeldinger?

Ikke efter jeg har forladt "sandbox mode".

I så fald lyder det som om
> problemet er med forbindelsen til serveren hvor data skal hentes fra.
> Access viser vist ikke formularen før den har hentet de data der skal
> fyldes i den.

Oprettelse af ODBC´en sker uden problemer, og alle tests gennemføres med
succes. Når jeg tester med Access 2007 kører det perfekt.

> Har du prøvet andre formularere i databasen? Hvad med eventuelle
> forespørgsler? Eller tabeller?

Jeg har nu prøvet at gemme den som Access 2000 .mdb.

Her får jeg ved forsøg på åbning af Switchboard formularen fejlen:

"Udtrykket VedÅbning, som du indtastede som indstilling af
hændelsesegenskaben, gav en fejl: Object or class does not support the
set of events."

--
VBA (Visual Basic for Applications) er stødt på et problem under forsøg
på at få adgang til en egenskab eller en metode. Problemet kan skyldes
en af følgende årsager:
Der mangler en reference.
Du kan finde hjælp til gendannelse af manglende referencer i Microsoft
Knowledge Base-artiklen 283806.
Et udtryk er stavet forkert.
Udfør stavekontrol i alle udtryk, der bruges i hændelsesegenskaber.
En brugerdefineret funktion erklæres som en subrutine eller som en
privat funktion i et modul.
Udtryk kan kun identificere en brugerdefineret funktion, hvis funktionen
er erklæret som en af følgende:
En offentlig funktion i et modul
En offentlig eller privat funktion i et kodemodul i den aktuelle
formular eller rapport
Sikkerheden i Access er indstillet til Mellem eller Høj, og Microsoft
Jet 4.0 SP8-opdateringen er ikke installeret.
Der skal installeres en nyere version af Jet 4.0, for at Access kan
fungere korrekt, når sikkerheden er indstillet til Mellem eller Høj. Du
kan få den nyeste version af Microsoft Jet på Windows Update.

Jeg kan ikke scripte VB og ved ikke rigtigt, hvad jeg skal kigge efter...
--

Mvh.

Martin

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-12-09 22:26

Martin /Helsingør skrev:
> Oprettelse af ODBC´en sker uden problemer, og alle tests gennemføres med
> succes. Når jeg tester med Access 2007 kører det perfekt.

Og du kan også lave en helt ny database i samme access installation, på
samme PC og hente data uden problemer?

Når ud tester med Access 2007, er det så på samme computer, eller på en
anden computer?

Og måske en anden ting der kan være relevant... Er det et 32 eller 64bit
OS? 32 eller 64 bit ODBC driver? 32 eller 64bit Office? (Er dog ikke
sikker på den findes i 64bit udgave...)

- Chano Andersen