UPNP og multicast på forskellige subnets?
Fra : GRISEN

Dato : 30-11-09 02:11

Mit Sonos musik system benytter UPNP and multicast.
Hvis jeg har Controller installeret på laptop som sidder på wireless
LAN, så kan den ikke finde Player som sidder på wired LAN.

Er der en måde at få UPNP og multicast til at fungere mellem 2
subnets?

mvh
Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-11-09 10:38

On Mon, 30 Nov 2009 01:10:33 -0800 (PST), GRISEN <egeriis@gmail.com>
wrote:

> Er der en måde at få UPNP og multicast til at fungere mellem 2
> subnets?

Nej, for UPnP bliver sendt med TTL=1, så det kommer ikke forbi en
router, hvilket er nødvendigt for at komme fra subnet til subnet).

Men er det faktisk to forskellige subnet? Du kunne jo overveje blot at
bridge det trådløse net ind på det samme subnet som det kablede, altså
at bruge et simpelt AP isf. en router.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/