Butikstyveri
Fra : Xalo Dogan

Dato : 20-11-09 09:05

Min datter på 12 år blev idag taget for butikstyveri (rigtig dumt).
Hun havde taget for ca.700,- som vi selvfølgelig betalte til butikken.
Politiet fortalte os at de sociale myndigheder eller jeres kommune
ville også blive informeret om hændelsen.
Jeg er derfor meget meget nervøs for hvad der kommer nu til at ske.
Man jo hører jo så meget om tvangfjernelse o.s.v

Der er vidst noget om at de kommer på besøg i hjemmet eller man får en
sagsbehandler i kommunen.
Men hvordan det helt præcist er ved jeg ikke noget om.

Jeg håber at der er nogen herinde som kan evt informere mig om det.

På forhånd tak

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-11-09 17:21

Xalo Dogan wrote:
> [...]
> Men hvordan det helt præcist er ved jeg ikke noget om.
>
> Jeg håber at der er nogen herinde som kan evt informere mig om det.

Jeg laver lige en krydsFUT til < news:dk.familie.barn > hvor dit
spørgsmål nok passer bedre ind, men jeg ved ikke ret meget om emnet selv.

Dog behøver du nok ikke bekymre dig om en tvangsfjernelse, hvis det *er*
første gang din datter er blevet pågrebet under udførelsen af en
kriminel handling, og når det tilmed er en ikke-voldelig forbrydelse.

"Grimt" kan det muligvis godt blive, med forskellig slags kommunal
assistance i forhold til din forældrerolle, som du muligvis vil opleve
som påtrængende og urimeligt, men jeg kan slet ikke forestille mig en
tvangsfjernelse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org