Hvorfor kan dén kat ikke lære det?
Fra : Kim2000

Dato : 25-11-09 19:52

I dette hus med x antal mange dyr og ligeså mange børn, så er der altså ikke
overskud nok til at opdrage katte og hunde på en sød og rar måde.
Opdragelsen er konsekvent og hård og det er altså et dyr ikke et menneske.

De må ikke gå på køkkenbordet, spisebordet og det er sådan set det. Der er
altid rigelige mængder mad i deres foderskåle og der er altid adgang til
vand.

Hver gang de hopper på et forbudt sted har de fået et par på skrinet.

Trunte lærte det.
Mikey lærte det.
Fie lærte det.
Fia lærte det.
Ib lærte det - og han er altså kun 3-4 måneder.

Og Sorte mis går det hele tiden. Jeg ved ikke hvor mange tæsk den kat har
fået, men den nægter at stoppe med det. Hvorfor fan er det at lige præcis
een kat ikke kan lære det. De andre lærte at lade være. Hvis det ikke var
fordi de fem tøser (heraf fire børn) er i mod det, så var den forlængst
blevet aflivet på den konto.

Nogle der har nogle bud på hvordan vi lære dén kat at lade være, da den
åbenbart ikke vil lære det med tørre tæsk. Samtlige andre katte har een gang
fået et slag over nakken og har så fattet at der skal man ikke være. (Og der
ligger selvfølgelig ikke mad fremme de steder), så det er ikke det. Katten
hopper iøvrigt ned og suser ud af døren ligeså snart den hører os komme i
nærheden af køkkenet. Så den ved godt hvad der venter hvis den opdages på
bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være? Det gjorde _alle_ andre.

Fra : Allan G

Dato : 25-11-09 20:07

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid rigelige mængder mad i deres foderskåle og der er altid adgang til

Det er måske sådan en her du skal ønske dig til jul

http://www.thinkgeek.com/homeoffice/supplies/b640/

Mvh Allan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 25-11-09 21:35

On Wed, 25 Nov 2009 20:07:07 +0100, "Allan G"
<allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote:

>Det er måske sådan en her du skal ønske dig til jul
>
>http://www.thinkgeek.com/homeoffice/supplies/b640/
>
>Mvh Allan

Sådan en har jeg haft, men katten fik fat i den og brugte den på mig

Niels Peter

Fra : Allan G

Dato : 27-11-09 14:25

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en har jeg haft, men katten fik fat i den og brugte den på mig
>

> Niels Peter

Ja jeg har det samme problem med min

Mvh Allan

Fra : oz3bto

Dato : 25-11-09 22:49

> [...]
> nærheden af køkkenet. Så den ved godt hvad der venter hvis den opdages på
> bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være? Det gjorde _alle_ andre.

Sådan en kat havde vi også engang .. Men efter vi fik fat i sådan en her
http://hardballshoppen.dk/product_info.php?cPath=683_84_86&products_id=4598&osCsid=0vh6jknqt6ove4716ljtnqjn83
så lærte den at opføre sig som den burde

Ondt ja men 110% effiktivt

Fra : GSX 750

Dato : 26-11-09 07:28

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> så lærte den at opføre sig som den burde

Hej.
Vi har osse en ældre killing der osse springer på bordet når vi sidder i
stuen. Og det vil jeg absolut ikke acceptere. Ulækkert at gå på kattebakke
og så danse på bordet bagefter.
Vi har rustfri stålbordplade og tanken har da strejfet at koble en
strømafgiver fra et elhegn til bordpladen. Men frygten for konens reaktion,
hvis jeg glemmer at slukke for den, ja, bare tanken om hvad der ville ske,
fik mig til at droppe ideen :)
Så kolde afvaskninger efterfølgende, selvom der gik 5 minutter inden missen
blev fanget, det har eferhånden haft sin effekt.
Mvh og god kamp :)
Jarl

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-09 14:52

In news:4b0e1ff2$0$275$14726298@news.sunsite.dk,
GSX 750 <no@name.invalid> typed:
> [...]
> reaktion, hvis jeg glemmer at slukke for den, ja, bare tanken om hvad
> der ville ske, fik mig til at droppe ideen :)

Du kunne jo også nemt risikere, at du glemte det når du pludselig fik lyst
til at smøre dig en mellemmad. Jeg kan faktisk se det for mig, og hvor ville
du dog have godt af at prøve det.

Utroligt hvad mange finder på for at opdrage deres kæledyr, både korporlig
afstraffelse og mere "avancerede" metoder. Her i huset har det været nok at
at sige et utvetydigt NEJ indtil katten har forstået det, og derefter give
den en lille belønning hvis den adlyder. Det kræver da lidt tålmodighed, men
jeg kunne aldrig tænke mig at slå på et dyr. Det viser jo bare ens egen
magtesløshed, og hvis man finder det absolut påkrævet at skulle afreagere
med fysisk vold, vil det jo nok være et bedre alternativ at undlade at
anskaffe sig kæledyr. Jeg har haft kæledyr i 30 år, og aldrig måttet spille
fallit over for et eneste af dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:18

Tove Krieger wrote:
> [...]
> nok være et bedre alternativ at undlade at anskaffe sig kæledyr. Jeg
> har haft kæledyr i 30 år, og aldrig måttet spille fallit over for et

Sådan ser jeg også på det. Det vildeste er en vandpistol jeg mener man kan
og bør bruge.

--
- Frank

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-09 20:36

In news:4b0eb857$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> typed:

> Sådan ser jeg også på det. Det vildeste er en vandpistol jeg mener
> man kan og bør bruge.

Selvfølgelig er vand da tilladt. Katte bryder sig ikke meget om det, og et
velrettet "skud" kan på nogle katte virke særdeles afskrækkende.

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 27-11-09 14:17

Helt enig med Tove....

Fra : vvv

Dato : 28-11-09 12:48

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> reaktion, hvis jeg glemmer at slukke for den, ja, bare tanken om hvad der
> ville ske, fik mig til at droppe ideen :)

Den ide var da vist heller ikke helt gennemtænkt.
Du og konen ville nok få stød, men hvordan havde du forsstillet dig at
katten skulle få det?

vv

Fra : Allan F

Dato : 26-11-09 13:04

> [...]
> opdages på bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være? Det gjorde _alle_

Han har jo lært det - og meget bedre end de andre. Det er jo ikke fordi det
er forbudt at gå på bordet - men fordi han bliver jaget ned når han bliver
opdaget. Men spred et par dråber pebermynteolie på bordet - det lugter
behageligt for mennesker - og er rigtig ubehageligt for katte. Det pletter
ikke og er ikke farligt - men katte kan simpelthen ikke være i nærheden af
det.

Allan F

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 18:59

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lugter behageligt for mennesker - og er rigtig ubehageligt for katte. Det
> pletter ikke og er ikke farligt - men katte kan simpelthen ikke være i

Med lidt skepsis vil jeg prøve det, skepsis fordi såkaldte "Baldrinsdråber"
ville gøre kattene helt vilde med kradsetræet. De kiggede bare ligegyldigt
på det, og gik ombord i tapetet igen :-/

Fra : Alice

Dato : 27-11-09 14:43

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opdages på bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være? Det gjorde _alle_

Hvorfor vil du ha' kat, når du ikke tåler en kats normale adfærd ?

En kat er født med instinkter som gør, at den kravler i højder, hvor der er
mulighed for det !
En kat hopper ikke på bordet for at være slem / ulydig
En kat, kan og skal ikke opdrages som en hund.

Hvor svært kan det være, lige at tørre bordene af med en klud inden man
bruger dem. ?
Hvis man 'tigger' om adfærdsproblemer med en kat, så er du et slående
eksempel ............Sølle at et voksent menneske, opdrager med tæv :-//

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 18:57

"Alice" <alice@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis man 'tigger' om adfærdsproblemer med en kat, så er du et slående
> eksempel ............Sølle at et voksent menneske, opdrager med tæv :-//

Måske skal de damer huske at en kat er et dyr, ikke et lille menneske. Det
er et dyr, der lever på din nåde og dine betingelser, det lever for din
glæde og fornøjelses skyld, den dag det ikke opfylder dette formål har dyret
mistet sin eksistensberettigelse. Dette gælder selvfølgelig udelukkende for
_kæle_dyr, ikke for vilde dyr. Dyret har altså at indrette sig efter vores
ideer, ikke omvendt.

(og så går gruppen da helt amok i "skrive-blod-rus")

Fra : Alice

Dato : 27-11-09 19:37

> [...]
> sig efter vores ideer, ikke omvendt.
>
> (og så går gruppen da helt amok i "skrive-blod-rus")

Næhhh tværtimod ..............Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
Måske du skulle bruge bare liiiiidt tid på at lære, hvilke adfærd som en kat
er født med - Ellers må jeg foreslå du køber dig noget modelervoks, så kan
du forme en kat, præcis som du ønsker ............Og endda helt uden at
bruge vold !!

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:24

Kim2000 wrote:
> [...]
> dyr. Dyret har altså at indrette sig efter vores ideer, ikke omvendt.
>
> (og så går gruppen da helt amok i "skrive-blod-rus")

Næe .. jeg fyldes med medlidenhed. Mest overfor dine dyr. Også lidt for
overfor dig. Stakkels primitive individ.

--
- Frank

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 21:40

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Næe .. jeg fyldes med medlidenhed. Mest overfor dine dyr. Også lidt for
> overfor dig. Stakkels primitive individ.

Så i det sekund dit barn får allegi overfor katte, så vil du altså overveje
om du skal skille dig af med katten eller barnet? Husk nu de er jo
ligeværdige, så det er jo et svært valg.

Det er ligeså pjattet som når cheffen i en fyringsrunde står og ævler om "vi
alle er i samme båd", nej, det er vi ikke.

Et menneske og et dyr er ikke ligeværdige, dyret er til enhver tid under
dig, sådan er det, og sådan er det også for dem der ikke tror de har det
sådan.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:16

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Et menneske og et dyr er ikke ligeværdige, dyret er til enhver tid
> under dig, sådan er det, og sådan er det også for dem der ikke tror

Naturligvis er det sådan. Men det er jo netop derfor mennesker ikke skal
være dyrisk overfor sine dyr.

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 27-11-09 20:33

Kim2000 skrev:

> [...]
> udelukkende for _kæle_dyr, ikke for vilde dyr. Dyret har altså at
> indrette sig efter vores ideer, ikke omvendt.

Du bekræfter sandheden i det eventyr, der endte med at konkludere, at
mennesket er det mest grusomme og modbydelige dyr.

Tilsyneladende har du kæledyr udelukkende for din fornøjelses skyld uden
at respektere dem eller føle noget for dem. Hvor fattigt. Hvor kynisk

Bjarne

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 21:44

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Tilsyneladende har du kæledyr udelukkende for din fornøjelses skyld uden
> at respektere dem eller føle noget for dem. Hvor fattigt. Hvor kynisk

Man/jeg kan fint føle noget for mine dyr, men i samme sekund fx katten
skider overalt, ja så ryger den ud, i samme sekund hunden bider et barn, så
ryger den ud. Dyrene er ikke ligestillede familiemedlemmer, så enkelt er
det. Vores hund er godt nok en kælehund, men dens funktion er så sandelig
også at advare hvis der kommer fremmede på vores grund. Hvis den en dag ikke
gider kæles med og ikke gider advare os, ja så er dens funktion forsvundet,
hvorefter den udskiftes. Du kalder det kynisk, jeg kalder det sund fornuft.
Hunden har en funktion, katten har en funktion, sådan er det. Mennesket og
dyret kan ikke ligestilles.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:17

Kim2000 wrote:
> [...]
> udskiftes. Du kalder det kynisk, jeg kalder det sund fornuft. Hunden
> har en funktion, katten har en funktion, sådan er det. Mennesket og

Du har et pinagtigt primitivt syn på kæledyr.

Undrer så ikke når man hører dit vrøvl i DP.

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-11-09 11:24

Kim2000 skrev:

> [...]
> kalder det sund fornuft. Hunden har en funktion, katten har en funktion,
> sådan er det. Mennesket og dyret kan ikke ligestilles.

Og hvorfor er dyrene mindre værd end f.eks. et følelseskoldt og
gennemført kynisk menneske?

Har du overhovedet en funktion eller er det også snart på tide, at du
"ryger ud"? Jeg spørger bare.

Bjarne

Fra : Kim2000

Dato : 28-11-09 12:55

> Og hvorfor er dyrene mindre værd end f.eks. et følelseskoldt og gennemført
> kynisk menneske?
>
> Har du overhovedet en funktion eller er det også snart på tide, at du
> "ryger ud"? Jeg spørger bare.

Endnu en der bilder sig ind at katte og mennesker er ligestillede....

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-11-09 17:31

Kim2000 skrev:

> Endnu en der bilder sig ind at katte og mennesker er ligestillede....

Nej, der tager du fejl.
Den slags ligestilling skal man gøre sig fortjent til.
Det gør du næppe.

Bjarne

Fra : Kim2000

Dato : 28-11-09 17:36

> Nej, der tager du fejl.
> Den slags ligestilling skal man gøre sig fortjent til.
> Det gør du næppe.

Så hvis dit barn får allergi så sidder du altså og overveje om du skal
skille dig af med dit barn eller din kat? De er jo ligestillede, påstår du.

Fra : Alice

Dato : 28-11-09 17:44

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev > Så hvis dit barn får allergi så sidder
du altså og overveje om du skal
> skille dig af med dit barn eller din kat? De er jo ligestillede, påstår
> du.

Hold op hvor du dog mangler basisviden !
Masser af mennesker med allergi er lykkelige kattejere ( som ikke banker
deres katte ) det drejer sig såmæn bare om at blive medicineret rigtig.

Tror du ikke snart du har luftet både din uvidenhed og ondskabsfulde
tendenser nok ?

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:23

Alice wrote:
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor vil du ha' kat, når du ikke tåler en kats normale adfærd ?

Glimrende argument. Kunne for øvrigt bruges for visse forældre også ...

> [...]
> Hvis man 'tigger' om adfærdsproblemer med en kat, så er du et slående
> eksempel ............Sølle at et voksent menneske, opdrager med tæv

Det må siges at være et "slående" eksempel.

Der opnåes intet godt ved en kat ved at slå den - IMHO.

--
- Frank

Fra : Denise

Dato : 27-11-09 21:29

Kim2000 wrote:
> [...]
> ved godt hvad der venter hvis den opdages på bordet. Hvorfor fanden
> lader den ikke være? Det gjorde _alle_ andre.

Må jeg anbefale dig at gå på biblioteket og læse lidt om hvad en kat er, og
hvad dens normale opførsel er.
Dyr er altså noget man skal behandle ordentligt og ikke gå og tæve på, gud
fri mig vel. Hvad i alverden skal du dog med dyr

--
Hilsen Denise

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-11-09 21:47

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Hvor usselt at et voksent menneske sidder og praler med, at han tæver løs på
dyr!
Stor stærk mand - hvor må din familie være stolt af dig.

Måske skulle du overveje at skaffe katten et nyt hjem - det kan vel kun
blive bedre end det den har nu!

Eva Schmidt

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 21:59

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor usselt at et voksent menneske sidder og praler med, at han tæver løs
> på
> dyr!

Måske burde du få fat i hvad ordet "at tæve" egentlig betyder. Det der
feministisk pladder gider jeg ikke spilde min tid på. ET slag over nakken på
en kat der står på spisebordet ikke "at tæve" en kat, det er at markere at
det vil førerhannen/overhannen ikke finde sig i. De øvrige katte har
accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det nej, mens den sorte
enten er for dum eller stædig til at acceptere det.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-11-09 22:07

> [...]
> accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det nej, mens den sorte
> enten er for dum eller stædig til at acceptere det.

Man kan så være stærkt i tvivl om, hvem der er mest dum - en kat, der følger
sit instinkt eller et menneske, der mener det er i orden at opdrage ved at
slå.

Nu skrev du selv, at katten havde fået tæsk - så mon ikke det har været mere
end et lille tjat?

Eva Schmidt

Fra : Allan G

Dato : 27-11-09 22:22

> [...]
> accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det nej, mens den sorte
> enten er for dum eller stædig til at acceptere det.

Hold da op hvor har du fået vækket gruppen, Tak for det.

Det skrevne ord er en svær ting.

Jeg stikker gaflen i mine katte hvis de prøver at stjæle mad fra min
talerken. Sådan. Så kan de lære det.
Det har nu kun virket med den ene, den anden vil lege poteleg med mig.
Og sjovt nok er den den anden der bliver ved med at luske en pote op.

Nu har jeg 2 stk hankastrater, og når man ser hvordan de behandler hinanden
ja så kan de holde til en del.

Men de svar du får er jo udfra hvad du har skrevet.

Mine katte må godt gå på bordene, jeg har enda fjernet knapperne på mit
komfur, det er åbenbart den nemmeste vej til vinduet i køkkenet,hen og op
over komfuret.
De har tændt for en kogeplade et par gange.

Jeg har nu lært dem at man ikke må gå på et keybord, Det virker, de har fået
et dask et par gange og det husker de.

Det betyder så at de bærdbarer jeg har stående er klappet op hele tiden, ja
for ellers er de et godt sted at lægge sig på, og det holder skærmen ikke
til.

Så alle har ret, Katte er katte, men de kan nu lære at noget må man ikke.

Mvh Allan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 27-11-09 22:47

Allan G wrote:

> Jeg har nu lært dem at man ikke må gå på et keybord, Det virker, de har fået
> et dask et par gange og det husker de.

Det har mine nu lært ved at jeg råber "For s**** hold op med det!" (de
gør det jo altid, når man er i gang med noget, hvor der bare ikke skal
trykkes på en forkert tast ...).
Og det er biologisk meget mere logisk end at daske til dem. Hørelsen er
den stærkeste sans på en kat, så bare et meget højt "Nej" virker meget
kraftigt på de fleste.

Niels Peter

Fra : Allan G

Dato : 27-11-09 23:04

> [...]
> Og det er biologisk meget mere logisk end at daske til dem. Hørelsen er
> den stærkeste sans på en kat, så bare et meget højt "Nej" virker meget

Der kan du se det skreve sprog er en svær ting

Selvfølgelig får de en hård og høj kommentar først, og virker det ikke så
lyd og dask, Hmm nu lyder det hårdt igen.

Nu er det jo ikke med knyttet hånd jeg dasker dem, det er meget værrer, det
er sådan med løs hånd og løse fingre, Så det siger smæk med en finger, Avv
jeg har lige prøvet på låret af mig selv.
Nå der var ikke klør med så det ligner den måde de selv gør det på.

Onde mig.

Jeg mener nu at får de et dask i øjeblikket og et højt NEJ eller AV AV, ja
så kan de lærer det og så er ingen skade sket. Men de har lært lidt.
Mvh Allan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 27-11-09 23:09

Allan G wrote:

> [...]
>
> Jeg mener nu at får de et dask i øjeblikket og et højt NEJ eller AV AV, ja
> så kan de lærer det og så er ingen skade sket. Men de har lært lidt.

Hvis jeg skal sætte trumf på, så får de den høje lyd samtidig med, at
jeg flytter dem fra åstedet.
Jeg har skullet gøre det nogle gange, men før eller siden virker det,
med mindre vi taler om killinger - det er jo ADHD med pels på

Niels Peter

Fra : Allan G

Dato : 27-11-09 23:19

> [...]
> Jeg har skullet gøre det nogle gange, men før eller siden virker det, med
> mindre vi taler om killinger - det er jo ADHD med pels på

Du vinder lidt. Hehe
Ja se det jeg skrev tilsidst lød jo også hård.
Og det kommer jo helt an på hvilke katte man har.
Mine er aldrig kommet ud af det der killingestadie, Heldigvis for det.
Lad mig omformulerer mig, hmm, nogle gange når man, utalige efter
hinanden,mange gange har fjernet en kat fra det samme sted med et nej, så
lærer katten betydningen af et nej ved et dask.

Eller sådan noget.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 27-11-09 23:24

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden,mange gange har fjernet en kat fra det samme sted med et nej, så
> lærer katten betydningen af et nej ved et dask.

Jeg stikker dem nu stadig væk med gaflen hvis de prøver at stjæle min mad
fra min tallerken
Mvh Allan

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:22

Allan G wrote:
> [...]
> holder skærmen ikke til.
>
> Så alle har ret, Katte er katte, men de kan nu lære at noget må man

Det kan de sagtens. Også uden korporlig vold.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08

Fra : Denise

Dato : 27-11-09 22:40

Kim2000 wrote:
> [...]
> øvrige katte har accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det
> nej, mens den sorte enten er for dum eller stædig til at acceptere

Ups, tror jeg sendte den som mail, det er vist for sjældent jeg skriver
herinde, sorry

Nu skriver du selv "tørre tæsk". Og uanset hvad, så opdrager man IKKE dyr-
med tæsk, du opnår jo bare at dyrene bliver bange for dig.
Hvad mener du med feministisk pladder, forhåbentlig deler de fleste mænd
samme tankegang som os der er gode ved dyr og glæder os over at have dem.

--
Hilsen Denise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:24

Denise wrote:

> [...]
> Hvad mener du med feministisk pladder, forhåbentlig deler de fleste
> mænd samme tankegang som os der er gode ved dyr og glæder os over at

Bær over med Kim. Han synes det er macho at slå. Han tør bare kun slå sine
husdyr.

--
- Frank

Fra : Ole

Dato : 28-11-09 16:55

Frank Leegaard wrote:

> Bær over med Kim. Han synes det er macho at slå. Han tør bare kun slå sine
> husdyr.

Trist med den slags mennesker, stadig på abestadiet ?

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-11-09 17:33

Ole skrev:

> Trist med den slags mennesker, stadig på abestadiet ?
>
> Ole M

Jeg har aldrig hørt om aber, der holdt mennesker som Kim i fangenskab og
slog dem ihjel, hvis de ikke forstod "opdragelsen".

Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:32

Bjarne S Nielsen wrote:

> Jeg har aldrig hørt om aber, der holdt mennesker som Kim i fangenskab
> og slog dem ihjel, hvis de ikke forstod "opdragelsen".

Så vi er under abestadiet her?

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-11-09 08:09

Frank Leegaard skrev:

> Så vi er under abestadiet her?

Måske?
Jeg ville personligt være mere stolt af at være på abe-stadiet end på Kims.
Jeg tror ikke, man kan svare det ved at sætte punkter på en ret linie.

Mennesket står helt sikkert over aberne, når det gælder evnen til at
bygge maskiner, begå massemord, plage andre dyr eller lyve og manipulere
med hinanden.

Nogle ville mene, at det der udmærker mennesket f.eks. er evnen til at
huske, lære af sine fejl, tænke sig om, forstå og tage hensyn til andre
levende væsener.
Goethe og andre ville nok kunne sige det smukkere.

Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 10:15

Bjarne S Nielsen wrote:

> [...]
> andre levende væsener.
> Goethe og andre ville nok kunne sige det smukkere.

Typer som Kim får bare ikke rigtig "strøm" og blod til pandelapperne? .. Det
hele sker nede i hypothalamus?

Hvis du tog et kig forbi dk.politik ville du også se ham føre sig frem med
½nazistiske synspunkter. Det er så stort set intet problem der. Der har han
mange ligesindede.

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-11-09 18:11

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> ½nazistiske synspunkter. Det er så stort set intet problem der. Der har han

Vi kan sikkert ikke blive uenige om, at nazisme er en modbydelig form
for fascisme med hæmningsløs menneskeforagt.

Men bare lige for at holde tingene adskilt og holde politik udenfor:
Selv blandt de værste nazister var der dyrevenner.

Mennesket er et underligt dyr.

Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 18:24

Bjarne S Nielsen wrote:

> [...]
>
> Men bare lige for at holde tingene adskilt og holde politik udenfor:
> Selv blandt de værste nazister var der dyrevenner.

Hitler selv vel for øvrigt.

Elskede sine hunde...

--
- Frank

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 12:05

In news:4b121e1c$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> typed:
> [...]
> andre levende væsener.
> Goethe og andre ville nok kunne sige det smukkere.

Det tror jeg faktisk ikke at Goethe kunne. Du har nemlig ramt lige i plet.

Jeg er ikke altid lige stolt af at tilhøre menneskeracen med de mange
grusomheder der bliver lagt for dagen m.h.t. at være onde ved dyrene. Det
bliver sikkert aldrig anderledes, når mennesker kan tortere, underkue og
myrde andre der tilhører deres egen race i en grad der er uhyggelig. Hvor er
det primitivt og hvor må man dog græmmes.

Fra : Kim2000

Dato : 29-11-09 12:22

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> myrde andre der tilhører deres egen race i en grad der er uhyggelig. Hvor
> er det primitivt og hvor må man dog græmmes.

Nå, nu er det at give sin kat et slag over nakken blevet til at torturere og
myrde sin kat. Seriøsiteten er virkelig i højsædet i denne gruppe. Og der er
fortsat ingen der er kommet med noget brugbart.....

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 12:51

In news:4b125957$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@mail.dk> typed:
> [...]
> torturere og myrde sin kat. Seriøsiteten er virkelig i højsædet i
> denne gruppe. Og der er fortsat ingen der er kommet med noget

Prøv lige at læse mit indlæg én gang til.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:55

Kim2000 wrote:
> [...]
> torturere og myrde sin kat. Seriøsiteten er virkelig i højsædet i
> denne gruppe. Og der er fortsat ingen der er kommet med noget

Så fat det dog menneske. Ingen gider en konstruktiv dialog med en der slår
sin kat. Folk væmmes jo for dælen!!

--
- Frank

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-11-09 13:04

> [...]

> og myrde sin kat. Seriøsiteten er virkelig i højsædet i denne gruppe. Og
> der er fortsat ingen der er kommet med noget brugbart.....

Du har da fået det råd, at holde op med at give din kat nogle drag over
nakken - du må vel snart have erfaret, at det ikke hjælper.

Og så ellers acceptere, at en kat er en kat og den vil gerne op, så den kan
følge med.

Brug en våd klud og vask bordet af, når katten har været der - sværere er
det såmænd ikke.

Eva Schmidt

Fra : Kim2000

Dato : 29-11-09 13:22

> [...]
> kan følge med.
>
> Brug en våd klud og vask bordet af, når katten har været der - sværere er

Sikke noget pladder, de andre katte gennem 20 år har kunne fatte de ikke
skal rende på bordene. Det lyder altså til I ikke mener der er et råd for
det og den bare derfor må aflives eller i hvert fald fremover finde sig i at
være udekat.

Fra : Alice

Dato : 29-11-09 13:50

> [...]

> det og den bare derfor må aflives eller i hvert fald fremover finde sig i

Aflive eller smide en kat ud, bare fordi den opfører sig som en normal kat
??
Jeg tror dine katte vil ha' bedst af, at komme ud i andre hjem, hvor folk
forstår at behandle en kat uden brug af vold.

Og må jeg så anbefale at du i fremtiden køber tøjdyr - Dem kan du anbringe
præcis hvor det passer dig.

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 14:53

Kim2000 wrote:
> [...]
> ikke skal rende på bordene. Det lyder altså til I ikke mener der er
> et råd for det og den bare derfor må aflives eller i hvert fald

Vidste godt det med aflivningen?

Hvad problem er der i at en kat er udekat, bare den bliver behandlet
ordentligt?

Find andet hjem til den IMHO. Du magter jo ikke for alvor at have kat.

--
- Frank

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 15:04

In news:4b126746$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> ikke skal rende på bordene. Det lyder altså til I ikke mener der er
> et råd for det og den bare derfor må aflives eller i hvert fald

Det er ikke noget pladder Kim. Det er tværtimod dig der vrøvler.

Jeg har opdraget alle mine katte med respekt, masser af kærlighed og
tålmodighed. Det kan altså lade sig gøre, men så skal man vel at mærke også
holde af sin kat. Hvis man gør det, får man kattens kærlighed og respekt
tusindfold tilbage. Det kan da ikke være så svært at forstå. Katte er meget
selvstændige, og hvis man ikke har forstået det, så skal man nok afholde sig
fra at anskaffe sig dem.

En hund slikker den hånd der slår den, for sådan er hundens natur. Den gør
alt for at gøre sin ejer tilpas, men sådan er det altså ikke med katte. De
er meget stolte dyr.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 15:13

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> En hund slikker den hånd der slår den, for sådan er hundens natur.
> Den gør alt for at gøre sin ejer tilpas, men sådan er det altså ikke

Og kan man ikke se det, bør man ikke få dem. For så får man netop ingen
glæde af dem.

Så er en lille hund meget bedre.

--
- Frank

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 15:23

Frank Leegaard wrote:

> Og kan man ikke se det, bør man ikke få dem. For så får man netop ingen
> glæde af dem.
>
> Så er en lille hund meget bedre.

Sgu' meget sjovt, min kat opføre sig næsten som en hund.
Han render i r**** på mig, elsker når vi går tur, vil han
noget og jeg ikke lige har tid, så lægger han sig 3 meter fra
og nedstirre mig, han siger intet, han kigger bare på mig med små
øjne.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 16:16

Ole wrote:

> [...]
> noget og jeg ikke lige har tid, så lægger han sig 3 meter fra
> og nedstirre mig, han siger intet, han kigger bare på mig med små

Orientalere er meget som hunde. Mine knurrer som en hund hvis der kommer
nogen de mener ikke bør være der etc etc. Ved ikke om det er fordi der var
hund hvor de voksede op.

--
- Frank

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 17:21

In news:4b129040$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
>
> Orientalere er meget som hunde. Mine knurrer som en hund hvis der
> kommer nogen de mener ikke bør være der etc etc. Ved ikke om det er

Mini er en ganske almindelig huskat (tortie - med skønne farver). Hun
knurrer også meget højt når hun ser en kat gå ude i hendes have, og det
lyder faktisk også som en hund, men hun er vokset op hos os og vi har ikke
haft hund i mange år. Vores tidligere katte kunne også knurre når de så
katte i haven.

Fra : Nana

Dato : 29-11-09 17:47

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ole M
> --
> I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Vores går med når vi går tur med hundene. Hele vejen, springende over
hundene eller rovdyrsprintende for at indhente os, hvis han lige måtte piffe
til et eller andet lidt bagude. Det er skideskægt.
Katte er fantastiske, hvis man forstår deres natur og accepterer den. Som en
anden sagde, så er katte og hunde helt forskellige. Hunden er som
udgangspunkt din ven for altid, uanset hvad du gør, katten vælger selv sine
venner.
Og at slå en kat... WTF altså. Det handler ikke om man sidestiller katte med
mennesker, og ville overveje om barnet skulle forlade hjemmet i tilfælde af
allergi. Det handler om at man har påtaget sig ansvaret for et dyr, og har
påtaget sig at behandle den som den har bedst af, altså i forhold til
kattens natur og væsen. Kan man ikke det, så skal man bare ikke have kat. Så
må man lede efter et dyr, der passer til ens behov. Lige bortset fra at
trådstarter ikke bør have dyr, hvis det ikke kan lade sig gøre uden at tæve
dem. Jeg vil skide på om det kaldes dask eller tæsk. Det er forkert. At
være et menneske, der efter egen mening er mere værd end et dyr, giver ikke
en ret til at slå eller skade et dyr. Man burde i stedet netop tage ansvar
for et mere abstraktænkende hjerne, og fucking BRUGE den.

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 18:25

Nana wrote:
> [...]
> en ret til at slå eller skade et dyr. Man burde i stedet netop tage ansvar
> for et mere abstraktænkende hjerne, og fucking BRUGE den.

Hej Nana

Nu har jeg nok været, endog, meget heldig med at det var missetand
som valgte mig som fodermester.

Jeg har en "mis"tanke om at Missetand ikke har haft en sjov
barndom, jeg kan, på den måde at han hele tiden søger accept,
have mistanke om at han blev fjernet for tideligt fra sin mor.

Han har det sidste 6-8 måneder haft en fast plads i "bunden"
af sofaen, på et "hundetæppe".
Det er meget sjældent at han bare hoppe op, han står normalt
nedenfor og tripper, venter på at at vi klapper på tæppet
og siger "kom så".

Det er ikke rart!

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 18:26

Nana wrote:
> [...]
> en ret til at slå eller skade et dyr. Man burde i stedet netop tage
> ansvar for et mere abstraktænkende hjerne, og fucking BRUGE den.

Glimrende forklaret. Er ikke sikker på at det "siver" ind.

--
- Frank

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 14:04

Kim2000 wrote:

> Nå, nu er det at give sin kat et slag over nakken blevet til at
> torturere og myrde sin kat. Seriøsiteten er virkelig i højsædet i denne
> gruppe. Og der er fortsat ingen der er kommet med noget brugbart.....

Lad være med at tæske din kat, som du sev har erfaret hjælper det ikke.

Katte er for det meste sociale, men bestemt ikke flokdyr.
Katte har brug for deres eget revir, din kat opsøger måske netop
steder hvor de andre ikke kommer.

Når jeg skriver "for det meste sociale" er det grundet i den
erfaring som jeg har med den kat som adopterede min familie
og i særdeleshed mig.
Han gik hjemmefra pga en hund, en kat og 5 børn, fortrak at hutle
sig igennem vinteren indtil han om foråret traskende gennem min have.

Han skal bestemt have sit eget revir, måske det er det problem du har
med din kat.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 27-11-09 22:51

Kim2000 wrote:

> [...]
> katte har accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det nej, mens
> den sorte enten er for dum eller stædig til at acceptere det.

Det der med førerhan/overhan er ikke noget, der siger katte noget. Det
er jo ikke et flokdyr med stærke hierarkier.
Den eneste autoritet i en kats liv, den accepterer, er dens mor, og hun
opdrager med en blød pædagogik, der sikkert ville give dig brækfornemmelser.
Men hvis man vil opdrage et dyr, er man nødt til at tage højde for dens
medfødte biologi. I hvert fald, hvis det skal være noget, der skal holde.

Niels Peter

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:21

Kim2000 wrote:
> [...]
> øvrige katte har accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det
> nej, mens den sorte enten er for dum eller stædig til at acceptere

Din stupiditet kender ingen grænser. Sæt dig ind i katteadfærd eller undlad
at have kat.

Længere er den vist ikke.

--
- Frank

Fra : Alice

Dato : 28-11-09 05:37

> [...]
> accepteret at når cheffen siger nej, så betyder det nej, mens den sorte
> enten er for dum eller stædig til at acceptere det.

Sølle pjok..................Hvor har du dog mange komplekser !!

Omtale sig selv som førehan og chef ? Der er sgu da noget gruelig galt i
knoppen på dig - Din trang til at dominere, og bruge vold er jo sygeligt !!

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:19

Eva Schmidt wrote:
> [...]
> Stor stærk mand - hvor må din familie være stolt af dig.
>
> Måske skulle du overveje at skaffe katten et nyt hjem - det kan vel

Typisk under personager som Kim ikke sit kæledyr andet hjem.

Det skal partout aflives.

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-11-09 11:32

Frank Leegaard skrev:

> Typisk under personager som Kim ikke sit kæledyr andet hjem.
>
> Det skal partout aflives.

Den logiske løsning ville være at aflive Kim.
Så ville både kattene og resten af familien kunne stortrives.

Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:33

Bjarne S Nielsen wrote:

> Den logiske løsning ville være at aflive Kim.
> Så ville både kattene og resten af familien kunne stortrives.

Så dybt vil jeg dog ikke falde. Så ender jeg jo som en "kim2K"

--
- Frank

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-11-09 08:14

Frank Leegaard skrev:

> Så dybt vil jeg dog ikke falde. Så ender jeg jo som en "kim2K"

'' antyder, at det ikke var et direkte handlingsforslag.
Men den, der overvejer at dræbe andre, må 'leve' med, at pilen kan komme
til at pege på ham selv.

Ingen bør aflives. Kun hvis valget stod mellem Kim og kattene, ville jeg
stemme på Kim som 'weakest link'.

Man burde måske stedet bede for Kims sjæl.

Bjarne.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 10:18

Bjarne S Nielsen wrote:

> [...]
> jeg stemme på Kim som 'weakest link'.
>
> Man burde måske stedet bede for Kims sjæl.

Tror Vidal ovre ved DP har gjort det en del.

Men ja. Sjovt nok indser typer som Kim ikke at den slags synspunkter netop
kan ramme dem selv. Kim går også ind for "kræfternes frie spil". Han
forventer bare det er de andre der taber.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:18

Denise wrote:

> [...]
> Dyr er altså noget man skal behandle ordentligt og ikke gå og tæve
> på, gud fri mig vel. Hvad i alverden skal du dog med dyr

Kim er et stakkels primitivt væsen. Længere er den nok ikke.

--
- Frank

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-09 23:32

> Kim er et stakkels primitivt væsen. Længere er den nok ikke.

Skrid du bare over i mudderet din idiot. Der er en grund til du er udråbt i
samtlige grupper du skriver I. Ikke eet eneste brugbart råd har du disket op
med i hele år 2009, kun personfnidder.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 23:59

Kim2000 wrote:

> Skrid du bare over i mudderet din idiot. Der er en grund til du er
> udråbt i samtlige grupper du skriver I. Ikke eet eneste brugbart råd
> har du disket op med i hele år 2009, kun personfnidder.

Du mener at "tørre tæsk" til katte, er et brugbart råd?

Hvis det er standarden, har du ganske ret. Så har jeg ikke kommet med nogle.

--
- Frank

Fra : Ole

Dato : 28-11-09 15:55

Kim2000 wrote:
> [...]
> den hører os komme i nærheden af køkkenet. Så den ved godt hvad der
> venter hvis den opdages på bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være?

Nu kan det jo måske have noget med din aversion mod mørke væsner at gøre..

Det er en kat og du kan sikkert godt banke den så meget at den frygter
dig, men respektere dig vil den aldrig.
Lev med det eller giv den et godt hjem.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Kim2000

Dato : 28-11-09 17:37

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> Nu kan det jo måske have noget med din aversion mod mørke væsner at gøre..
>
> Det er en kat og du kan sikkert godt banke den så meget at den frygter
> [...]

En ny tosse fremviser sit ansigt i gruppen.....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:35

Kim2000 wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> En ny tosse fremviser sit ansigt i gruppen.....

Fat det dog nu Kim. Den eneste der fremviser tossetendenser her, er dig !!

--
- Frank

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 11:09

Kim2000 wrote:

> En ny tosse fremviser sit ansigt i gruppen.....

Tosse, fordi jeg ikke mener at man kan tæske en kat
til at opføre sig som ejeren vil ?

Og jo, jeg har en helt fantastisk kat, som jeg ikke
behøver at tæske!

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:09

Ole wrote:

> Tosse, fordi jeg ikke mener at man kan tæske en kat
> til at opføre sig som ejeren vil ?
>
> Og jo, jeg har en helt fantastisk kat, som jeg ikke
> behøver at tæske!

Jeg er da til gengæld ret sikker på at Kim ikke har en helt fantastisk kat.

Han har så bare aldrig reflekteret over hvorfor...

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:34

Ole wrote:

> [...]
> gøre..
> Det er en kat og du kan sikkert godt banke den så meget at den frygter

Netop. Den enfoldige stakkel Kim tror at "hundeopdragelse" duer på katte.

--
- Frank

Fra : Mega

Dato : 29-11-09 10:29

On Nov 25, 7:52 pm, "Kim2000" <kim2...@mail.dk> wrote:
> [...]
> nærheden af køkkenet. Så den ved godt hvad der venter hvis den opdages på
> bordet. Hvorfor fanden lader den ikke være? Det gjorde _alle_ andre.

Jeg har nu læst dit indlæg et par gange Kim, for jeg troede først ikke
mine egne øjne.
Vi skriver år 2009, men man skulle tro, du var dukket op fra det
forrige århundrede med den totale mangel på viden om dyrs adfærd og
behandling af dem, som du lægger for dagen.

Du opnår hurtigere og bedre resultat ved positiv forstærkning frem for
negativ, og da du ikke har ret meget overskud, skulle du benytte den
metode. Så kunne resultatet også blive, at dine dyr kom til at holde
af dig i stedet for som nu at frygte dig.

Det ENESTE du opnår ved at slå din kat er, at den bliver bange for
DIG, og den forbinder det IKKE med det, den selv har gjort forinden.
HVIS den gjorde det, ville den helt sikkert ikke gentaget det igen og
igen.

Det er kattes instinkt at søge højder. Så har den overblik og føler
tryghed.

Du har både mange børn og dyr (i hvert fald 5 katte kan jeg se). Hver
enkelt kat har brug for at have sit eget territorium, hvor den kan
være i fred, og eftersom bordet er "ubenyttet område" af de andre,
prøver den helt logisk at vælge det.

Hvis du ikke allerede har det, skulle du investere i et gulv-loft
klatrestativ til kattene. Det kan måske løse problemet langt hen ad
vejen.

Når dine katte nu ikke må være på bordet, skulle du i stedet for at
slå, stille og roligt løfte den ned, hver gang du ser den deroppe -
HVIS du altså stadig kan nærme dig den, uden at den flygter, hvilket
jeg desværre er sikker på, den gør.

Personligt synes jeg, det er meget nemmere blot at vaske bordet af,
når det skal bruges.

Du virker bestemt ikke til at være glad for dine katte, så for deres
skyld - og også for dine børns skyld - synes jeg helt ærligt, du
skulle finde et andet hjem til dem, et hjem, hvor man ved, hvad en kat
er, og hvordan den skal behandles.

Jeg skriver ”også for dine børns skyld”, for den praksis, du lægger
for dagen, lærer kun dine børn, at man løser (prøver at løse) et
problem ved AT SLÅ.

Vold som opdragelsesmiddel er forældet, og et forsigtigt spørgsmål er
da også:
Behandler du dine børn på samme måde?

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-09 19:12

In news:cc4f7df8-8097-41ac-9f83-7b515c510fff@o10g2000yqa.googlegroups.com,
Mega <h.engermann@mail.dk> typed:

> [...]
> problem ved AT SLÅ.
>
> Vold som opdragelsesmiddel er forældet, og et forsigtigt spørgsmål er

Bravo Hanne, og hjerteligt velkommen tilbage til os efter flere år. Håber at
du bliver.

Vi har savnet dine gode råd, og din faglige ekspertise lige så længe, og det
svar du giver sidder "lige i øjet" undtagen hos Kim er jeg bange for.

At forklare ham hvad han gør forkert er "spildte Guds ord på Ballelars". Der
er ingen fornuft der kan finde grobund der, men det skyldes måske en
fundamental uvidenhed med hensyn til katteopdragelse, eller hvad ved jeg.
Han er totalt immun over for gode råd, som jo plejer at være gratis. Eller
også er det bare et mere eller mindre mislykket forsøg på at provokere os
andre.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 21:38

Tove Krieger wrote:
> [...]
> gode råd, som jo plejer at være gratis. Eller også er det bare et
> mere eller mindre mislykket forsøg på at provokere os andre.

Jeg er bange for det muligvis er ren og skær digt for at skabe menneskelig
respons. Hans historie om kamphunden lød da også lidt "broget" og så vidt
jeg lige så det, kom der ingen dokumentation selvom een opfordrede.

--
- Frank

Fra : Kim2000

Dato : 29-11-09 22:26

> Jeg er bange for det muligvis er ren og skær digt for at skabe menneskelig
> respons. Hans historie om kamphunden lød da også lidt "broget" og så vidt
> jeg lige så det, kom der ingen dokumentation selvom een opfordrede.

Sidder du nu og keder dig igen.....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 05:17

Kim2000 wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Sidder du nu og keder dig igen.....

Tog jeg da fejl? Kom der nogen dokumentation?

--
- Frank

Fra : Mega

Dato : 29-11-09 17:11

On Nov 27, 11:24 pm, "Allan G" <allan_roski...@fjern.hotmail.com>
wrote:

> Jeg stikker dem nu stadig væk med gaflen hvis de prøver at stjæle min mad
> fra min tallerken
> Mvh Allan

Jeg bruger kattens eget sprog, dvs. jeg stirrer på dem, mens jeg
hvæser og knurrer.
Det er yderst effektivt.

Fra : Allan G

Dato : 30-11-09 11:58

wrote:
> [...]
> fra min tallerken
> Mvh Allan

Jeg bruger kattens eget sprog, dvs. jeg stirrer på dem, mens jeg
Uha nej, Jeg har prøvet at hvæse og knurre, er du gal katten blev bange, det
tør jeg ikke igen.

Det virker heller ikke det der med at stikke dem med gaflen,
Kosmos stjæler ikke mad, Men Rocke lusker en pote op
Hvis jeg stikke Rocke vil han lege poteleg og forstår ikke at jeg ikke vil
lege med. Det var jo mig der startede mener han.
Mvh Allan

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08

Fra : Mega

Dato : 30-11-09 10:22

On Nov 30, 11:58 am, "Allan G" <allan_roski...@fjern.hotmail.com>
wrote:
> [...]
> Hvis jeg stikke Rocke vil han lege poteleg og forstår ikke at jeg ikke vil
> lege med. Det var jo mig der startede mener han.

Mine katte stjæler ikke - de tilegner sig foder!
Bortset fra det, så gør vi jo (i hvert fald de fleste af os) de kære
kræ til en slags familiemedlemmer, og hvad er så mere naturligt, end
at man også spiser sammen? Jeg er helt sikker på, at du ville være
velkommen ved deres madskål!

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-12-09 08:08

Mega skrev:

> [...]
> kræ til en slags familiemedlemmer, og hvad er så mere naturligt, end
> at man også spiser sammen? Jeg er helt sikker på, at du ville være

Nogle katte bliver glade og spinder ligefrem, hvis man bøjer sig ind
over deres madskål og lader som om man spiser.

Otto, som elsker at drikke af vandhanen, er særligt glad for det, hvis
jeg lader som om jeg drikker af vandet fra den anden side.

Katte er virkelig familiemedlemmer - og venner.

Man bør ikke have en kat for at opdrage den, men for at lære af den og
have en meget god ven og være dens menneske og glæde sig over, at en kat
er et selvstændigt og renligt væsen, der ikke behøver at opdrages.

Men kattene lægger meget mærke til deres mennesker og påvirkes af dem -
og omvendt.

Vil man noget andet, må man anskaffe en hund i stedet.

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 01-12-09 08:08