AAC encoder
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-11-09 15:26

Hej.
Når jeg optager fra nettv med VLC mediaplayer (på Linux) får jeg flg.
fejl:

It seems your FFMPEG (libavcodec) installation lacks the following
encoder:
MPEG AAC Audio.

Jeg har prøvet at installere FFMPEG fra sourcen, fordi den der
installeres normalt ikke har AAC codec da dette er "restricted".

Men det virker altså stadig ikke.

X-posted i dk.edb.videoredigering og dk.edb.system.unix.

--
Karl Erik.

Fra : ndlarsen

Dato : 23-11-09 23:43

Karl Erik Christensen wrote:
> It seems your FFMPEG (libavcodec) installation lacks the following
> encoder:
> MPEG AAC Audio.

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=53440 ?

/ndlarsen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-11-09 00:46

Den Mon, 23 Nov 2009 23:43:06 +0100 skrev ndlarsen:

> http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=53440 ?
>
> /ndlarsen

Desværre gammel vin på nye flasker - dur ikke

Men denne dur:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1279156&page=1

Post #2 af kajaman, men har dog et par fejl.
Følges guiden, og rettes fejlene, bliver HE-AAC aktiveret - for
programmer der baserer sig på FFmpeg, og det gør VLC, så mms stream fra
DR kan nu gemmes og afspilles fra VLC.

Så er det bare at finde et konverteringsprogram der også baserer sig på
FFmpeg, så optagelserne kan konverteres til mpg (dvd). Det er ikke
lykkedes mig endnu

--
Karl Erik.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-09 19:26

Den 25 Nov 2009 23:46:13 GMT skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
>
> Så er det bare at finde et konverteringsprogram der også baserer sig på
> FFmpeg, så optagelserne kan konverteres til mpg (dvd). Det er ikke

Jeg mindes at have brugt ffmpeg til at konvertere... Jeg kan ikke huske
hvordan, men det kan Google måske hjælpe med.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-11-09 23:50

Den Thu, 26 Nov 2009 18:26:19 +0000 skrev Kent Friis:

> Jeg mindes at have brugt ffmpeg til at konvertere... Jeg kan ikke huske
> hvordan, men det kan Google måske hjælpe med.
>
> Mvh
> Kent

Har tidligere brugt et script, men er nu mere til WinFF

Man bliver jo gammel og doven

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-11-09 00:01

Den Thu, 26 Nov 2009 22:50:25 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Har tidligere brugt et script, men er nu mere til WinFF
>
> Man bliver jo gammel og doven

Hovsa, glemte at tilføje at WinFF godtnok er baseret på FFmpeg, men på
den "unrestricted" udgave. Løsningen kunne så være at compilere WinFF
sourcen mod den "restricted" udgave af FFmpeg.

Gentager: gammel og doven

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-11-09 15:11

Den Fri, 27 Nov 2009 13:06:14 +0100 skrev Martin Larsen:

> Jeg har med held konverteret til mpg med WinFF.
>
> Men jeg må straks lige spørge: Hvordan optager du med VLC? En af
> grundene til at jeg stadig bliver hængende i min dualboot er at jeg
> savner det fantastiske program Total Recorder som kan optage hvad som
> helst. Jeg ville dødgerne kunne optage lyd og billede i Linux
> (Ubuntu/Mint).
>
> Er tip eller et godt link ville være lækker
>
> Martin

Start VLC - gå i Media -> Convert/Save

Under Network vælger du Protokol - MMS, Adresse - video.dr.dk/dr1, eller
video.dr.dk/dr2, eller video.dr.dk/DRUpdate - det er de muligheder du har
(som begynder ) på DR.

Klik Convert/save.

I den nye boks der popper op sættes:

Destination file - du vælger /sti/filnavn.mpg (eller Browse).

Settings - Profile vælges: - Ja, her skulle så vælges Video - H.264 + AAC
(TS), men det er alt for bøvlet da HE-AAC (lyd) kodningen volder
problemer. Derfor vælges i stedet: Video - Theora + Vorbis (OGG)

Klik Start - og der optages indtil du stopper.

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-11-09 15:27

Den Fri, 27 Nov 2009 13:06:14 +0100 skrev Martin Larsen:

> Er tip eller et godt link ville være lækker
>
> Martin

Hvis du bruger FireFox (og det gør du jo ), findes der en kanon
tilføjelse, DownloadHelper.
Den giver besked når der er mulighed for at downloade multimedie (film,
musik osv.)

Bemærk at det er muligt at oprette en "regel", som fortæller at
f.eks. .flv (flash) som downloades, skal konverteres til .mpeg - så kan
du brænde den på DVD.

PÃ¥ www.dr.dk/bonanza findes masser af "guldkorn", b.la. "Matador"
"Bryggeren" mv.

DownloadHelper: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/3006

--
Karl Erik.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-11-09 22:43

> [...]

> Bemærk at det er muligt at oprette en "regel", som fortæller at f.eks.
> .flv (flash) som downloades, skal konverteres til .mpeg - så kan du

Eller download udgaven i høj kvalitet som er H264+AAC i en MP4 container.
Man skal muligvis manuelt rename extension .flv til .mp4 eller .mov.
Disse filer kan afspilles i en hardware media player med H264 support,
for eksempel TviX, Popcorn Hour, WDTV, XStreamer, etc etc.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-11-09 23:24

On 27 Nov 2009 21:43:25 GMT
Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Eller download udgaven i høj kvalitet som er H264+AAC i en MP4 container.
Hvordan gøres det?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-11-09 00:37

Michael Rasmussen wrote:

> Hvordan gøres det?

Download .flv filerne, enten med wget ved at finde URL'erne i html koden,
eller med et Firefox plugin beregnet til flash download.

--
Jesper Lund

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-11-09 23:00

Den Fri, 27 Nov 2009 14:10:45 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> problemer. Derfor vælges i stedet: Video - Theora + Vorbis (OGG)
>
> Klik Start - og der optages indtil du stopper.

Jeg har lavet en vejledning til VLC på Linux, men Windows brugere kan
sikkert også nyde godt af den

http://www.ranunkelvej.com/stream.php

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-11-09 01:22

Den Sun, 29 Nov 2009 00:21:17 +0100 skrev Martin Larsen:

> Hvilken version bruger du? Min er 0.9.9a.

> Hilsen
> Martin

1.0.1 Goldeneye

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-11-09 02:23

Den Sun, 29 Nov 2009 00:21:17 +0100 skrev Martin Larsen:

> Jeg har installeret downloadhelper, men desværre hjælper den ikke på
> http://www.dr.dk/tv/live#/DR1 som ellers giver et supergodt billede. Er
> det lykkedes dig at gemme/downloade fra denne side?
>
> Hilsen
> Martin

Ja, men kun på en Windows XP, med Jaksta
www.jaksta.com/demo

--
Karl Erik.