Orm
Fra : Søren LH

Dato : 28-11-09 18:59

Hej gruppe,

Hvad gør i mod indvoldsorm i jeres katte?

Jeg har fået at vide af dyrlægen, at jeg skal give alle kattene loppemiddel
med det anbefalede interval, da orm er forbundet med det med lopperne (jeg
husker ikke helt hvordan sammenhængen blev forklaret). Jeg synes godt nok at
det er lidt dyrt at give flere katte loppemiddel så tit, så det har jeg ikke
fået gjort, og nu har den ene kat orm igen. Så nu skal jeg ringe til min
dyrlæge og bede om jeg ikke nok kan få lidt ormekur uden at jeg behøver
stille til konsultation . Nå, men altså, hvad gør I andre?

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-11-09 21:04

In news:4b1164a4$0$21656$9f626990@news.telelet.dk,
Søren LH <slh@DELETEcity.dk> typed:
> [...]
> jeg ikke nok kan få lidt ormekur uden at jeg behøver stille til
> konsultation . Nå, men altså, hvad gør I andre?

Nu ved jeg ikke om det er udekatte du har, for så er det nok klogt at give
dem loppemiddel med det anbefalede interval. Du kan, som jeg gjorde da jeg
havde to katte, købe loppemiddel til en hund og selv dele det op i flere
portioner med det der svarer til kattenes vægt. Min lille Mini er indekat i
den forstand, at hun kun kommer ud i kattegården som er ret stor. Hun har
ikke haft lopper endnu i år.

Hvad angår ormekur, må man ikke give katten ormepiller førend der er
konstateret orm, men det har du jo selv konstateret.

Her hos os kan jeg gå lige op på vort lokale dyrehospital og bede om f.eks.
en enkelt ormepille, gerne en bredspektret som tager alle orm. Det ved jeg
ikke om du kan gøre der hvor du bor. Jeg behøver ikke recept her. Jeg kan
ligeledes købe enkelte ampuller med loppemiddel (Jeg bruger Advantage vet.)
Jeg behøver aldrig at købe en hel æske ad gangen, så du kan se at jeg er
meget priviligeret. Jeg ved ikke om det skyldes at jeg har været "kunde" der
i mange år, så de kender mig, eller hvad, men der er aldrig noget vrøvl med
dem. Jeg kan købe hvad jeg vil hos dem. Jeg køber også tørfoder til Mini
deroppe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:51

Tove Krieger wrote:
> [...]
> gjorde da jeg havde to katte, købe loppemiddel til en hund og selv
> dele det op i flere portioner med det der svarer til kattenes vægt.

Samme her: Virker fortrinligt. Apotekeren kigger godt nok lidt på mig når
jeg både vil købe sprøjte og kanyle. Helst en lang kanyle, for ellers er det
ikke let at suge loppemidlet op.

--
- Frank

Fra : Kim2000

Dato : 28-11-09 21:11

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg ringe til min dyrlæge og bede om jeg ikke nok kan få lidt ormekur uden
> at jeg behøver stille til konsultation . Nå, men altså, hvad gør I

Når du køber ormekur så betaler du en hel.... masse for recepten, så husk at
sige du har 3-4 katte. Jeg betalte 275 kr til min ene kat, så købte naboen
til hans katte (2) 315 kroner ved samme dyrlæge. Grrr

Orm kan en kat få faktisk hele tiden, det sker når den spiser fx en mus (der
har orm), så det kan sådan set ske dagen efter du har givet den ormekur.

Og selvfølgelig behøver du ikke stille med katten for at få en ormekur.