Hvor skal slangen fra olieblanderen sidde ~
Fra : GSX 750

Dato : 24-11-09 20:16

Hej gruppe og kloge hoveder :)

Sønnike er ved at opgradere til lidt større sæt på sin Gilera Stalker med
hyper2 motor.
Hepo 47 mm stempel og cylle samt 21 mm arreche karburator.

Hvor skal olien komme ind?
Skal olien komme ind i karburatoren, således at olien blandes med benzin i
svømmerhuset?
Eller skal olien komme ind så den forstøves sammen med benz/luft blandingen
lige efter spjældet?

Håber en har det rette guldkorn, det ville da være synd at rive stempel og
cylle...
Mvh
Jarl
--
Puch Maxi P årg 72
Suz gsx 750 es

Fra : GSX 750

Dato : 24-11-09 22:31

Har sat FUT til dfm.
Mvh
Jarl

Fra : scootergrisen

Dato : 25-11-09 03:22

Kan i ikke huske hvor i tog olieslangen af ?

Umiddelbart vil jeg tro at olien komme ind lige efter karburatoren før
eller efter reedvalven.
Altså på indsugningsstuden eller lige deromkring.

Ligesom på billedet : http://dansmc.com/reed_valve_oil.JPG
Men jeg er altså ikke sikker det bare et gæt.

Fra : GSX 750

Dato : 25-11-09 13:52

Hej.

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Kan i ikke huske hvor i tog olieslangen af ?

--
Jo da. Men det svært at afgøre om olien via kanaler føres ned til
svømmerhuset, eller om den bliver sprøjtet ud lige før reed`en.

Umiddelbart vil jeg tro at olien komme ind lige efter karburatoren før
eller efter reedvalven.
Altså på indsugningsstuden eller lige deromkring.
--
Er det normalt at olien bliver sprøjtet ind lige før reedèn, fordi så bliver
olieslangen bare sat på der.

Ligesom på billedet : http://dansmc.com/reed_valve_oil.JPG
Men jeg er altså ikke sikker det bare et gæt.
--
Ja, det er nok ikke helt ved siden af :)
Tak og mvh

Fra : scootergrisen

Dato : 26-11-09 06:09

Jeg tror bare der er et lille hul i indsugningsstudsen eller i
motorblokken lige før reed valven.
Jeg tror ikke der går nogen kanaler eller noget tilbage til
karburatoren for jeg tror slet ikke der kommer olie i karbuartoren.

Men nu ved jeg ikke en skid om det men det skal ikke adholde mig fra
at gætte hehe.

Prøv og mærk med en finger om der ikke er et lille hul.