Grub2 på Ubuntu Netbook Remix
Fra : Morten Christensen

Dato : 29-11-09 22:12

Jeg har en bærbar (arbejds)-pc med 3 partitioner på disken.
Windows XP på sda1
Windows 7 på sda2
Ubuntu Karmic Koala Netbook Remix på sda6

Ubuntu'en blev installeret først med grub2 i MBR. Derefter de 2
windows'er. De overskrev grub2 i mbr. Jeg bruger (og skal fortsætte med
det) Windows7's bootmanager.

Win's boot kan sende mig videre til grub, men den skal ændres til at
boote fra sda6 istedet for mbr. Kender nogen en god vejledning til det
med Grub2 ?

--
Morten Christensen

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 30-11-09 08:20

On Sun, 29 Nov 2009 22:11:56 +0100
Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> wrote:

> Win's boot kan sende mig videre til grub, men den skal ændres til at
> boote fra sda6 istedet for mbr. Kender nogen en god vejledning til
> det med Grub2 ?

http://lmgtfy.com/?q=grub2+%22grub-install+%2Fdev%2Fsda6%22

//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (apparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : jgaarde <at> gmail <dot> com
<http://www.linkedin.com/in/jacobgaarde>

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 12:08

Morten Christensen wrote:
> Jeg har en bærbar (arbejds)-pc med 3 partitioner på disken.
> Windows XP på sda1
> Windows 7 på sda2
> Ubuntu Karmic Koala Netbook Remix på sda6

[...]

> Derefter de 2
> windows'er. De overskrev grub2 i mbr. Jeg bruger (og skal fortsætte med
> det) Windows7's bootmanager.

Hvorfor dog det ? Hvorfor vil du fortsætte med at bruge windows bootloader ?

/Martin