Kat kommer til
Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-11-09 22:02

Hej.

Vi ahr tre katte, der for det meste er inde om natten.

I den sidste uge er der kommet en kat her uden for hver eneste aften.
Den er ikke tatoveret. Den er langhåret, men jeg synes den ser
velplejet ud.

Vi vil jo gerne vide om vi skal tage os af katter. Så derfor:

Hvor lang tid vil der gå før en langhåret kat ser pjusket ud? - Hvis
den ikke holdes?

Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende
med en tragedie.

/Andy

Fra : oz3bto

Dato : 23-11-09 23:57

"Andy Dufresne" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
> Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende

Kommer an på hvilken langår det er .. Syntes at maine coon selv holder
prlsen pænt hvorimod en norsskovkat hurtig liger en omgang pjusk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-11-09 16:29

Andy Dufresne <covershare@gmail.com> wrote:

<snip>

> Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
> Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende
> med en tragedie.

Den kan være mærket med en RFID chip under pelshuden. Ta' den til
dyrlægen og få det undersøgt. De har en chipscanner

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Nana

Dato : 24-11-09 17:50

> [...]
>
> Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
> Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende med

Sæt et halsbånd af bukseelastik på den, med en besked til en evt. ejer. Bare
skriv: Din kat? Ring: tlfnummer. Hvis den får mad/bor et andet sted og nogen
mener at det er deres, så kontakter de dig nok. Hvis ikke, så har du en
ekstra kat.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 24-11-09 19:20

Nana frembragte:
> [...]
> mener at det er deres, så kontakter de dig nok. Hvis ikke, så har du en

Den er vi også selv kommet på. Vi havde faktisk et haslbånd til katte
liggende. Så der er skrevet på det, og så får den det på når den
kommer... Så må vi jo se. :D

Fra : Kate

Dato : 24-11-09 22:00

Andy Dufresne <covershare@gmail.com> wrote in

> Den er vi også selv kommet på. Vi havde faktisk et haslbånd til
> katte liggende. Så der er skrevet på det, og så får den det på når
> den kommer... Så må vi jo se. :D

Det ville også have været mit forslag. Dejligt simpelt. Hvis ikke der
er nogen reaktion, så kunne man sætte opslag op i nærmeste
dagligvarebutik om at katten kommer og "risikerer" at få nyt hjem hvis
ingen henvendelser kommer.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-11-09 14:31

> [...]
>
> Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
> Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende

En langhåret pels kan godt "snyde" ved at se pæn og glat ud på
overfladen, mens den i bunden er et stort filtlag, så prøv at mærke i
bunden af pelsen og se også, om du kan se kattens hud.
Du kan i øvrigt både selv fremlyse den og se i efterlysninger her:
www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- fjern kattebakken ved privat svar

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 14:44

Andy Dufresne wrote:
> [...]
>
> Nogle gode ideer til, hvordan vi finder ud af, om vi har et problem? -
> Lige nu går den jo nok, men bliver det rigtig koldt, kan det jo ende med

Hvis du/I har plads til den, så byd den velkommen.

Hvis folk anskaffer sig en kat uden at få den mærket,
så er det nok så som så med lysten til at få den tilbage.
Den kan jo også være chippet.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.