kompileringsfejl
Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 29-11-09 21:37

Når jeg går til webbank meddeler browseren i et pop op vindue at "Der opstod
en Microsoft JScript-kompileringsfejl" og i pop op vinduet står "Der er
syntaxfejl."
Ved at klikke OK kommer et nyt pop op vindue med samme tekst. Det gentager
sig 2 - 4 gange, hvorefter login billedet kommer og password kan skrives.
Hvad er det for en fejl, og hvordan fjerner jeg den??

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 21:43

Per H. Kristiansen skrev:

> Når jeg går til webbank meddeler browseren

Hvilken netbank - hvilken browser - hvilket styresystem?

--
Bertel

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 29-11-09 21:45

Det gælder både webbank (SDA) og andre programmer der har et loginbillede
med JAVA start, Det er Ie 8 og Windows XP.
per
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:35n5h591fsj98pu88cs7vu8j9sm1sbdhr0@news.stofanet.dk...

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 03-12-09 16:51

Er der virkelig ingen hjælp at hente. Jeg har en opdateret McAfee og jeg har
prøvet af fjerne alt der har med JAVA at gøre og downloaded på ny. Jeg får
stadig kompileringsfejl gentagne gange ved hver opstart af java prgrammet
til login af forskellig art (banker, foreninger etc)
Per Kristiansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-09 18:59

Per H. Kristiansen skrev:
> Det gælder både webbank (SDA) og andre programmer der har et loginbillede
> med JAVA start, Det er Ie 8 og Windows XP.

Jeg ved ikke, hvilken bank dit "webbank" dækker over, eftersom de fleste
banker vist bruger den betegnelse. Og "SDA" gør mig ikke meget klogere.
Du er nok bedst stillet ved at henvende dig til din bank og oplyse dem
om fejlmeddelelsen.

Hvis du ikke har lyst til det, kan du evt. prøve at afinstallere Java,
og så prøve at hente og geninstallere Java fra http://java.com - omend
fejlmeddelelsen ikke lyder som en Java-fejl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 04-12-09 16:43

Er der virkelig ingen der har en ide til afprøvning. Jeg har slettet alt med
JAVA og geninstalleret. Jeg har fjernet alle tmp chk og ~ filer. Jeg bruger
en opdateret McAfee. Den giver samme fejl overalt hvor der skal anvendes
login.

per

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-12-09 18:03

Per H. Kristiansen skrev, Den 04-12-2009 16:43:
> Er der virkelig ingen der har en ide til afprøvning.

Jeg har googlet på "microsoft jscript compilation error syntax error",
men det ser ud til, at fejlen kan have mange årsager.

Kan du ikke bruge en anden browser?

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 04-12-09 18:11

Firefox brrowseren giver ingen problemer. Det er åbenbart en Ie8 - fejl -
eller ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-12-09 18:29

Per H. Kristiansen skrev, Den 04-12-2009 18:11:
> Firefox brrowseren giver ingen problemer. Det er åbenbart en Ie8 - fejl -
> eller ?

Jeg tror ikke, at det er så enkelt. En fik løst sit problem ved at bruge
en ældre version af Java, en anden slog noget fra i IE, og deraf blev
det sluttet, at der var noget galt med det script, som Java læser fra
nettet (sådan forstod jeg det i hvert fald). Webudviklere laver lidt
forskellig kode til forskellige versioner af browsere, så det, at du har
skiftet til en anden browser gør måske, at der sendes en anden Java-kode
fra nettet. Måske vil det virke, hvis du sættet IE8 i
kompatibilitetstilstand.

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 07-12-09 13:41

Jeg nu prøvet at fjerne Java program og geninstallere med Firefox. Det
bliver ikke bedre, og min netbank siger nu "det er måske en virus" - uagtet
af McAfee'en er helt opdateret og vel fungerende.

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-12-09 15:19

Per H. Kristiansen skrev, Den 07-12-2009 13:41:
> Jeg nu prøvet at fjerne Java program og geninstallere med Firefox. Det
> bliver ikke bedre, og min netbank siger nu "det er måske en virus" - uagtet
> af McAfee'en er helt opdateret og vel fungerende.

Hvis du ikke har prøvet IE8 i kompatilitetstilstand, synes jeg, at du
skal prøve det.

Netbankens besked kan være et skud i tågen. Men selv de bedste
sikkerhedsprogrammer finder ikke alt. Du kan prøve at køre nogle
forskellige online scannere: http://www.spywarefri.dk/online-scannere/.

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 07-12-09 22:27

Nu har jeg scannet med 2 andre scanningsprogrammer - og fundet nogle
tracking cookies, som er slettet. Ie8 kører i kompatibilitetstilstand - men
det afhjælper ikke problemet. Jeg gætter på at det ikke rettes før vi får
næste version af Ie.

Fra : Per H. Kristiansen

Dato : 08-12-09 18:59

Kan det give et tip om løsning at der ikke er problemer ved at logge på
banker m.v. fra en anden brugerkonto på samme PC. Det giver ingen
kompileringsfejl.