Ny bruger i gruppen
Fra : Ole

Dato : 29-11-09 17:32

Hej alle

Nu har jeg jo smidt et par indlæg her inden jeg fik sagt "Goddag"

Jeg hedder Ole, er den lykkelige fodermester for en kat som
kom til husholdningen marts 2008.
Det startede en efterårs måned, det var dejligt vejr udenfor,
en meget tynd, men meget smuk kat gik på tværs nede i bunden
af haven.
"Hvor skal du hen mis" spurgte jeg, han kiggede op på mig,
"han ser sgu' flink ud", 3 sekunder senere sad vi og kælede.
Han fik lidt leverpostej, det var hvad jeg kunne fremtrylle.

Det var meget hårdt at skulle "jage" han væk da jeg gik ind,
jeg har siden jeg var 5 år måtte sige farvel til adskillige
kæledyr pga allergi.
Missetand opgav heldigvis ikke, selvom han måtte blive udenfor
så kom han trofast tilbage og fik sin mad serveret udenfor.
Problemet var da hans "lillebror", en smuk lille sort kat,
opdagede at der var frisk mad og vand hver morgen, så trak
missetand sig fra madskålen så den lille kunne få mad først.
Vi vidste at den lille sorte fik mad hver dag, så vores
problem var om missetand fik nok.
Ok, lad ham komme ind i køkkenet og spise, og så er det ud
bag efter.
Jeg gik selvfølgelig og hold øje med om jeg fik problemder
med min vejrtrækning.
Der var intet!
OK, han får en kasse i køkkenet med et imiteret fåreskind
som han kan ligge i om morgen når jeg laver morgenmad
og smøre frokost til familien.
Stadig ingen problemder med allergien.
Jeg invitere han ind en aften hvor jeg er færdig med maden,
han ligger bag ved mig og jeg ligger mig ned til ham, vi
falder begge i søvn, bliver vækket at konen som gerne vil vide
hvad pokker vi har gang i.
Jeg kan ikke mærke noget allergi, blive særdeles opstemt.
Jeg tager skridtet fuldt ud, Missetand skal have lov til at
komme ind når han har lyst.
Nu ligger han i bunden af min seng, kors hvor sådan en lille
kat kan snorke!
Han ved bestemt godt hvem der bestemmer, han her 2 gange prøvet
at skulle hvæsse sine kløer indendørs, et højt "HMMMM" og han
dukker hovedet og går hen til døre ud til haven med et lille piv.

Nu har vi boet sammen i over et år, og det har været helt fantastisk.
Han gør ikke noget uden at vi siger at der er "Ok"
På første sal har vi et gæsteværelse hvor at han må sove i fodenden.
Han sidder stadig for foden af trappen og venter på at vi siger
" gå bare op mis".
Han har ikke kattebakke, han kommer og siger når han skal ud.

Missetand er stadig ude når vi er på arbejde, men han ligger og venter
på at vi kommer hjem "Miiijjjaauuu" , kom og åben den stupide dør
så jeg kan komme ind!!

Det er sgu' da en perlekat, og efter at jeg som barn måtte
se mine dyr solgt eller aflivet, nu har jeg, som 48 årig
endeligt fået mig en missetand.

Min kone og mine børn har altid ønsket sig en kat, det har de
desværre ikke kunnet få pga min allergi, det var også derfor
at jeg gav det dumme kræ en chance.

Som min kone siger nu " jeg troede at jeg havde fået en kat,
Ole har fået en kat"

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 17:45

In news:4b12a20c$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ole <I_R_Onslow@c.dk> typed:

> Som min kone siger nu " jeg troede at jeg havde fået en kat,
> Ole har fået en kat"
>

> Ole M

Hej Ole, velkommen i gruppen og tak for den søde historie om Missetand.

Der er kun én ting der ikke stemmer. Det er ikke dig der har fået en kat,
men Missetand der har fået en slave.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 17:49

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> Der er kun én ting der ikke stemmer. Det er ikke dig der har fået en
> kat, men Missetand der har fået en slave.

Jeg tror nok at når han opføre sig "pænt" hvad han som regel gør,
så gør jeg nok som han vil, vil han kradse i møbler, som han kun har
prøvet 2 gange, så ved han vist godt hvem der bestemmer.

En fantastisk kat, men OK, det er jo også min

--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 19:26

Ole wrote:

> [...]
> prøvet 2 gange, så ved han vist godt hvem der bestemmer.
>
> En fantastisk kat, men OK, det er jo også min

Jeg smider lige et link til billeder i morgen.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 19:37

In news:4b12bcd4$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ole <I_R_Onslow@c.dk> typed:

Sæ'fø'li

> Jeg smider lige et link til billeder i morgen.
>
> Ole M

Tak, det glæder jeg mig til. Jeg har et privat album hvor jeg samler
billeder af gruppens katte, og Missetand er helt sikkert en sød og smuk kat.

Fra : Siri

Dato : 29-11-09 20:09

> Jeg smider lige et link til billeder i morgen.
>
> Ole M
> --
> I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Hej Ole
Velkommen!
Her kan man lære meget godt som nybagt katte-slave
Må jeg opfordre til, at du lægger din søde præsentations-historie ind på
en profil her i gruppen, og laver et album med fotos af misbamsen?

At allergi kan forsvinde eller komme pludseligt, er vist ikke alment
kendt. Jeg havde selv en banan-allergi, da jeg var i 20erne (banan =
mavepine), men det fortog sig helt derefter.
Siden har jeg været inde om RHs allergiklinik, hvor jeg fik oplyst, at
allergi, modsat af, hvad mange tror, ikke er for livet, men kan komme og
gå, som sagt.
Så du tåler sikkert kat fremover - lad os håbe det for jer alle.
Det er sådan en glæde at have kat.
Med venlig hilsen
Siri

PS Og så er jeg helt vild med din signatur-vits - den er citeret allerede!

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 29-11-09 20:57

Fra : Ole

Dato : 30-11-09 15:24

Ole wrote:

> Jeg smider lige et link til billeder i morgen.
>
> Ole M

http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/Mis/Thumbnails.html

Ole
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-11-09 18:45

In news:4b13d59f$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ole <I_R_Onslow@c.dk> typed:

> http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/Mis/Thumbnails.html
>
> Ole

Nåårh, hvor er han sød. Han ligner til forveksling min datters kat, som også
er utroligt sød.

Fra : Ole

Dato : 30-11-09 19:52

Tove Krieger wrote:
> In news:4b13d59f$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Ole <I_R_Onslow@c.dk> typed:

> Nåårh, hvor er han sød. Han ligner til forveksling min datters kat, som
> også er utroligt sød.

Hvad hedder "racen" egentlig ?
Dansk baggårdskat ?

Ole
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-11-09 20:12

In news:4b141468$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ole <I_R_Onslow@c.dk> typed:

> Hvad hedder "racen" egentlig ?
> Dansk baggårdskat ?
>
> Ole

Tjah, noget i den retning, eller en rundstrikket tiger. Kært barn har mange
navne. Hvis det skal være helt rigtigt er det blot en gråstribet huskat af
familien Felis Silvestris Catus.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-11-09 21:26

In news:4b14190c$0$280$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@invalid.dk> typed:
> [...]

> har mange navne. Hvis det skal være helt rigtigt er det blot en
> gråstribet huskat af familien Felis Silvestris Catus.

Du må da også gerne se et billede af min lille søde huskat Mini. Hun er
trefarvet (tortie også kaldet skildpaddefarvet). Alle trefarvede katte er
som regel hunkatte. Det er yderst sjældent at de findes som hanner, og så
skyldes det en genetisk fejl.

http://picasaweb.google.dk/lh/photo/1twJ4lQTUUyu1vnTWmWrTg?authkey=Gv1sRgCMmXu9ajjbbAmQE&feat=directlink

Fra : Ole

Dato : 01-12-09 15:28

Tove Krieger wrote:

> [...]
> trefarvet (tortie også kaldet skildpaddefarvet). Alle trefarvede katte
> er som regel hunkatte. Det er yderst sjældent at de findes som hanner,

Fin lille kat der, hun ligner dog ikke mine skildpadder

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-12-09 02:52

> [...]
mange
> navne. Hvis det skal være helt rigtigt er det blot en gråstribet huskat af

Han er et FLOT eksemplar af den gamle, danske landkat, som vi desværre
ser mindre og mindre til.

Og så var det en aldeles skøn beretning om, hvordan I to fik hinanden
men ved du, hvad blev der af hans lillebror, nu hvor Missetand kom ind i
varmen? Får han stadig lidt at spise udenfor?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ole

Dato : 01-12-09 15:31

Hanne Engermann wrote:

> [...]
> men ved du, hvad blev der af hans lillebror, nu hvor Missetand kom ind i
> varmen? Får han stadig lidt at spise udenfor?

Mjaa, de er ikke rigtigt i familie, men Missetand har altid
taget sig af den lille som stadig bor der hvor Missetand
løb hjemme fra, de besøger stadig hinanden.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Kate

Dato : 02-12-09 16:04

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in

> Tjah, noget i den retning, eller en rundstrikket tiger. Kært barn
> har mange navne. Hvis det skal være helt rigtigt er det blot en
> gråstribet huskat af familien Felis Silvestris Catus.

Hæhæ, Mowgli er en alm. rundstrikket, men jeg kan godt li' Felis
Silvestris Catus
Kalder iøvrigt også Mowgli for hul-i-hækken-kat

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 02-12-09 16:07

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote in

> http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/Mis/Thumbnails.html

Haha, Missetand er det jeg forstår ved en rigtig kat. Sådan en er
Mowgli også, han er bare meget mørk fordi han har sort i bunden.

--
Kate

gerne ældre.