Slør i haglgevær?
Fra : NI

Dato : 29-11-09 20:26

Hej gruppe.

Blot et lille afklarende spørgsmål. Hvornår er der slør i et haglgevær? Jeg
har en winchester mod.99 O/U, som skyder glimrende. Når den er samlet, er
der ikke det mindste slør deri. Heller ikke selv om forskæftet er taget af.
Derimod kan den give sig en lille smule, når den er knækket, men er det
ensbetydende med, at der er slør? Jeg har også en gammel sauer S/S, og den
kan give sig lidt fra side til side, også når samlet, og det er det jeg
hidtil har betegnet som slør. Hvad tænker I?

Mvh Niels

Fra : J. Nielsen

Dato : 29-11-09 21:47

On Sun, 29 Nov 2009 20:25:33 +0100, "NI" <hmmmm@nii.dk> wrote:

> [...]
>kan give sig lidt fra side til side, også når samlet, og det er det jeg
>hidtil har betegnet som slør. Hvad tænker I?

Du har selv givet svaret. Slør i åben tilstand skyldes dårlig pasning
mellem forskæfte og bascule, og er stort set uvæsentligt (og kan i
øvrigt let fjernes). Slør når geværet er lukket skyldes dårlig pasning
mellem hovedbolt/lukkeknaster og bascule, og kræver et større indgreb.
--

-JN-