dyre kanal på satelit
Fra : P.N.

Dato : 23-11-09 17:02

http://blogs.dhd24.com/dhd24_tv.php

Jeg har fundet en tysk satelit dyrekanal på Astra 19g øst,der viser hvalpe
til salg, de viser hvalpe og kattekillinger og fortæller detaljerne på tysk.
Der er så et tlf man kan ringe på hvis man ønsker at se hvalpene.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-09 04:49

On Nov 23, 5:02 pm, "P.N." <P...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> til salg, de viser hvalpe og kattekillinger og fortæller detaljerne på tysk.
> Der er så et tlf man kan ringe på hvis man ønsker at se hvalpene.

Ellers tak, foretrækker seriøse opdrættere med hvalpebeskrivelse,
træningshjælp og DKK stamtavle.

--
Christian

Fra : P.N.

Dato : 24-11-09 13:29

> [...]
> Der er så et tlf man kan ringe på hvis man ønsker at se hvalpene.

Ellers tak, foretrækker seriøse opdrættere med hvalpebeskrivelse,

Er tyske opdrættere nu heller ikke længere seriøse?? er det nu kun
"folkedanskere" der kan opdrætte en hund seriøst. Det virker som om at man
siger alle problemer med hunde findes uden for DKK uden for danmark, som om
DKK ikke havde deres at slås med.

Fra : Torben

Dato : 24-11-09 23:22

On 24 Nov., 13:29, "P.N." <P...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> siger alle problemer med hunde findes uden for DKK uden for danmark, som om

Jeg ville aldrig tøve med at se efter en hund i tyskland, vel og mærke
at det er ordentligt stambogsopdræt. Tyskerne er meget strenge mht.
mange ting i avlen end vi er her i landet.

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-09 09:31

> [...]
> Der er så et tlf man kan ringe på hvis man ønsker at se hvalpene.

Ellers tak, foretrækker seriøse opdrættere med hvalpebeskrivelse,

Hvad skal man så sige til dette....

F.eks : Toyota er pludselig blevet verdens mest useriøse bilmærke.

Ingen har brugt TV reklamer mere end dem...

Så umiddelbart, ville jeg da sige, at det gjorde opdrætter i høj grad
seriøs.
Men med de priser der normalt er på TV tid, så skal man nok ikke tage
kontakt, hvis det er en hund til Kr 1000,- man ønsker....

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-09 02:28

On Nov 25, 7:22 am, Torben <torbena...@gmail.com> wrote:

> Jeg ville aldrig tøve med at se efter en hund i tyskland, vel og mærke
> at det er ordentligt stambogsopdræt. Tyskerne er meget strenge mht.
> mange ting i avlen end vi er her i landet.

Det kan man ikke sige så generelt.
Mange racer i DK er bestemt også strikse, primært efter svensk
forbillede.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-09 02:29

On Nov 25, 9:31 am, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
>
> F.eks : Toyota er pludselig blevet verdens mest useriøse bilmærke.
>
> Ingen har brugt TV reklamer mere end dem...

Måske det bare er mig, men jeg vil mene at der er en del forskel på at
skulle købe en bil eller en hund.

> [...]
> Men med de priser der normalt er på TV tid, så skal man nok ikke tage
> kontakt, hvis det er en hund til Kr 1000,- man ønsker....

Det er det næppe hvis man foretrækker seriøse opdrættere med

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-11-09 13:35

> [...]

> kontakt, hvis det er en hund til Kr 1000,- man ønsker....

Det er det næppe hvis man foretrækker seriøse opdrættere med

Ja, det er der... Men det underlige er, at folk bruger mere tid på at
købe deres bil, end de gør på at købe deres hund.....
Lidt sjovt, når de kun har planlagt at beholde deres bil i Max 3 år.

Hunden skal man da planlægge og håbe på at beholde i 10 - 15 år.
Men OK, bare der er DKK stamtavle, så er den sikkert OK )

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-11-09 03:42

On 25 Nov., 10:29, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Det er det næppe hvis man foretrækker seriøse opdrættere med
> hvalpebeskrivelse,
> træningshjælp og DKK stamtavle.

Bevares, der er da dem der holder hund for DKK's skyld.
Vi andre kan jo så gå efter bedre kvalitet andre steder fra.
Fjernsynsrekvalmen kan jeg nu godt undgvære uanset.

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-09 05:35

On Nov 25, 11:41 am, Kim Christensen <SLETTESnemo...@yahoo.com> wrote:

> Bevares, der er da dem der holder hund for DKK's skyld.

Selvfølgelig gør jeg ikke det, men har fundet ud af at det er en DKK
opdrætter som efter min mening avler de hunde som jeg synes er de
sundeste og bedste.

> Vi andre kan jo så gå efter bedre kvalitet andre steder fra.

Så du mener næsten at bare det at det er DKK så er det dårlig
kvalitet.
Der er masser af specialklubber under DKK som gør et meget stort og
seriøst stykke avlsarbejde med strenge regler for stambogsføring.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-11-09 05:48

On Nov 26, 1:34 pm, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> købe deres bil, end de gør på at købe deres hund.....
> Lidt sjovt, når de kun har planlagt at beholde deres bil i Max 3 år.

Ja det er ufatteligt.

> Hunden skal man da planlægge og håbe på at beholde i 10 - 15 år.
> Men OK, bare der er DKK stamtavle, så er den sikkert OK )

Nej det er den ikke.
Men den er et redskab til at bedømme om hundens afstamning er i orden.
En hund uden papirer kan man jo slet ikke se afstamningen på.

Man kan se indavlsgrad som skal tilstræbes så lav som muligt, HD, AA,
øjenlysninger etc.
Man kan se præmieringer på udstillinger og brugsprøver.

Dette kan sammenholdes med afkomsanalyser, mentaltest etc. og
afkomsstatistik på nettet.

Så der er bestemt et godt grundlag at beslutte ud fra når man vælger
en DKK hund.
--
Christian