Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Skærm bliver sort/går i dvale
Fra : Stefan T.

Dato : 25-11-09 15:53

HJÆLP.........

Min TFT skærm virker fint i dos, dvs også i bios-setuppen.......

Men så snart pc'en når til at skulle logge på windows bliver den sort og
slukker, såom når der ikke er signal til den.......

Har i nogle gode ideér ???

På forhånd mange tak for hjælpen.........

Stefan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-09 17:35

"Stefan T." <stefan_31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> slukker, såom når der ikke er signal til den.......
>

> Har i nogle gode ideér ???
>

> På forhånd mange tak for hjælpen.........

Det tyder på, at den er blevet sat til en opløsning i windows, som den ikke
kan håndtere. Så går den i sort i stedet for.
Tryk gentagne gange på F8 mens du booter, så den stopper ved windows menuen,
hvor du kan vælge fejlsikret tilstand m.m.
Der skal du vælge den tilstand som hedder noget med vga. Når du er kommet
derind skal du ændre opløsningen til noget, som du ved skærmen kan håndtere
og så genstarte computeren og se, om ikke det klarede problemet.
Det skal være det punkt som hedder noget med vga, idet når den starter i
fejlsikret læser den ikke grafikkort driveren ind, således at de ændringer
du evt. laver ikke vil slå igennem efter genstart. Ved fejlsikret indlæser
den en standard driver og den bruges ikke, når du så genstarter i normal
tilstand.

Kurt